شمانیوز
شما نیوز

خودرو مکث کلوت

مکث کلوت، رقیبی قدرتمند در بازار وانت‌های دو دیفرانسیل / عرضه مکث کلوت اتوماتیک با امکانات رفاهی بیشتر + فیلم

مکث کلوت، رقیبی قدرتمند در بازار وانت‌های دو دیفرانسیل / عرضه مکث کلوت اتوماتیک با امکانات رفاهی بیشتر + فیلم

در ویدیو زیر به بررسی و معرفی بیشتر خودرو مکث کلوت ، خودرو دو دیفرانسیل خواهیم پرداخت.

به گزارش شمانیوز :مکث کلوت، پیکاپ دو دیفرانسیل ایرانیزه شده ی دایون V5 است که توسط مکث موتور به بازار عرضه می شود. مکث کلوت با موتور 2.4 لیتری توربو و گیربکس 6 سرعته دستی یا اتوماتیک، قدرتی معادل 215 اسب بخار و گشتاوری 320 نیوتن متر ارائه می دهد. مکث کلوت با امکانات رفاهی و ایمنی مناسب، گزینه ای مناسب برای مصارف شهری و آفرود به حساب می آید. از مزایای این خودرو می توان به کابین جادار، هندلینگ خوب، توانایی آفرود بالا و قیمت مناسب اشاره کرد.

مشخصات فنی

تقریبا پس از توقف تولید نیسان پیکاپ از سوی پارس خودرو، بازار خودروهای وانت دو کابین دو دیفرانسیل به نوعی با غفلت و کم‌کاری مواجه شد. تنها تعداد اندکی از خودروها در این کلاس اقدام به نوسازی بازار کردند که کاپرا شرکت بهمن موتور و آسنا شرکت آمیکو تنها دو تن از برجسته‌ترین و مشهورترین آنهاست.

اما اخیرا کاشف به عمل آمد که پتانسیل فروش و سهم بازار این کلاس از خودروها بیش از آن چیزی است که تصور می‌شد. در نتیجه حالا شرکت‌های بسیاری پا پیش گذاشته‌اند تا محصولات خود از این کلاس را  روانه بازار کنند.

دایون V5 از سوی مکث موتورز با نام کلوت و در دو نوع قابل سفارش به تولید می‌رسد. این خودرو در نسخه بنزینی به پیشرانه ۲.۴ توربو چهار سیلندر میتسوبیشی با توان ۲۱۸ اسب بخار و ۳۲۰ نیوتون.متر گشتاور مجهز است در حالی که در نسخه گازوئیلی، از یک واحد چهار سیلندر توربو دیزل ۲.۰ لیتری با توان ۱۶۳ اسب بخار و ۳۹۰ نیوتون.متر گشتاور مجهز خواهد بود. شاید استفاده از پیشرانه ۲.۴ لیتری توربو بنزینی در کلوت، هوشمندانه‌ترین قدمی باشد که مکث موتور در مسیر مونتاژ این خودرو برداشته است.

تجهیز این کلاس از خودروها به سیستم انتقال نیرو دو دیفرانسیل (4WD) در بازار امروز وانت‌های امروز بازار ایران، موضوعی کاملا اجباری است. در نتیجه جای تعجب ندارد که کلوت نیز با سیستمی مشابه روانه بازار کشور شود. آنچه مکث موتور قول آن را برای نیمه اول ۱۴۰۱ داده است، ارائه گیربکس اتوماتیک است که از آن به عنوان یک آپشن غایب در بازار وانت‌های دو کابین دو دیفرانسیل یاد می‌شود. البته انتظار می‌رود تا آن زمان، خودروسازان دیگر نیز نسخه اتوماتیک وانت‌های خود (نظیر فوتون تانلند نیوفیس) را روانه بازار کنند. در ذهن داشته باشید که خودروهای این کلاس با رقم پرداخت نهایی فراتر از ۶۰۰ میلیون تومان، به هیچ عنوان در بازه خودروهای کار قرار نمی‌گیرند و کاربرد آن‌ها بیشتر لاکچری و سفرهای آفرود خواهد بود. در نتیجه ارائه نسخه مجهز به گیربکس اتوماتیک در چنین خودرویی یک مزیت محسوس و چشمگیر به حساب خواهد آمد.

مکث کلوت

طراحی 

طراحی موضوعی سلیقه‌ای و اجرای جذاب آن در انواع پیکاپ‌ها کاری بسیار دشوار است که معمولا جز از آمریکایی‌ها برنمی‌آید. اگر به صورت کلی از چهره قابل قبول کلوت گذر کنیم، باید به مسائل مهم‌تری نظیر عرض بیشتر و ابعاد بار بزرگ‌تر خودرو در مقایسه با رقبای آن بپردایم که در خودروی این کلاس بدون تردید یک مزیت به حساب می‌آید.

قابلیت حمل بار ۹۵۰ کیلوگرم برای یک وانت مونتاژی بازار داخلی، مجهز به یک پیشرانه توانمند که شاید برای اولین بار مشتریان یک محصول چینی از این کلاس را راضی کند، می‌تواند در کنار قیمت رقابتی، کلوت را به سادگی به صدر جدول فروش کشور برساند.

نمای داخلی اما چندان چنگی به دل نمی‌زند. چینی‌های هنوز تمرکز خود را بر تولید یک نمای داخلی شایسته و دوست داشتنی از کلاس خودروهای وانت معطوف نکرده‌اند. در نتیجه کیفیت متریال و سبک طراحی نمای داخلی کلوت نیز بیننده را همچنان به یاد سایر وانت‌های عرضه شده چینی در سال‌ها قبل می‌اندازد. البته تلاش بسیاری شده است تا با بهره‌گیری از تریم تزئیناتی نقره‌ای و مشکی پیانویی، دوخت بخیه قرمز رنگ صندلی‌ها و نمایشگر بزرگ ۹.۰ اینچی سیستم مولتی مدیا، کمی از حال و هوای مدرنیته با این فضا ترکیب شود، اما اگر گول این تکنیک‌ها را نخورید، برای نادیده گفتن این حجم پلاستیک فشرده هیچ راه فراری نخواهید داشت.

امکانات

 بر اساس تجربه استفاده از خودروهای ارائه شده در این سگمنت تا به امروز، نباید انتظار چندان زیادی از کلوت داشته باشید. ویژگی‌های رفاهی نظیر سیستم ورود و استارت بدون کلید، آینه‌های تا‌شو مجهز به گرم‌کن، صندلی برقی راننده، کروز کنترل، طیف کامل سیستم کنترل پایداری، تجهیز به تایرهای A/T استاندارد از خط تولید، سیستم مولتی مدیا به همراه هشت بلندگو و نمایشگر لمسی ۹.۰ اینچی مجهز به دوربین دید عقب، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم روشنایی در روز، رول‌بار فلزی، ریم‌های اسپرت ۱۷ اینچی آلیاژی، روکش چرمی صندلی‌ها و فرمان خودرو از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های کلوت هستند که باعث می‌شود این وانت در حال حاضر از رقبای امروزی در بازار کنونی کشور برتر باشد.

 

جزئیات خبر
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی