شمانیوز
شما نیوز

جنجال واکنش انگلیس برای حمله ایران

جنجال واکنش انگلیس برای حمله ایران

نخست‌وزیر انگلیس در واکنش به اقدام تنش‌زا و تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه ایران خواستار خویشتنداری تمام طرف‌ها شد.

به گزارش شمانیوز؛ «کر استارمر» نخست‌وزیر انگلیس به اقدام تنش‌زای رژیم صهیونیستی در بامداد امروز (شنبه) که در آن تل‌آویو مدعی است نقاطی از مراکز نظامی در ایران را هدف قرار داده، واکنش نشان داد و گفت ایران نباید به حملات اسرائیل پاسخ دهد.

او که برای شرکت در نشست سران کشورهای مشترک المنافع به جزایر ساموآ سفر کرده است، همچنین گفت لندن به همراه شرکای خود از نزدیک این تحولات را دنبال می‌کند.

استارمر بدون اشاره به تجاوزات رژیم صهیونیستی در منطقه، به‌ویژه در یک سال گذشته و کشتار مردم غزه و لبنان و همچنین ترور رهبر سیاسی حماس در تهران مدعی شد که اسرائیل «حق» آنچه او «دفاع از خود» در برابر ایران خواند، دارد.

قرارگاه پدافند هوایی ایران بامداد امروز (شنبه) در بیانیه‌ای تصریح کرد: به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند، باوجود هشدارهای قبلی مسئولین جمهوری اسلامی به رژیم جنایتکار و غیرقانونی صهیونیستی مبنی بر پرهیز از هرگونه اقدام ماجراجویانه، این رژیم جعلی در اقدامی تنش‌زا، نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هجوم قرار داده که ضمن رهگیری و مقابله موفق توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با این اقدام تجاوزکارانه، آسیب‌های محدودی به برخی از نقاط وارد شده که ابعاد این حادثه در دست بررسی است، وزارت خارجه عمان تجاوزگری امروز(شنبه) رژیم صهیونیستی علیه ایران را به شدت محکوم کرد.

نخست‌وزیر انگلیس در ادامه از هر ۲ طرف خواست که خویشتندار باشند و مدعی شد: «ایران نباید پاسخ دهد، چراکه منطقه نیازمند پرهیز از هرگونه تشدید تنش‌هاست.»

وی همچنین مدعی شد: «ما به همکاری با متحدان برای کاهش تنش در سراسر منطقه ادامه خواهیم داد.»

همچنین یک سخنگوی دولت انگلیس در واکنش به این اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی خاطر نشان کرد که این کشور وضعیت را از نزدیک زیر نظر دارد.

او نیز به دفاع از تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ایران پرداخت و مدعی شد که طبق قوانین بین‌المللی بشردوستانه اسرائیل «حق دفاع از خود» را دارد. این سخنگوی دولت انگلیس در ادامه تاکید کرد که تشدید تنش‌ها به نفع هیچکس نیست.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی