شمانیوز
شما نیوز

100 زن مازندرانی توانمندی‌های زنان روستایی را به نمایش گذاشتند

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: نمایشگاه توانمندی‌های زنان روستایی مازندران گشایش یافت.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: نمایشگاه توانمندی‌های زنان روستایی مازندران گشایش یافت.

مریم جمشیدی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه مازندران، گفت: نمایشگاه توانمندی‌های زنان روستایی در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساری از امروز 18 بهمن ماه برپا شده است.

وی بیان کرد: در این نمایشگاه زنان روستایی در 95 غرفه محصولات خود در زمینه‌های صنایع دستی، مواد غذایی و صنایع تبدیلی به نمایش می‌گذارند که تا 21 بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران تصریح کرد: اهداف این نمایشگاه ظرفیت‌سازی و تبدیل فرصت‌های بالقوه و تبدیل آن به بالفعل بانوان روستایی است و مشارکت زنان روستایی در اقتصاد روستا و همچنین حمایت از زنان کارآفرین روستایی در این نمایشگاه هدف‌گذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه غرفه تولید قارچ و گل و گیاه نیز وجود دارد، بیان کرد: ترویج فرهنگ بومی و صنایع دستی مازندران، ‌ایجاد انگیزه بیشتر برای روستاییان و توسعه بخش اشتغال در بین زنان روستایی از دیگر اهداف این نمایشگاه است که استقبال خوبی نیز شده است.

جمشیدی با تاکید بر اینکه در این غرفه‌ها حدود 100 زن روستایی محصولات خود را به نمایش گذاشته‌اند، تصریح کرد: فضای زنده و شاد موجب شور و نشاط در زنان خواهد شد، امروزه با تغییر سبک زندگی و زندگی مدرن شهری که به روستا نیز رسوخ کرده است اینگونه فضاها و نمایشگاه‌ها می‌تواند موجب کشف استعدادها شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران بیان کرد: در این فضا علاقمندان می‌توانند صنایع دستی روستا‌ها یاد بگیرند و موجب نجات این صنایع که در حال فراموشی و از بین رفتن است شوند.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied