شمانیوز
شما نیوز

نهاوندیان: پیام انقلاب اسلامی، عزت است

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: پیام انقلاب اسلامی در 22 بهمن سال 57 تا به امروز، عزت بود و قیام مردم ایران در 22 بهمن 57 برای احیای عزت کشور صورت گرفت.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: پیام انقلاب اسلامی در 22 بهمن سال 57 تا به امروز، عزت بود و قیام مردم ایران در 22 بهمن 57 برای احیای عزت کشور صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، محمد نهاوندیان ظهر امروز در جمع راهپیمایی 22 بهمن مردم ولایت‌مدار زنجان، با بیان اینکه پیام انقلاب اسلامی در 22بهمن سال 57 تا به امروز، عزت بود، اظهار کرد: قیام مردم ایران در 22 بهمن 57 برای احیای عزت کشور صورت گرفت.

وی با بیا اینکه حضور نوجوانان و جوانان پس از گذشت 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بسیار پرشور و چشم‌گیر بود، تصریح کرد: نسل سوم و چهارم انقلاب با حضور پرشور خود در عرصه راهپیمایی 22 بهمن بار دیگر اعلام کردند که با همان عزم و بر سر آرمان‌های انقلاب و احیای عزت ایران اسلامی ایستاده‌اند و امروز پرچم انقلاب بر دوش نسل سوم و چهارم انقلاب و با همان طراوت روزهای آغاز انقلاب قرار دارد.

نهاوندیان با بیان اینکه ملت ایران در طول 37سال کارنامه درخشانی در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دارد، افزود: اگر در یک کلمه کارنامه طولانی این مدت را بخواهیم خلاصه کنیم آن کلمه عزت و سرفرازی در برابر تهدید و تحریم دشمنان است.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به صبوری و ایستادگی ملت ایران در برابر تهدیدها و توطئه‌های دشمن از ابتدای انقلاب تاکنون، تاکید کرد: یکی از این حوزه‌ها ایستادگی در برابر دشمن و توطئه‌ها مبنی بر دست‌یابی ایران به دانش صلح‌آمیز هسته‌ای بود که می‌خواست برنامه هسته‌ای ما را متوقف کند، ولی با استقامت مردم و با قدرت علمی و استدلال و ادب تیم مذاکره‌کننده، دشمن پی برد که تحمیل تحریم به ملت صلح‌طلب ایران راه به جایی نمی‌برد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید شهریاری، خاطرنشان کرد: امروز ایران اسلامی نه تنها توانست تمام حقوق خود را حفظ کند، بلکه قطع‌نامه‌های ظالمانه در این حوزه را نیز لغو کند.

نهاوندیان با بیان اینکه به برکت خون شهدا توانستیم عزت سیاسی خود را حفظ کنیم، تصریح کرد: در حوزه اقتصادی نیز باید با حضور حداکثری مردم این قدرت تجلی کرده و ایران اسلامی به اهداف چشم‌انداز بیست ساله‌ای که مقام معظم رهبری ترسیم کرده‌اند، برسد که امروز و در راهپیمایی 22 بهمن به رهبر معظم انقلاب اعلام می‌کنیم که به همت مردم و به برکت الهی در مسیر اقتصاد مقاومتی به رشد پایدار کشور خواهیم رسید.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه بیکاری در شأن و شخصیت ملت ایران اسلامی نیست، تصریح کرد: باید با همت گسترده دولت و مشارکت ملت، شرایط حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را در کشور به خوبی فراهم کنیم که دولت بر ایجاد شرایط با ثبات و آرام در زمینه اقتصادی اهتمام ویژه‌ای دارد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه امسال علی‌رغم شرایط جوی و سرمای هوا در هیچ جای کشور قطعی و افت فشار گاز نداشتیم و افزایش تولید گاز در شرایط تحریم کشور صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: استان زنجان از پتانسیل خوبی برای حضور در این عرصه و گازرسانی به مردم برخوردار است و امروز طبق گزارشی که استاندار زنجان در خصوص پیگیری مصوبات سفر رئیس‌جمهور به این استان را ارائه می‌داد به دست‌آوردهای خوبی تاکنون رسیده است و طبق نظر استاندار زنجان تا بهمن‌ماه سال آینده بیش از 90 درصد روستاهای استان زنجان از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

نهاوندیان با اشاره به جایگاه ایران در فضای کسب و کار بین‌المللی، گفت: با اقدامات صورت گرفته از سوی دولت طی دو سال اخیر از رتبه 152 توانستیم به رتبه 118 جهانی در فضای کسب و کار دست پیدا کنیم هر چند این رتبه هنوز راضی‌کننده نیست، ولی با حضور و مشارکت عمومی مردم و پیگیری‌های دولت قطعا این رتبه کمتر هم خواهد شد و به جایگاه بهتری می‌توانیم دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه برجام یا همان برنامه جامع اقدام مشترک با قدرت‌های جهانی اجرا شد، خاطرنشان کرد: الان ما باید برجام «2» را آغاز کنیم که در واقع با تکیه بر توان مردمی و اقدام ملی یکپارچه در صحنه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی محقق می‌شود.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به نزدیک شدن به ایام دو انتخابات مهم در تاریخ کشور، تصریح کرد: حضور در انتخابات بیانگر شور سیاسی مردم است که صحنه انتخابات نیز همانند راهپیمایی پرشور امروز که پیام انسجام و وحدت ایران را به جهانیان اعلام کرد، با حضور گسترده نقش‌آفرینی داشته باشیم.

وی افزود: باید توجه داشت حضور در انتخابات به گونه‌ای نباشد که بیانگر وجود تفرقه باشد، زیرا علی‌رغم حضور افراطیون با حمایت ابرقدرت‌ها در منطقه، در سایه اتحاد و انسجام مردم ایران شاهد منطقه امن در ایران هستیم و برای شکرانه این نعمت باید فرصت تفرقه‌افکنی را از دشمن سلب کنیم.

نهاوندیان خاطرنشان کرد: با حضور گسترده در پای صندوق‌های رای به تروریست‌ها و حامیان آن‌ها اعلام می‌کنیم که ملت ایران، ملت صلح، عدل و رشد است و پیروزی فرهنگی ما در این است که اسلامی را منتشر می‌کنیم که برگرفته از مکتب اهل‌بیت (ع) است و تا زمانی که پیرو این مکتب و اسلام ناب باشیم، عزت، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ما آسیب نخواهد دید.

به گزارش ایسنا، در پایان این راهپیمایی قطع‌نامه 22 بهمن سال 1394 قرائت شد.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied