شمانیوز
شما نیوز

ادامه دیدارهای ظریف در مونیخ

وزیر خارجه کشورمان در حاشیه حضورش در مونیخ روز جمعه با برخی از همتایان خود در کشورهای مختلف دیدار کرد.

وزیر خارجه کشورمان در حاشیه حضورش در مونیخ روز جمعه با برخی از همتایان خود در کشورهای مختلف دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایران (ایسنا) محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با کوئند رسی وزیر امور خارجه هلند در حاشیه اجلاس مونیخ دیدار و گفت وگو کرد.

طرفین در این دیدار با مرور بر روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و هلند در حوزه های سیاسی - اقتصادی و با تاکید بر زمینه های همکاری های پیشرو در شرایط دوران پس از برجام بر ضرورت استفاده از ظرفیت های موجود در روابط تاکید کردند.

وزرای امور خارجه دو کشور همچنین در خصوص آخرین تحولات و موضوعات مهم منطقه ای نیز تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان و وزیر دفاع پاکستان نیز در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با یکدیگر دیدار و آخرین تحولات فیمابین در حوزه سیاسی - اقتصادی را مورد تبادل نظر قرار دادند.

محمد جواد ظریف همچنین در ادامه با میخاییل جانلیدزه وزیر امور خارجه گرجستان دیدار و گفت وگو کرد.

وزیر خارجه کشورمان در این دیدار با تاکید بر اهمیت دو جانبه ظرفیت های موجود در توسعه گسترش همکاری در حوزه های مختلف به ویژه انرژی برق، حمل و نقل، ترانزیت و گردشگری را مورد اشاره قرار داد.

ظریف با تاکید بر ضرورت فعال شدن بخش های خصوصی در توسعه همکاری های تجاری - اقتصادی رفع تحریم ها را زمینه ساز گسترش همکاری های دو کشور دانست.

جانلیدزه وزیر امور خارجه گرجستان نیز در این دیدار ضمن تبریک به مناسبت اجرایی شدن برجام و نتایج مذاکرات هسته ای کشورمان ظرفیت های موجود برای همکاری های دو کشور را فراتر از شرایط جاری دانست و علاقه مندی گرجستان برای توسعه همکاری در زمینه های مختلف سیاسی اقتصادی و گرشگری را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied