شمانیوز
شما نیوز

ادامه جوسازی ها درباره مذاکرات هسته ای لوزان

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): همگام با تلاش غربی ها برای سرباز زدن از انجام تعهدات خود در مذاکرات هسته ای ایران و ۱+۵ در لوزان و در ادامه جوسازی رسانه ها برای مشتاق نشان دادن غربی ها به توافق، شبکه های فارسی زبان مرحله دوم جوسازی ها را با هدف مقصر نشان دادن ایران آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

همزمان با ادامه مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 در لوزان سوئیس و در شرایطی که ایران به تمام تعهدات خود عمل کرده و اکنون نوبت به تصمیم گیری امریکا و متحدانش در زمینه لغو تحریم های ایران رسیده، انتشار خبرهای دروغ با قاطعیت تمام در رسانه های غربی ادامه دارد و رویکرد کمک به تحریم کنندگان ایران برای سرباز زدن از انجام تعهدات، در رسانه های فارسی زبان نیز پیگیری می شود.

* سرسخت و بدعهد در مذاکره، مشتاق و باگذشت در تبلیغات

در رسانه های غربی، روند انتشار خبرها به گونه ای است که وانمود می شود امریکایی ها و متحدانشان مشتاق و در آستانه امضا کردن توافق هستند و سفرهای و برنامه های خود را نیز لغو کرده اند و همه در انتظار تصمیم ایران به سر می برند. درحالی که واقعیت، همانگونه که رئیس جمهور و مذاکره کنندگان ایرانی بر آن تاکید کرده اند، این است که تاکنون ایران به تعهدات خود عمل کرده و اکنون، نوبت طرف مقابل است که تصمیم گرفته و قدم بردارد. به عقیده کارشناسان رسانه، جوسازی رسانه های غربی نیز معطوف به همین واقعیت است و با این هدف انجام می شود که فشار از روی غربی ها برداشته شده و آنها را از دردسرهای کارشکنی در روند توافق رها کند.

* نوبت رفع تحریم هاست

روحانی در مکالمه با مرکل: ایران انعطاف لازم را به خرج داده؛ نوبت طرف مقابل است.

ظریف در تویتر: "در مذاکرات دو طرف باید انعطاف نشان دهند. ما برای رسیدن به توافقی خوب برای همه، آماده بوده و هستیم."

رفع تحریم ها مهمترین موضوع مذاکرات جاری و بخشی از تعهدات طرف غربی است که در انتظار تصمیم گیری و اقدام عملی آنها به سر می برد، اما تلاش امریکا و متحدانش برای سرباز زدن از این تعهد، سرسختانه ادامه دارد و رسانه ها نیز، با اشراف به این امر می کوشند توپ را به زمین ایران انداخته و مقامات ایرانی را مانع رسیدن به توافق و صلح! وانمود کنند. * داستان دروغ رویترز غربی ها تا بدانجا پیش رفتند که دو روز پیش از آغاز نگارش متن چند صفحه ای توافق خبر دادند، اما سیدعباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران در پاسخ به این سوال که منابع غربی می‌گویند ۵+۱ با ایران پیش‌نویس دو تا سه صفحه‌ای را آماده کرده‌اند، گفت: اصلا چنین چیزی نیست و تا به این لحظه چنین پیش‌نویسی تهیه نشده است. وی تاکید کرد: ایران به دنبال تعامل سازنده است و طرف‌های مقابل هستند که باید تصمیم‌های سازنده بگیرد. * قصه دیروز آسوشیتدپرس دیروز هم خبرگزاری امریکایی آسوشیتدپرس ادعا کرد که طرفین بر سر انتقال اورانیوم ایران به روسیه به توافق رسیده اند، اما مذاکره‌کننده ارشد کشورمان به خبرنگار تسنیم اعلام کرد؛ انتشار چنین اخباری از سوی برخی از رسانه های غربی در راستای فضاسازی هایی در جهت اخلال در روند مذاکرات صورت می گیرد که البته اقدامی بیهوده و غیرحرفه ای است. ادعای انتقال ذخایر هسته ای ایران به روسیه در نیویورک‌تایمز نیز تکرار شد و این بار، یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا گزارش آنها را رد کرد. تمامی این شایعات که بی تردید منطبق بر منافع غربی ها در رسانه های آنها مطرح می شود، توسط اغلب خبرنگاران و رسانه های ایرانی نیز، کپی شده و بازتاب داده می شود که نتیجه آن، آماده شدن زمینه برای فریب افکار عمومی و مقصر نشان دادن ایران در صورت بدعهدی غربی هاست. بی بی سی فارسی دیروز با هیجان بخشیدن به موضوع مذاکرات تلاش کرد به مخاطبانش القا کند که توافق آماده و فقط در انتظار اعلام است:

بی بی سی فارسی

اما امروز، یکی از شبکه های فارسی زبان غربی ها، ساده و صریح گام به مرحله جدید این جوسازی ها گذاشت:

من و تو
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied