شمانیوز
شما نیوز

ادای دین به انزلی با تابلوی نقاشی

یک هنرمند نوستالژی‌ها و حس‌وحال خود را از شهر انزلی در تابلوهای نقاشی‌هایش به تصویر کشیده است.

یک هنرمند نوستالژی‌ها و حس‌وحال خود را از شهر انزلی در تابلوهای نقاشی‌هایش به تصویر کشیده است.

«زهرا صیاد نقره‌تاب» در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس هنرهای تجسمی ایسنا، درباره برپایی تازه‌ترین نمایشگاه نقاشی‌هایش توضیح داد:‌ در نمایشگاه «نوستالژی‌های شهر من انزلی» 18 تابلوی نقاشی با تکنیک رنگ روغن و به سبک رئال به‌نمایش گذاشته شده است. این نقاشی‌ها بومی هستند و فضای خاکستری‌های آبی که نمایانگر حس‌وحال من از فضای شهرم و تلفیق آن با خاطرات من از انزلی است، در آن‌ها دیده می‌شود.

او اظهار کرد: در این آثار فضای مه‌گرفته‌ی منطقه‌ی شمالی کشور، رطوبت و شرجی بودن بندر انزلی، ماهی‌گیران، زنان کشاورز، قایقران‌های بندر، فضای روستا، طبیعت شهر، پرنده‌ها، لنگرگاه و تالاب به تصویر کشیده شده است. در واقع، این آثار معرف شهر من هستند و به‌نوعی با این نمایشگاه به انزلی ادای دین کرده‌ام.

این هنرمند همچنین بیان کرد: من متولد بندرعباس هستم، اما در بندر انزلی بزرگ شدم و در آنجا ساکن هستم. دلم می‌خواست حس و حالم از این شهر و نوستالژی‌هایم از انزلی را روی تابلوهای نقاشی پیاده کنم. به همین دلیل، این نمایشگاه را برای مخاطبان تدارک دیدم.

«صیاد نقره‌تاب» فارغ‌التحصیل رشته گرافیک است و نقاشی را به‌صورت تجربی در انجمن هنرهای تجسمی انزلی آموخته است. این هنرمند پیش از این، سه نمایشگاه انفرادی از آثارش برپا کرده و در دو نمایشگاه گروهی نیز شرکت کرده است.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied