شمانیوز
شما نیوز

استفاده از عنوان بانک تات خلاف قانون است

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): سخنگوی قوه قضاییه گفت: بانک تات با مؤسسات دیگر ادغام شده است و اگر کسی در حال حاضر از عنوان بانک تات استفاده می‌کند، خلاف است.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه درباره تخصصی کردن شعب دادسراها گفت: در تهران و در بعضی از کلانشهرها شعب تخصصی وجود دارد و در تلاشیم که در تمام کشور شعب تخصصی را ایجاد کنیم.

وی افزود: اما تخصصی شدن شعب با اختصاصی شدن آن متفاوت است و این امکان وجود ندارد که شعبی را منحصراً به یک موضوع خاص اختصاص دهیم.

اژه‌ای درباره پرونده رانت 7 هزار میلیاردی اظهار داشت: در خصوص این موضوع هنوز پرونده‌ای به قوه قضاییه ارجاع نشده است.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر استفاده بعضی از مراکز به عنوان قدیمی بانکی متخلف که با مؤسسات دیگری ادغام شد، بیان داشت: این ادغام با حکم هیأت انتظامی بانک مرکزی که دادستان کل کشور هم عضو آن است انجام شد.

وی در تشریح این موضوع گفت: با حکم هیأت انتظامی بانک مرکزی بانک تات متخلف شناخته شده و آنها اعتراض کردند. اعتراض‌شان به شورای پول و اعتبار رفت و آنها هم قبول نکردند و حکم قطعی شد.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: بدین ترتیب بانک تات با مؤسسات دیگر ادغام شد و اگر کسی در حال حاضر از عنوان بانک تات استفاده می‌کند، خلاف است.

اژه‌ای گفت:‌ اگر ما در پرونده‌ای که هنوز حکم آن صادر و قطعی نشده است را اسم اشخاص را ببریم و یا نشانه‌ای بدهیم که مردم مطلع شوند صحیح نیست و اینکه ما مطالب را بدون اسم بیان می‌کنیم به دلیل اثر پیشگیرانه آن است که مردم مطلع شوند و در دام نیفتند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied