شمانیوز
شما نیوز

45 نظامی افغان برای طی دوره‌های آموزشی به روسیه فرستاده شدند

در حالی 45 دانشجوی دانشکده افسری افغانستان امروز (دوشنبه) برای طی دوره‌های آموزش‌ نظامی به روسیه سفر کردند که دولت کابل با جدیت برنامه‌ای را برای آغاز مذاکرات صلح با طالبان دنبال می‌کند.

در حالی 45 دانشجوی دانشکده افسری افغانستان امروز (دوشنبه) برای طی دوره‌های آموزش‌ نظامی به روسیه سفر کردند که دولت کابل با جدیت برنامه‌ای را برای آغاز مذاکرات صلح با طالبان دنبال می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری ورلد بولتن، سفارت روسیه در کابل مراسمی را به مناسبت اعزام دانشجویان دانشکده افسری افغانستان به مسکو برگزار کرد که در آن الکساندر مانتیتسکای، سفیر روسیه در افغانستان سخنرانی کرد.

مانتیتسکای به حاضران در این مراسم گفت: جنگیدن تنها راه برای حل درگیری‌ها در افغانستان جنگ‌زده نیست. در حال حاضر تلاش‌هایی برای آوردن طالبان به پای میز مذاکرات در جریان است.

روز یکشنبه "گروه همکاری چهارجانبه" متشکل از افغانستان، پاکستان، آمریکا و چین با ادامه تلاش‌های مشترک به منظور برگزاری مذاکرات مستقیم میان نمایندگان دولت کابل و گروه‌های طالبان موافقت کرد. انتظار می‌رود دور جدید مذاکرات تا پایان ماه جاری میلادی برگزار شود.

براساس گزارش وزارت امور خارجه افغانستان، اعضای "گروه همکاری چهارجانبه" تاکید کردند که نتیجه روند سازش باید یک راه حل سیاسی باشد که منجر به کاهش ناآرامی‌ها و یک وضعیت پایدار و بادوام در افغانستان شود.

این وزارتخانه افزود: گروه همکاری چهارجانبه با ادامه برگزاری نشست‌های منظم به منظور تضمین گذار نرم به سوی صلح و سازش موافقت کرده است.

قرار است گروه همکاری چهارجانبه نشست آتی خود را 23 فوریه سال جاری میلادی (چهارم اسفند) در کابل برگزار کند.

حامد کرزای، رئیس جمهوری سابق افغانستان روز یکشنبه گفت: ایران، هند و روسیه باید در روند سازش افغانستان نقش‌ ایفا کنند.

مانتیتسکای در واکنش به این اظهارات کرزای گفت: کابل هنوز به طور رسمی در این زمینه از مسکو تقاضایی نکرده است. 45 دانشجوی دانشکده افسری افغانستان در زمان اقامتشان در روسیه از تمامی ابزار ضروری برای تبدیل شدن به افسرانی ماهر برخوردار خواهند بود.

وی افزود: آموزش نظامی یکی از اولویت‌های اصلی مسکو در زمینه کمک به افغانستان است.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied