شمانیوز
شما نیوز

دیبای هفت‌رنگ کهن‌دیار، در تالار وحدت

تالار وحدت در دومین روز اجرای سی‌ویکمین جشنواره موسیقی فجر، میزبان پری زنگنه و گروه «مهرنوا» بود.

تالار وحدت در دومین روز اجرای سی‌ویکمین جشنواره موسیقی فجر، میزبان پری زنگنه و گروه «مهرنوا» بود.

به گزارش خبرنگار سرویس موسیقی ایسنا، در این اجرا که عصر روز پنج‌شنبه 22 بهمن‌ماه برگزار شد، بانوان زیادی برای شنیدن نوای پری زنگنه آمده بودند؛ به گونه‌ای که تا بالکن سوم تالار پر شده بود.

در ابتدای این اجرا نازلی بخشایش - نوازنده پیانو و سرپرست گروه مهرنوا - به روی سن آمد و دل‌نوشته‌ای درباره پری زنگنه خواند. سپس زنگنه به صحنه وارد شد و جمعیت حاضر در سالن به احترام او به پاخواستند و چند دقیقه‌ای دست زدند. او پس از اجرای بخش اول، به معرفی دو خواننده کُر، نیکی زمانی و نیکا افکاری (دختر نازلی بخشایش) پرداخت و گفت: امیدوارم تالار وحدت پس از این شاهد اجرای این سوپرانوهای جوان و دیگر کُریست‌های جوان باشد.

او در بخش اول این کنسرت، پنج قطعه اپرای بین‌المللی اجرا کرد که قطعه دوم با نام «خوشحالی، وجد و شعف» به شوبرت، آهنگساز بنام اتریشی، تعلق داشت.

در ادامه نیز یک قطعه فولکلور ایرانی اجرا کرد و از صحنه خارج شد؛ تا جایگاه را به دست گروه‌های کر نابینایان عصای سفید، شامل خوانندگان کر روشن‌دل و پارس، شامل خوانندگان کُر کودک، بسپارد.

پیش از شروع این بخش نازلی بخشایش در سخنانی ترانه‌های فولکلور ایرانی را با صدای پری زنگنه به دیبای هفت‌رنگ کهن‌دیار تشبیه کرد.

سپس نازنین پدرثانی - نوازنده سازهای کوبه‌ای - چند دقیقه‌ای حاضران را با نوای تنبک خود مهمان کرد. بعد از آن قطعات "بارون، بارونه" اثر فولکلور، "جای آهو" اثر ثمین باغچه‌بان، "تو بیو" اثر فولکلور و "باغ ما پرچین داره" اثر ثمین باغچه‌بان توسط این دو گروه کر اجرا شد.

در ادامه پری زنگنه دوباره به روی جایگاه آمد و با همراهی گروه‌های کُر عصای سفید و پارس حاضران را به سه قطعه "شکار آهو"، "دایی بلال"، "دُرنه جان" را خواند.

او پیش از این اجرا، از نازلی بخشایش و سایه صیدوفی (سرپرست گروه کر پارس) تشکر و اظهار کرد: من در سالیان اخیر هر کاری انجام داده‌ام، برای شناساندن جامعه‌ی نابینایان به مردم بوده است.

در پایان این اجرا که تقریبا یک ساعت و 15 دقیقه به طول انجامید، گروه‌های کر پارس و عصای سفید، حلقه گلی به پری زنگنه هدیه کردند.

زنگنه همچنین به اعضای گروه کر عصای سفید یک جلد کتاب «آن سوی تاریکی» اثر خود را، که به زندگی پشت عینک‌های تیره می‌پردازد، هدیه کرد.

او از خانم صابر که موسسه نابینایان عصای سفید را اداره می‌کند، درخواست کرد به روی سن بیاید تا از او تقدیر شود.

در این کنسرت همچنین از حمید اردوخانی - تنظیم‌کننده کم‌بینای - آثار این اجرا، ایده ابوترابی طراح حرکت‌ها موزون گروه کر کودکان پارس و سهیلا حاجیلی طراح لباس تقدیر شد.

به گزارش ایسنا، نازلی بخشایش نوازنده پیانو، زهرا صابری نوازنده ویولن‌سل، نیلوفر ابراهیمی نوازنده فلوت،‌ هیلا فیض‌پور نوازنده تار، نازنین غنی‌زاده نوازنده کمانچه و نازنین پدرثانی نوازنده سازهای کوبه‌ای نوای پری زنگنه را همراهی کردند.

همخوانان این اجرا نیز در گروه کر نابینایان عصای سفید، به سرپرستی حمید اردوخانی، زهرا برزویی، منیره عابدینی، سمیه کردستانی،‌ فریده عاشوری،‌ حنانه لطف‌اللهی و فاطیما عاشوری و در گروه کر پارس به سرپرستی سایه صیدوفی، نیکا افکاری، سوگل ضیایی، مهرگان علیزاد، مانلی ستوده، لیلیا تقوی ساداتی و دریس رضازاده بودند.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied