شمانیوز
شما نیوز

کمک مالی وزارت ورزش به فدراسیون وزنه‌برداری برای تامین هزینه جام فجر

دبیر فدراسیون وزنه‌برداری گفت: بخش اعظمی از هزینه های مسابقات جام فجر را وزارت ورزش می پردازد و از اسپانسر هم استفاده می کنیم.

دبیر فدراسیون وزنه‌برداری گفت: بخش اعظمی از هزینه های مسابقات جام فجر را وزارت ورزش می پردازد و از اسپانسر هم استفاده می کنیم.

حسین مقامی در گفتگو با ایسنا درباره ی تامین هزینه ها ی مسابقات جام فجر بیان کرد: هزینه ها را اسپانسر و بخش اعظمی از آن را وزارت ورزش می‌پردازد. وزارت ورزش اعلام حمایت کرده که بودجه ی جداگانه ای را برای این مسابقات به فدراسیون بپردازد. نهادهای دیگر مانند کمیته ملی المپیک هم کمک می کنند. از آنجا که مسابقات جام فجر در سطح بین المللی است و پخش زنده دارد، هر کدام از نهادها که تمایل به اسپانسرشدن دارند، در فدراسیون بر روی آنها باز است تا در هر چه بهتر برگزار شدن این مسابقات قدم خوبی بردارند.

او در مورد اینکه چه کشوری تاکنون اعلام آمادگی کرده است، گفت: به اندازه کافی زمان داریم. از اواخر بهمن یا اوایل اسفند ثبت نام شروع می شود. فکر می کنم سال آینده، سال خوبی برای وزنه برداری ایران باشد زیرا برای نخستین بار است که میزبان مسابقات گزینشی المپیک شده است و در هیچ رشته‌ای حتی در کشتی این چنین میزبانی به ایران داده نشده است.

دبیر فدراسیون وزنه برداری در پاسخ به این پرسش که موضع فدراسیون نسبت به شایعه درگیری کیا قدمی با یکی از مربیان تیم ملیچیست و آیا به غیر از کنار گذاشتنش از اردو، جریمه دیگری نیز مدنظر دارد؟ تصریح کرد: کیا قدمی مقداری آسیب دیدگی داشت. چیزی مبنی بر اینکه بحث کرده باشند صورت نگرفته است. قدمی از ورزشکاران خوب و با اخلاق است و تا جایی که من اطلاعی دارم چنین چیزی اتفاق نیفتاده است. در صحبتی که با سرمربی تیم ملی داشتم او گفت، به دلیل آسیب‌دیدگی چند جلسه ای تمرین نداشته است. اکنون نیز پس از طوفان سهمگینی که خواسته یا ناخواسته بعد از مسابقات جهانی به وجود آمد، آرامش خوبی بر جو فدراسیون و اردوی تیم ملی حاکم است.

او در پاسخ به این که اردوی کیش قطعی شده و پس از آن نفرات از اردو خط می خورند؟ بیان کرد: اردوی کیش در برنامه هست اما هنوز قطعی نشده است. رایزنی های را انجام می دهیم و اگر شرایطش فراهم شود، حتما تا پایان سال انجام می شود. اینکه وزنه‌برداران در پایان این اردو خط بخورند هنوز مشخص نیست. کادر فنی گزارش های خود را به شورای عالی فنی می دهد و بعد تصمیم گیری می کنند که آیا نفرات باید باشند یا نه.

او در مورد اینکه وزنه برداران شرکت کننده در مسابقات قهرمانی کشور شانس اضافه شدن به تیم ملی را دارند، گفت: قطعا با نقطه نظرات کادرفنی، اگر نفراتی خوب باشند ممکن است به اردوی تیم ملی دعوت شوند در غیر این صورت با همین نفرات کار را ادامه می دهیم. تقریبا در چند مسابقه که برگزار شد، نفرات شناسایی شدند. در مسابقه قهرمانی کشور هم شانس برای ورزشکاران هست. اگر شرایطشان نسبت به قبل پیشرفتی داشته باشد در قالب همان مسابقه می‌توانند خود را به کادر فنی معرفی کنند.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied