شمانیوز
شما نیوز

پیامدهای ترس از ازدواج چیست؟

یک روان‌شناس گفت: افسردگی و پرخاشگری از پیامدهای ترس از ازدواج در افراد است.

یک روان‌شناس گفت: افسردگی و پرخاشگری از پیامدهای ترس از ازدواج در افراد است.

مهدی خادمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، عنوان کرد: این دو موضوع به این دلیل که فرد نمی‌تواند با ترس خود از ازدواج مقابله کند به وجود می‌آیند.

وی با اشاره به دلایل اجتماعی ترس از ازدواج، اظهار کرد: متاسفانه به دلیل افزایش آمار طلاق ترس زیادی از ازدواج در بین جوانان به وجود آمده است.

خادمی ادامه داد: نداشتن امنیت شغلی و افزایش خیانت در روابط ‌زناشویی از دیگر عوامل ترس از ازدواج هستد.

این روان‌شناس تصریح کرد: برخی از افراد به این دلیل که از طرف مقابل خود شناخت زیادی ندارند و تنها به تحقیقات میدانی بسنده می کنند در ازدواج شکست می خورند و زمانی که از آنان سئوال می‌شود چرا زمان بیشتری را برای شناخت یکدیگر نگذاشتند، می گویند نسبت به برخی از شرایط هیچ اطلاعی نداشتیم و آشنایی با مسائلی از قبیل اعتیاد، افسردگی و... نداریم.

وی با تاکید بر حضور در جلسات مشاوره پیش از ازدواج، اظهار کرد: برخی از مراجعه‌کنندگان عنوان می‌کنند برخی از سئوالات را نمی‌توانند از طرف مقابل خود بپرسند، اما در جلسات مشاوره به راحتی این مسائل مطرح می‌شود، هزینه مشاوره‌های پیش از ازدواج در مقابل هزینه‌هایی که برای ازدواج می‌شود بسیار ناچیز بوده ،اما تاثیر بسیار زیادی دارد.

خادمی با بیان اینکه متاسفانه برخی از افراد که مشکل روان‌شناختی دارند، ازدواج را به عنوان راهکار انتخاب می‌کنند، گفت: این ازدواج ها معمولا با شکست مواجه شده به همین دلیل لزوم تائید سلامت روحی پیش از ازدواج احساس می‌شود.

وی در خصوص کمک روانشناسان در این موضوع، عنوان کرد: فرد عادی با تمام بیماری‌ها آشنایی نداشته و بسیاری از اختلالات را نمی شناسد، اما روانشناس‌ها با مصاحبه، گفت‌و‌گو و انجام آزمایش‌های مرتبط بسیار سریع در رابطه با وضع روحی افراد به نتیجه می‌رسند.

وی ترس برخی از افراد از ازدواج را به دلیل ریشه های روانشناختی دانست و اظهار کرد: خانواده و گذشته فرد در تجربه‌های روانشناختی بسیار مؤثر هستند، برخی از افراد آمادگی ازدواج ندارند و حتی عاشق تنهایی خود هستند.

خادمی عنوان کرد: تمام افراد برای ورود به دانشگاه تلاش می کنند و حداقل دو سال از عمر خود را در این مقطع می گذرانند، اما دانشگاه می‌تواند افراد را از ازدواج دور کند.

خادمی با اشاره به همکاری رسانه‌ها برای اطلاع رسانی در خصوص ازدواج، اظهار کرد: متاسفانه در خصوص ازدواج و ترس‌های موجود از آن اطلاع رسانی کمی انجام می‌شود، خانواده‌ها نیز در این موضوع می‌توانند بسیار کمک‌کننده باشند.

این روان‌شناس ادامه داد: زمانی که خانواده‌ها احساس می‌کنند توانایی و علم صحبت کردن با جوانان را ندارند باید به روانشناس مراجعه کرده تا با تکنیک‌های روانشناسی، مشکل شناسایی و دلایل آن بررسی شود بعد از این مراحل نیز درمان شروع می‌شود.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied