شمانیوز
شما نیوز

نمایشنامه جدید «هری پاتر» کتاب می‌شود

نمایشنامه «هری پاتر و فرزند ملعون» یک روز پس از اجرا در لندن در ماه جولای به عنوان یک کتاب دو قسمتی نیز منتشر خواهد شد.

نمایشنامه «هری پاتر و فرزند ملعون» یک روز پس از اجرا در لندن در ماه جولای به عنوان یک کتاب دو قسمتی نیز منتشر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در حالی که «جی.کی رولینگ» نویسنده معروف مجموعه رمان‌های «هری پاتر» پیش‌تر از عدم چاپ کتاب «هری پاتر و فرزند ملعون» خبر داده بود و تنها مدیوم مناسب برای ارائه داستان جدیدش را تئاتر معرفی کرد اما حالا قرار است این داستان جدید از تاریخ 31 جولای در قالب کتاب نیز در بازار عرضه شود.

این کتاب روز 31 جولای، یک روز پس از اجرای نمایشنامه «هری پاتر و فرزند ملعون» در لندن و همزمان با سالگرد نگارش اولین کتاب مجموعه «هری پاتر»، در انگلیس، آمریکا و استرالیا توزیع می‌شود.

«رولینگ» برای اولین بار در سال 2013 از نوشتن این نمایشنامه خبر داد، چرا که با در خواست‌های بیشماری مبنی بر نگارش نمایشنامه‌ای از «هری پاتر» رو به رو شده بود.

گرچه این داستان جدید به قلم «جی. کی رولینگ» نوشته شده است اما این نمایش در واقع یک همکاری میان او، «جک ترون» (که پیش از این اقتباس نمایشی از رمان ««Let The Right One In» را به تئاتر آوره بود) و «جان تیفانی» به عنوان کارگردان است.

مجموعه رمان «هری پاتر» که به داستان‌های پسرکی جادوگر می‌پردازد، پرفروش‌ترین مجموعه کتاب جهان لقب گرفته و اقتباس سینمایی آن‌ها چندین میلیارد دلار را برای تولیدکنندگان به ارمغان آورده‌ است.

«هری‌پاتر و سنگ جادو» اولین‌ رمان این مجموعه در سال 1997 به چاپ رسید و پس از آن شش قسمت بعدی رمان‌های رولینگ با موفقیتی روزافزون روانه بازار کتاب شدند و کتاب جدید هشتمین قسمت از هفت کتاب اصلی «هری پاتر» محسوب می‌شود.

اقتباس سینمایی از این هفت اثر در قالب هشت فیلم با بازی «دنیل رادکلیف» و «اما استون» نیز در فروش بالای این کتاب‌ها بی‌تاثیر نبوده است.

آخرین فیلم از مجموعه «هری پاتر» در سال 2011 با عنوان «هری پاتر و یادگاری‌های مرگ 2» از سوی کمپانی «برداران وارنر» اکران شد. از سال 2001 تا 2011 هشت فیلم «هری پاتر و سنگ جادو»، «هری پاتر و تالار اسرار»، «هری پاتر و زندانی آزکابان»، «هری پاتر و جام آتش»، «هری پاتر و محفل ققنوس»، «هری پاتر و شاهزاده دورگه» و «هری پاتر و یادگاران مرگ - قسمت اول و دوم» در سینماهای جهان اکران شدند و به فروشی بالغ بر 8.2 میلیارد دلار دست یافتند تا با پیشی گرفتن از مجموعه «جیمزباند» در مکان نخست پرفروش‌ترین سری فیلم‌های تاریخ سینما قرار بگیرد.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied