شمانیوز
شما نیوز

دیده بان حقوق بشر: اوباما صریحا خواستار آزادی رهبر اپوزیسیون مالزی شود

دیده بان حقوق بشر از رئیس جمهوری آمریکا خواست تا در جریان دیدارش با نخست وزیر مالزی به طور جدی خواستار آزادی انور ابراهیم، رهبر سابق اپوزیسیون این کشور جنوب شرق آسیا شود.

دیده بان حقوق بشر از رئیس جمهوری آمریکا خواست تا در جریان دیدارش با نخست وزیر مالزی به طور جدی خواستار آزادی انور ابراهیم، رهبر سابق اپوزیسیون این کشور جنوب شرق آسیا شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه ورلد بولتن، دیده بان حقوق بشر تاکید کرد: باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا هنگامی که در نشست آمریکا ‌- آ سه آن با نجیب رزاق، نخست وزیر مالزی دیدار می‌کند باید صریحا و به طور جدی خواستار آزادی انور ابراهیم شود چرا که یکی از کمیته‌های سازمان ملل به این نتیجه رسیده که حبس او با انگیزه سیاسی صورت گرفته است.

فیل رابرتسون، معاون رئیس دیده بان حقوق بشر در امور آسیا امروز (سه شنبه) در بیانیه‌ای گفت: اوباما در دیدار با نجیب رزاق نباید صحبت‌های معمول در نشست آمریکا - آ سه آن را مطرح کند. تصمیم اوباما برای دعوت نجیب رزاق به این نشست دو روزه در کالیفرنیا به مذاق فعالان مالزیایی خوش نیامده است. اگر اوباما در این نشست علنا آزادی انور ابراهیم و رفع اتهامات با انگیزه سیاسی در خصوص اغتشاش و دیگر جرائمی که امروزه فعالان بسیاری در مالزی با آن مواجه هستند را خواستار نشود، خیانتی به مردم مالزی خواهد بود.

این بیانیه چند روز پیش از نخستین سالروز صدور حکم پنج سال حبس به اتهامات لواط علیه انور ابراهیم منتشر شد.

رابرتسون همچنین بار دیگر بر درخواست دیده بان حقوق بشر از دولت نجیب رزاق برای آزادی بدون قید و شرط انور ابراهیم تاکید کرد.

کار گروه بازداشت خودسرانه سازمان ملل نوامبر سال گذشته میلادی بازداشت انور ابراهیم را غیرقانونی دانست و گفت، این اتهامات با انگیزه سیاسی صورت گرفته است.

رابرتسون گفت: از زمانیکه انور ابراهیم به زندان افتاده، سطح اعتماد به سیستم قضایی مالزی روز به روز کاهش یافته است. حبس و محکوم شدن انور ابراهیم یکی از تهدیدهای سیاسی بزرگ بر سر راه دولت نجیب رزاق را برطرف کرد.

طرفداران انور ابراهیم معتقدند، تشکیل پرونده علیه این رهبر سابق اپوزیسیون با هدف جلوگیری از نامزدی وی در انتخابات پارلمانی سال 2018 میلادی صورت گرفته است.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied