شمانیوز
شما نیوز

زناشویی با طعم وایبر و واتس آپ

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): وقتی به خانه برمی گردید و یا همسرتان به خانه می آید، تلفن همراه خود را به کناری بگذارید و ابتدا به سلام و احوالپرسی و گفتگو با او بپردازید، مطمئن باشید در این چند دقیقه، رئیس جمهور به شما پیامک نخواهد داد و مذاکرات هسته ای به نقطه ی تاریکی کشیده نخواهد شد، به طور کلی اول به خانواده خود اهمیت دهید و سپس به شبکه های اجتماعی.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

تکنولوژي آمده است. خوب يا بد ، کمتر کسي را مي تواني پيدا کني که تلفن همراهش دستش نباشد و سر و کله و تمام حواسش در آن نباشد! در مهماني ها، در کوچه و خيابان، سر ميز شام و ناهار و خلاصه همه جا، اين مهمان ناخوانده حضور دارد. با وجود شبکه هاي اجتماعي مانند وايبر و واتس آپ و ...کانون خانواده و صفا و صميميت و گفتمان اعضاي خانواده باهم، تحت تاثير قرار گرفته ، به عنوان مثال از زماني که آقاي خانه از محل کار به محيط خانه مي آيد، سرش بر روي موبايلش است ، تا زماني که چندين بار براي شام صدا زده شود و شايد حتي ، تلفن همراه خود را به سر سفره شام آورد، و بدين ترتيب، همسرش را ناراحت کند، خانم خانه هم همين است، در حال غذا درست کردن، رسيدگي به درس و مشق فرزندان و شايد حتي هنگامي که فرزندانش را در آغوش کشيده ، در تمام اين مدت، تلفن همراهش دستش است و دائم با آن مشغول.

در اين ميان بقيه اعضاي خانواده، مثل مادر و پدر و همسر و شايد هم فرزندان، از اين کار او شاکي مي شوند و اين شاکي شدن زماني بيشتر مي شود که يک يا دو نفر از اهل خانه، اهل اين شبکه ها نباشند و شايد هم بلد نباشند و امکاناتش را نداشته باشند، آن وقت است که حتي با شنيدن صداي زنگ و يا آهنگِ آمدن پيامک تلفن همراه، شاکي شده و محيط خانه پر از تنش مي شود. براي استفاده درست از اين شبکه ها در کانون خانواده توصيه هاي زير را به کار ببريد: 1- وقتي به خانه برمي گرديد و يا همسرتان به خانه مي آيد، تلفن همراه خود را به کناري بگذاريد و ابتدا به سلام و احوالپرسي و گفتگو با او بپردازيد، مطمئن باشيد در اين چند دقيقه، رئيس جمهور به شما پيامک نخواهد داد و مذاکرات هسته اي به نقطه ي تاريکي کشيده نخواهد شد، به طور کلي اول به خانواده خود اهميت دهيد و سپس به شبکه هاي اجتماعي. 2- تلفن همراه خود را در حالت بي صدا قرار دهيد، حال اگر هزار پيامک هم داشته باشيد، هيچکسي نمي فهمد که بخواهد شاکي شود. 3- پيام هايتان را در کنار خانواده چک کنيد و باهم بخنديد، اگر مطلب جالب و يا خنده داري به شما مي رسد، چه اشکالي دارد که آن را براي بقيه اعضاي خانه هم بخوانيد، در اين صورت هم همه شاد مي شوند و هم اوقات دلپذيري باهم خواهيد داشت و هم کسي از اين که سر شما داخل تلفنتان است، شاکي نمي شود. 4- ساعاتي خاص براي چک کردن پيام هايتان در نظر بگيريد، و تمام وقت روي تلفنتان خم نشويد، مثلا هنگامي که درون اتوبوس هستيد و يا موقعي که در ترافيک مانده ايد، اينها زمان مرده ي شما هستند که مي توانيد به نحو احسن از آن استفاده کنيد. 5- احترام سالخوردگان را داشته باشيد، مخصوصا هنگامي که به خانه پدربزرگ ومادربزرگتان مي رويد، معمولا اين عزيزان از تکنولوژي به دور هستند و با ديدن شما که همش سرتان روي تلفن همراهتان است، نااميدي و احساس حقارت، مهمان دل هاي نازکشان مي شود، پس دل مهماناني که چند صباحي بيشتر در کنارتان نيستند را نشکانيد. 6- درست است که مطالب خنده دار و طنز، حجم بالايي از پيامک هاي اجتماعي را پوشش مي دهد، اما بايد سعي کنيد که با استفاده از اين شبکه ها، اطلاعاتتان افزايش پيدا کند و فقط هجويات نباشد، در اين صورت است که هم احساس خانواده تان بهتر مي شود، هم از اين وقت گذاري بار بيشتري به دست خواهيد آورد. در پايان بايد خاطر نشان کرد که تکنولوژي، براي راحتي انسان ها و مبادله ي آسانتر اطلاعات و براي شما ساخته شده، تکنولوژي بايد در دست شما باشد، نه اين که انسان را اسير خود کند و او را از تمام روابط و علايق انساني خويش باز دارد. منبع: صبحانه آنلاين
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied