شمانیوز
شما نیوز

خودرو لوکانو 7

لوکانو 7، تجربه رانندگی لوکس و قدرتمند / لوکانو 7، قلبی تپنده در قالبی مدرن

لوکانو 7، تجربه رانندگی لوکس و قدرتمند / لوکانو 7، قلبی تپنده در قالبی مدرن

در خبر زیر به بررسی و معرفی بیشتر خودرو لوکانو خواهیم پرداخت.

به گزارش شمانیوز : لوکانو 7، یک کراس‌اوور سایز متوسط چینی است که توسط شرکت جیک (JAC) تولید و با نام تجاری لوکانو در ایران عرضه می‌شود. این خودرو به موتور 1.6 لیتری توربوشارژ مجهز است که قدرتی معادل 197 اسب بخار و گشتاوری 290 نیوتن متر تولید می‌کند. لوکانو 7 از امکانات رفاهی و ایمنی متعددی مانند نمایشگر لمسی 14.8 اینچی، سیستم صوتی با 8 بلندگو، دوربین 360 درجه و ... بهره می‌برد.این خودرو با قیمتی حدود 1.2 میلیارد تومان در بازار ایران عرضه می‌شود.

مشخصات فنی لوکانو ۷

از آنجا که با محصولی از کمپانی چری مواجه هستیم، بنابراین جای تعجب ندارد که یک موتور آشنا روی لوکانو ۷ ببینیم. همان پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ تزریق مستقیم که برای چری تیگو ۸ پرو و فونیکس اف ایکس تولید نیرو می‌کند، در لوکانو ۷ نیز به خدمت فراخوانده شده است. این موتور چهار سیلندر بنزینی قدرتی معادل ۱۹۷ اسب بخار و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس دوکلاچه روغنی به سمت چرخ‌ها می‌فرستد. این خودرو دارای سامانه تمام چرخ محرک بوده و قابلیت ارسال نیرو به سوی تمامی چرخ‌ها (AWD) در آن وجود دارد.

گفته می‌شود شتاب صفر تا ۱۰۰ لوکانو ۷ تقریباً در محدوده ۹ ثانیه جا می‌گیرد و بیشترین سرعت آن نیز به ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. نسخه تمام چرخ محرک این خودرو حدود ۱۶۲۰ کیلوگرم وزن دارد و انتظار می‌رود که نزدیک به ۷ الی ۷.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر به صورت ترکیبی بنزین بسوزاند. بنزین مورد نیاز هم از طریق یک باک سوخت ۵۷ لیتری تامین می‌شود که برای این ماشین مناسب است. خوشبختانه سیستم تعلیق عقب لوکانو ۷ از نوع مالتی لینک مستقل بوده و در نتیجه هم هندلینگ و پایداری آن افزایش پیدا می‌کند و هم کیفیت سواری آن بدین وسیله ارتقا می‌یابد.

لوکانو 7

طراحی کابین و امکانات LUCANO 7

داخل کابین لوکانو ۷ یک تریم دو رنگ نسبتاً جذاب خواهید دید که باعث می‌شود حس خوبی از حضور در این فضا به سرنشین منتقل شود. به واسطه طراحی نه‌چندان پیچیده و حضور المان‌های ساده‌تر در داشبورد، باید گفت که این سبک طراحی تا حدودی آینده‌نگرانه و البته دلنشین احساس می‌شود؛ به نحوی که نسبت به دیگر رقبای جدید چینی با داشبوردهای شلوغ و پیچیده، حس آرامش بیشتری در کاربر ایجاد می‌کند.

در بخش کنسول میانی طرح اهرم تعویض دنده به نوبه خود زیبا و لوکس به نظر می‌رسد. کمی جلوتر به یک نمایشگر بزرگ عمودی می‌رسید که تقریباً تمامی کلیدها و دکمه‌های فیزیکی را حذف کرده تا خودش عهده‌دار ارائه وظایف مالتی مدیا و سامانه‌های کنترلر سیستم صوتی یا پنل‌های تهویه شود. قطر، ضخامت و فرم غربیلک فرمان به نحوی است که راننده از به دست گرفتن آن احساس تسلط کامل بر خودرو خواهد داشت؛ ضمن آنکه نمایشگر دیجیتال پشت فرمان با قطر کمتر از نمایشگر مرکزی که وظیفه ارائه اطلاعات مورد نیاز راننده را بر عهده دارد، از خوانایی و گرافیک دلچسب سود می‌برد.

ادوات داخل کابین لوکانو ۷ از متریال و مواد نسبتا باکیفیت ساخته شده و همین موضوع می‌تواند باعث ارتقای کیفی این خودرو نسبت به دیگر محصولات همرده چینی در بازار ایران شود. فضای داخل اتاق نیز با وجود آنکه با یک کراس اوور جمع‌وجور طرف هستیم، نسبتاً جادار بوده و افراد بزرگسال در صندلی‌های ردیف عقب می‌توانند با حداقل محدودیت و در اختیار داشتن فضای پای کافی، حضور پیدا کنند. ضمنا پشت صندلی‌های ردیف دوم حدود ۴۱۰ لیتر گنجایش برای جا دادن لوازم وجود دارد اما با خواباندن صندلی‌ها می‌توان این ظرفیت را تا ۱۳۳۸ لیتر افزایش داد.

همچنین گفته می‌شود که لوکانو ۷ با تنوع بسیار مناسبی از امکانات رفاهی و ایمنی نوین به بازار ایران راه پیدا می‌کند. هشدار تغییر لاین و خروج از خط، رادار تصادف از عقب، تشخیص نقطه کور، دستیار کمکی بین خطوط، سیستم کمکی ترافیک (TJA)، کروز کنترل هوشمند،‌ نوربالا اتوماتیک، هشدار تصادف از جلو، ترمز اضطراری خودکار، کنترل پایداری و کنترل کشش، سامانه کنترل سرعت خودرو در سرپایینی، ۶ کیسه هوا، دوربین ۳۶۰ درجه ، تنظیم برقی صندلی‌های جلو با سردکن و گرمکن صندلی‌ها، پایش فشار باد تایرها، جک برقی صندوق عقب به همراه سنسور پا، مالتی مدیا لمسی، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، ترمز پارک برقی و اتوهلد، سانروف برقی، سامانه استارت/ استاپ و… از جمله مهمترین تجهیزات آپشن‌های لوکانو ۷ برای بازار ایران به شمار می‌روند.

امکانات ایمنی و رفاهی

امکانات ایمنی شش کیسه هوا - سامانه کنترل پایداری الکتریکی - سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی - رادار خط خوان - رادار نقطه کور - ترمز اضطراری اتوماتیک - اخطار برخورد از جلو
امکانات رفاهی سقف پانورامای برقی - تهویه اتوماتیک دوکاناله - فناوری LED چراغ ها - سنسور نور - سنسور باران - نور بالای اتوماتیک - تابلوخوان - صندلی های برقی جلو - گرمکن و سردکن صندلی های جلو - حافظه صندلی راننده - دسته دنده الکتریکی - تنظیم حالت رانندگی - نمایشگر لمسی - پاکسازی هوای کابین - نور پردازی کابین - ترمز پارک برقی - اتوهلد - کنترل حرکت در سراشیبی - کروز کنترل تطبیقی - رانندگی خودکار در ترافیک - رانندگی خودکار بین خطوط - استارت دکمه ای - قابلیت روشن شدن خودرو از طریق ریموت - تریم داخلی چرم مصنوعی - دوربین ۳۶۰ درجه - دوربین ثبت وقایع - جلو آمپر دیجیتال
جزئیات خبر
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی