شمانیوز
شما نیوز

یک دیپلمات پیشین پاکستانی: باید روابط با ایران را افزایش دهیم

وزیر پیشین فدرال پاکستان گفت: برای غلبه بر بحران وخیم انرژی که پاکستان از آن رنج می‌برد این کشور باید روابطش با ایران را بهبود بخشد.

وزیر پیشین فدرال پاکستان گفت: برای غلبه بر بحران وخیم انرژی که پاکستان از آن رنج می‌برد این کشور باید روابطش با ایران را بهبود بخشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عابده حسین، وزیر پیشین فدرال و سفیر پیشین پاکستان در ایالات متحده در گفت‌وگو با اکسپرس تریبیون گفت:‌ ایران در سال‌های آتی به لحاظ اقتصادی قوی‌تر خواهد شد. این کشوری است که واقعا می‌تواند در تامین نیازهای انرژی به ما کمک کند.

او با بیان این که اگر حاکمان تلاش کنند روبط پاکستان با ایران می‌تواند بهبود یابد گفت:‌ خط لوله گازی ایران- پاکستان می‌تواند به ما کمک شایانی کند و در ایران نیز تقاضای زیادی برای محصولات نساجی، شیمیایی و کشاورزی پاکستان وجود دارد.

طبقه گفته عابده حسین، از زمان حکومت ژنرال ضیا الحق پاکستان به طور فزاینده‌ای حامی عربستان سعودی شده است.

سفیر پیشین پاکستان در آمریکا اضافه کرد: باور کلی در سطح جامعه پاکستان این است که سعودی‌ها آن گونه که ما با آن‌ها رفتار کرده‌ایم با ما برخورد نکرده‌اند. ما باید روابط خوب خود را با عربستان سعودی حفظ کنیم اما نباید اجازه دهیم که روابط‌مان با دیگر کشورها خراب شود.

وی گفت: جدای از ایران، ضرورت دارد پاکستان بر روابطش با روسیه متمرکز شود. روابط خوب با روسیه ارتباط ما با دیگر کشورهای آسیای میانه را بهبود می‌بخشد.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied