شمانیوز
شما نیوز

حکم اعدام روحانی معروف به شیخ استخاره

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):توضیحاتی در رابطه با حکم اعدام روحانی(شیخ استخاره)+مجید جعفرى تبار کیست؟

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

مجید جعفرى تبار در سال ۱۳۴۰ هجرى شمسى در شهر مقدس قم در خانواده‏اى روحانى چشم به جهان گشود و از همان خردسالى تحت تربیت پدرش مرحوم حاج شیخ محمود جعفرى تبار خواندن قرآن را آموخت. ایشان قرائت و تحقیق مصطلح قرآنى را از سن ۱۰ سالگى آغاز نمود.

او از اواسط دهه هفتاد به گرفتن استخاره های دقیق، در میان مردم شهرت یافت. ابتدا شهرتش محلی بود اما به سرعت در سطح ملی گسترش یافت و تا آنجایی پیش رفت که حتی برخی ایرانیان از خارج از کشور برای گرفتن استخاره با وی تماس می گرفتند.

فعالیت حجه الإسلام جعفری تبار به قدری گسترش یافت که او نزدیک به ۲۰۰ خط تلفن گویا را خریداری کرد و از طریق تلفن سفارش استخاره می گرفت و بعد از ۲۴ یا ۴۸ ساعت پاسخ استخاره گیرنده را می داد.

اما چند ماه پیش برای اولین بار خبر یا شایعه بازداشت او به دلایل نامعلوم در میان افواه منتشر شد. هیچ مقام مسئول یا رسانه ای در این مورد اطلاع رسانی نکرد.

همین امر موجب شد که روز به روز بر دامنه این شایعه افزوده شود و کار به جایی رسید که طی یک ماه اخیر شایعه اعدام شدن او به طور گسترده در قم منتشر شده است.

معاون اول قوه قضاییه درباره حکم صادر شده برای یک روحانی معروف به نام «م.ج.ت» در دادگاه ویژه روحانیت، گفت: حکم اعدام در این دادگاه صادره شده اما این حکم بدوی و قابل تجدید نظر است.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه، در خصوص اخبار منتشر شده درباره حکم اعدام یک روحانی معروف گفت: این حکم از سوی دادگاه ویژه روحانیت صادر شده است.

وی تاکید کرد: حکم صادرشده برای این فرد حکم بدوی بوده و می‌توان به این حکم اعتراض کرد و طبق قانون قابل تجدیدنظر خواهد بود.

در هفته‌های اخیر در شبکه‌های اجتماعی اخبار ضد و نقیضی درباره صدور حکم اعدام برای یک روحانیون معروف به استخاره در شهر قم منتشر شده که در برخی از آنها دلیل حکم ارتباط با اجنه عنوان شده است.

حجت الاسلام محمد جعفر منتظری، رئیس دادگاه ویژه روحانیت، در این باره به خبرنگار آنا گفته بود: بنا نداریم اخبار ویژه مربوط به دادگاه ویژه روحانیت را منتشر کنیم.

اما امروز رئیس دادگاه ویژه روحانیت با اشاره به پرونده موسوم به شیخ استخاره گفت: پرونده این فرد در مرحله تجدیدنظر قرار دارد. حجت الاسلام منتظری رئیس ویژه دادگاه روحانیت در حاشیه مراسم ختم سید صادق طباطبایی در پاسخ به سوالی درخصوص آخرین وضعیت پرونده شیخ استخاره که محکوم به اعدام شده بود اظهار کرد: وی به حکم صادره از سوی دادگاه اعتراض کرده است و پرونده اش در دادگاه تجدید نظر به سر می برد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا توضیحاتی درباره این پرونده وجود دارد یا خیر، گفت: مطلبی که در این مورد منتشر شد و توضیحات پیرامون آن کفایت می‌کند و فعلا توضیح بیشتری وجود ندارد. منبع :مهر

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied