شمانیوز
شما نیوز

58 درصد از جمعیت خوزستان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند

مدیر درمان اداره کل تامین اجتماعی خوزستان با بیان این که حدود 55 درصد از جمعیت کل کشور تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند، گفت: این رقم در استان خوزستان 58 درصد است که بیشترین تعداد بیمه شده نسبت به سایر استان های کشور است.

مدیر درمان اداره کل تامین اجتماعی خوزستان با بیان این که حدود 55 درصد از جمعیت کل کشور تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند، گفت: این رقم در استان خوزستان 58 درصد است که بیشترین تعداد بیمه شده نسبت به سایر استان های کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خوزستان، دکتر داریوش پناهی زاده در نشست خبری مدیران بیمه ای و درمانی اداره کل تامین اجتماعی استان اظهار کرد: طرح تحول نظام سلامت یکی از معضلات جدی کشور را هدف قرار داد؛ به ویژه این که در اواخر دولت قبل هم با تحریم و هم با مشکل تامین و گرانی یکباره دارو مواجه بودیم.

وی افزود: در این راستا با ابلاغیه مقام معظم رهبری و اجرای برنامه تحول نظام سلامت که از سوی دولت تدبیر و امید ارائه شد، بسیاری از مشکلات حل شد و انقلابی در نظام سلامت کشور رخ داد که خیر آن به تمام کشور و همچنین خوزستان رسید.

پناهی زاده توضیح داد: با اعتبارات و بودجه تخصیص یافته، بسیاری از مشکلاتی که در بیمارستان های دولتی و دانشگاهی وجود داشت، از جمله دریافت حق الزحمه های خارج از تعرفه و زیرمیزی بر طرف شد و مردم دیگر هزینه های اضافی برای دارو و تجهیزات پزشکی پرداخت نمی کنند.

مدیر درمان اداره کل تامین اجتماعی خوزستان با بیان این که حدود 55 درصد از جمعیت کل کشور تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند، گفت: این رقم در استان خوزستان 58 درصد است که بیشترین تعداد بیمه شده نسبت به سایر استان های کشور است.

وی اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان بیمه گر در حوزه کاری خود، در طرح نظام سلامت همکاری ویژه ای با وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی داشته است و این همراهی منجر به این شده که منافع طرح تحول نظام سلامت به استان خوزستان هم برسد.

پناهی زاده تصریح کرد: در حال حاضر 31 مرکز درمان تامین اجتماعی در استان خوزستان فعال است که شامل 7 بیمارستان و 24 درمانگاه و پلی کلینیک هستند و خدمات این مراکز به طور کل برای بیمه شدگان رایگان است.

وی گفت: امسال 913 میلیارد تومان بودجه سازمان تامین اجتماعی در بخش درمان است که حدود 600 میلیارد تومان آن در بحث موسسات طرف قرارداد دفتر اسناد پزشکی و 316 میلیارد تومان نیز در درمان مستقیم هزینه می شود.

مدیر درمان اداره کل تامین اجتماعی خوزستان عنوان کرد: در دو هفته اخیر 100 میلیارد تومان از مطالبات طرف قراردادمان اعم از دانشگاهها، داروخانه ها و پزشکان را پرداخت کرده ایم و مقرر است که تا پایان سال نیز قسمت اعظمی از مطالبات مراکز بیمارستانی و غیر بیمارستانی را پرداخت کنیم.

وی یادآور شد: در 12 ماه گذشته منتهی به بهمن ماه سال جاری، 100 پزشک به مراکز درمانی ملکی تامین اجتماعی در خوزستان اضافه کردیم که این یک رکورد است که بتوانیم در یک سال 100 پزشک را به کار بگیریم و استخدام کنیم که از این لحاظ بسیاری از مراکز ما، قسمت اعظمی از ردیف هایشان پر شده است.

پناهی زاده گفت: 30 درصد از این پزشکان استخدام شده، پزشک عمومی، 25 درصد متخصص و بقیه دندان پزشک و داروساز هستند، ضمن این که خوزستان به لحاظ جذب پزشک در یک سال گذشته مقام اول را در کشور در اختیار دارد.

وی تصریح کرد: در آزمون سال 1393 ، 142 نفر کادر پزشکی و پشتیبانی استخدام کردیم که در سال 1394 فعالیت خود را آغاز کردند و این در حالی است که 62 نفر نیز از طریق آزمون سال 1394، در سال 1395 در مراکز درمانی استخدام خواهند شد.

مدیر درمان اداره کل تامین اجتماعی خوزستان اظهار کرد: در مجموع تا پایان سال، حدود 400 نفر به مجموع تعداد کادر درمانی و پشتیبانی تامین اجتماعی خوزستان اضافه می شود که گام بزرگی در تامین نیروی انسانی مراکز ما بوده است.

وی با اشاره به وضعیت بیمارستان امیرکبیر نیز عنوان کرد: ساختمان این بیمارستان تکمیل شده و فردا پروژه تحویل داده می شود و در حال تجهیز این بیمارستان هستیم و در خصوص تامین نیروی انسانی آن نیز بعد از عید اقدام خواهیم کرد؛ ضمن این که خدمات آن نیز برای بیمه شدگان کاملا رایگان خواهد بود.

پناهی زاده همچنین از دو شیفته شدن پلی کلینیک ماهشهر در دهه فجر امسال خبر داد و افزود: خوشبختانه در چند روز گذشته شیفت عصر این پلی کلینیک هم برقرار شد. ساختمان سی تی اسکن بیمارستان 160 تختخوابی 17 شهریور آبادان نیز آماده است و اکنون در حال تجهیز آن هستیم و پیش بینی می شود که با تهمیدات لازم تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

وی اضافه کرد: پروژه بیمارستان 96 تختخوابی دزفول نیز به خوبی درحال پیشرفت است و طراحی و سیستم ظاهری آن نیز منحصر به فرد است. به لحاظ تجهیزات پزشکی بیمارستان آبادان را نیز به گونه ای آماده خواهیم کرد که در خوزستان نمونه باشد و از لحاظ جذب توریست نیز موفق عمل کند.

مدیر درمان اداره کل تامین اجتماعی خوزستان عنوان کرد: خوزستان در حال حاضر مقام اول را در بیمارستان سازی در سطح کشور دارا است که دلیل آن نیز توجه ویژه دولت و سازمان تامین اجتماعی به خوزستان است.

وی گفت: برای اختصاص مرکز درمانی به هر نقطه ای از استان، تابع جمعیت بیمه شده هستیم و جمعیت بیمه شده باید در حدی باشد که در آنجا بیمارستان تعریف کنیم.

وی در این زمینه افزود: حداقل تعداد افراد بیمه شده یک شهر جهت افتتاح یک درمانگاه یک شیفته باید 30 هزار نفرباشد که در حال حاضر از لحاظ تعداد بیمه شده، ملاثانی بیش از 40 هزار بیمه شده دارد که از این منظر، شرایط تاسیس درمانگاه را دارا است و اولویت نخست ما نیز در این زمینه خواهد بود.

پناهی زاده درباره تاخیر در برقراری مستمری کارکنان سازمان اتوبوسرانی نیز گفت: این سازمان حدود 22 میلیارد تومان به اداره کل تامین اجتماعی بدهکار است. در مورد کسانی نیز که می خواهند بر اساس مشاغل سخت و زیان آور بازنشسته شوند باید همان 4 درصد ابتدا به صندوق واریز شود تا ترک کار آنها صادر شود و چون سازمان اتوبوسرانی، توانایی پرداخت این 4 درصد را نداشت، کارکنان آن سازمان با یک خلا زمانی در دریافت مستمری مواجه شدند.

وی افزود: در جلسه ای که در شهرداری با حضور شهردار اهواز داشتیم، توافقی با شهرداری اهواز صورت گرفت که مبلغی از سوی آنها به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود و به یاری خدا، کارکنان اتوبوسرانی نیز تا قبل از پایان سال بازنشسته خواهند شد.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied