شمانیوز
شما نیوز

انصاری: ظریف در اجلاس مونیخ شرکت می‌کند/ تصمیمی برای افزایش رابطه با انگلیس گرفته نشده

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با بیان این که از ایران برای شرکت در اجلاس امنیتی مونیخ در عالی‌ترین سطح کشور دعوت به‌عمل آمده است، تصریح کرد: قرار است وزیر امور خارجه کشورمان هفته آینده برای شرکت در این اجلاس به مونیخ سفر کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با بیان این که از ایران برای شرکت در اجلاس امنیتی مونیخ در عالی‌ترین سطح کشور دعوت به‌عمل آمده است، تصریح کرد: قرار است وزیر امور خارجه کشورمان هفته آینده برای شرکت در این اجلاس به مونیخ سفر کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسین جابری انصاری، صبح دوشنبه در نشست مطبوعاتی خود با خبرنگاران رسانه‌های گروهی گفت: طبق آن چه که اعلام شده قرار است ادامه گفت‌وگوها در مورد بحران سوریه نیز در مونیخ برگزار شود و اگر چنین نشستی برگزار شود ایران علاوه بر شرکت در اجلاس امنیتی مونیخ در نشست مورد اشاره نیز شرکت خواهد داشت.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان هم‌چنین در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این که گفته شده سه نفر از صیادان بوشهری در آب‌های خلیج فارس توسط نظامیان کویتی دستگیر شده‌اند و آیا چنین خبری صحت دارد یا نه و واکنش ایران جهت پیگیری این موضوع چگونه خواهد بود؟ افزود: در مورد آن چه که اتفاق افتاده از سوی مقامات کویتی هنوز به شکل کتبی مسأله‌ای به ایران اعلام نشده است اما به شکل شفاهی نکاتی بیان شده است.

او با بیان این که بر اساس آن چه که ما دریافت کردیم گویی درگیری بین قایق‌ها و ماهیگیران ایرانی و کویتی صورت گرفته است، افزود: البته در آن منطقه اتباع دیگر کشورهای عربی نیز رفت و آمد می‌کنند ولی بر اساس آن چه که اعلام شده درگیری ایجاد شده و بخش‌های مربوطه در وزارت امور خارجه و سفارت ایران در کویت در حال پیگیری این موضوع هستند و ما موضوع این سه نفر را با اهتمام کامل تا رسیدن به نتیجه نهایی پیگیری می‌کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر این که هفته گذشته آقای ظریف سفری به لندن داشتند و علاوه بر شرکت در اجلاس کشورهای کمک کننده به سوریه با برخی از مقامات عالی‌رتبه انگلیس نیز دیدار و گفت‌وگو کردند؛ آیا با توجه به این گفت‌وگوها مشخص است که چه زمانی سطح روابط ایران و انگلیس به سطح سفیر ارتقاء پیدا می‌کند و آیا در این ارتباط در جریان این سفر تصمیمی گرفته شده است؟ گفت: سفر مورد اشاره آقای ظریف برای شرکت در اجلاس کشورهای کمک کننده به سوریه انجام شده و آقای وزیر امور خارجه در کنار شرکت در این اجلاس مجموعه رایزنی‌ها و گفت‌وگوهایی را با مقامات انگلیسی انجام دادند و دولت انگلیس آمادگی خود را برای آغاز صدور روادید در سفارت این کشور در تهران تا سه هفته آینده اعلام کرده است.

جابری انصاری هم‌چنین ادامه داد: در ارتباط با مسائل منطقه و دوجانبه نیز گفت‌وگوهای خوبی بین ایران و انگلیس در جریان این سفر انجام شد.

وی همچنین تصریح کرد: در مورد آینده سطح روابط دو کشور ایران و انگلیس بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی و تصمیمات ملی که در جهات ذی‌ربط اتخاذ می‌شود باید تصمیم‌گیری شود و تا این لحظه هیچ‌گونه تصمیمی در مورد موضوع اشاره شده اتخاذ نشده است.

این خبر در حال تکمیل شدن است...

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied