شمانیوز
شما نیوز

خودرو لونا GRE

لونا GRE ترکیبی از زیبایی، عملکرد و پایداری /لونا GRE خودرویی هوشمند با فناوری‌های پیشرفته و طراحی مدرن + فیلم

 لونا GRE ترکیبی از زیبایی، عملکرد و پایداری /لونا GRE خودرویی هوشمند با فناوری‌های پیشرفته و طراحی مدرن + فیلم

در ویدیو زیر به بررسی و معرفی بیشتر خودرو لونا GRE وارداتی یا تاکسی برقی ،خواهیم پرداخت.

به گزارش شمانیوز :خودرو لونا GRE  یکی از جدیدترین محصولات وارداتی ایران خودرو است که تنها با مقاصد تجاری و تاکسیرانی وارد شده است.لونا GRE یک خودرو برقی با کیفیت و پرفورمنس بالا است. این خودرو دارای طراحی زیبا و مدرنی است که باعث جلب توجه می‌شود. با استفاده از تکنولوژی پیشرفته، لونا GRE دارای محیط داخلی راحت و فضایی مناسب برای سفرهای راحت و لذت‌بخش است. همچنین، این خودرو برقی با عملکرد قدرتمند و صفر انتشار گازهای مضر، به عنوان یک گزینه پایدار و محیطی دوست برای حرکت در شهرها و جاده‌ها مناسب است.

طراحی بدنه لونا جی آر ای

لونا GRE دارای طراحی نسبتاً فانتزی و نوین به سبک بسیاری از خودروهای جدید چینی با تم آینده‌نگرانه است. اگرچه این شیوه طراحی در خودروهای بنزینی و حتی برقی سالهای پیش خیلی مرسوم نبوده، اما طی دو سه سال اخیر رواج محسوسی یافته است. نمای جلوی خودرو به واسطه چراغ‌های دیلایت نواری به فرم خاص در کنار چراغ‌های اصلی و سپر تهاجمی، چهره‌ای متفاوت را برای لونا رقم زده است.

در نمای جانبی خطوط نرم و ملایم‌تر در طرح سقف و قاب پنجره‌ها دیده می‌شود. اما نمای عقب مجدداً شاهد بعضی المان‌های اغراق‌آمیز به ویژه فرم چراغ‌ها هستیم. چراغ‌های عقب لونا جی آر ای به صورت بومرنگی شکل بعلاوه نوار کشیده‌ تا روی درب صندوق ترسیم شده است که حس لوکس بودن ماشین را در بیننده القا می‌کند. طول کوتاه درب صندوق هم استایل فست‌بک به خودرو بخشیده که امروزه بسیار پرطرفدار و محبوب است. اگرچه به نظر می‌رسد طرح نمای جلو با دیگر قسمت‌های بدنه همخوانی کمتری دارد، اما در مجموع، لونا GRE با طراحی ظاهری مدرن و تا حدودی لوکس، حرف‌های زیادی برای گفتن در برابر رقبای هم‌قیمت خواهد داشت.

خودرو لونا GRE

مشخصات فنی لونا GRE

لونا جی آر ای از یک موتور الکتریکی سنکرون مغناطیس دائم با قدرت ۱۴۹ اسب بخار و گشتاور ۲۲۵ نیوتن متر استفاده می‌کند. این نیرو توسط یک گیربکس تک سرعته به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و شتاب صفر تا صد لونا GRE را به حدود ۹.۵ ثانیه می‌رساند. چنین شتابی قطعا برای خودروهای بنزینی هم‌قیمت به راحتی قابل دستیابی نیست اما لونا به عنوان یک ماشین الکتریکی با ارائه نهایت گشتاور در لحظه می تواند خیلی راحت تر از رقبای بنزینی شتاب بگیرد. حداکثر سرعت این خودرو نیز ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت است که برای جاده های ایران کاملا کافی به نظر می‌رسد.

انرژی مورد نیاز جهت به گردش درآوردن شفت موتور توسط یک باتری لیتیوم فروفسفات به ظرفیت ۴۳.۹ کیلووات ساعت تامین می‌شود که در شرایط استاندارد، پیمایش مسافتی در حد ۴۱۰ کیلومتر را ممکن می‌سازد. البته این میزان پیمایش احتمالا در عمل حدود ۲۰ درصد کمتر خواهد بود. همچنین شارژ کامل باتری با برق معمولی نزدیک ۸ ساعت طول می‌کشد، اما با شارژ سریع تنها ۳۰ دقیقه زمان نیاز است تا باتری از ۲۰ به ۸۰ درصد برسد.

طراحی کابین و امکانات لونا جی آر ای

برخلاف نمای بیرونی، طراحی داخلی لونا GRE تا حدودی کلاسیک و سنتی‌تر احساس می‌شود. داشبورد این خودرو شباهت‌هایی به داشبورد مرسدس بنز اس ۵۰۰ نسل پنجم دارد. اگرچه این سبک طراحی به اندازه کافی مدرن و آینده‌نگرانه نیست، اما در بخش‌هایی مانند اهرم تعویض دنده، صفحه دیجیتال پشت آمپر و غربیلک فرمان، جلوه‌های قابل قبولی را به نمایش می‌گذارد. کیفیت متریال برای یک خودرو اقتصادی قابل قبول است اما صندلی‌ها ظاهرا آنطور که انتظار می‌رفت، ارگونومیک نیستند. با وجود این، فرم صندلی‌های جلو به اندازه‌ای راحت هست که در مسیرهای طولانی‌تر، تا حد امکان از کوفتگی بدن سرنشینان جلوگیری کنند مسافرت چندان خسته کننده‌ای برای کاربران رقم نزنند.

به واسطه فاصله محوری بزرگ، فضای نسبتاً جاداری برای سرنشینان فراهم امده است؛ به نحوی که افراد حاضر در ردیف عقب، محدودیت جدی در مورد فضای پا و سر احساس نخواهند کرد. صندوق عقب نیز ۴۱۰ لیتر ظرفیت دارد که در این سگمنت کمی کوچک به نظر می‌رسد، اما می‌تواند ۴ تا ۵ چمدان مسافرتی را در خود جای دهد.

متاسفانه لونا GRE در بحث امکانات، حرف زیادی برای گفتن ندارد. جای خالی نمایشگر لمسی مالتی‌مدیا در داشبورد کاملا احساس می‌شود. از جمله امکانات این خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تنظیمات دستی صندلی‌های جلو، تهویه اتوماتیک، دو عدد پورت USB، فرمان کمکی برقی، سیستم‌های کنترل کشش و پایداری، کنترل شروع حرکت در سربالایی، ترمز کمکی اضطراری، ترمز پارک برقی، پاور ویندوز، سنسور پارک عقب، حسگر فشار باد تایرها، ورود و استارت بدون کلید، نمایشگر پشت آمپر ۷ اینچی دیجیتال، سنسور نور و باران و… .

این سطح از امکانات برای یک وسیله حمل و نقل عمومی یا تاکسی کاملا در سطح انتظار قرار دارد، اما قطعاً برای مصارف شخصی با کمبودهایی مواجه است و نمی‌تواند رضایت ۱۰۰ درصدی کاربران را جلب کند.

 
جزئیات خبر
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی