شمانیوز
شما نیوز

واردکنندگان آیفون بخوانند:

جزئیات جدید از اجرای دستور وزیر اقتصاد در خصوص فرار مالیاتی واردکنندگان آیفون

اختلاف نرخ فروش آیفون‌های آمریکایی براساس قیمت دلار تلگرامی و نرخ محاسبه مالیات شرکت‌های واردکننده براساس نرخ اسکناس سنا سبب شده تا شاهد ریسک فرار مالیاتی گسترده‌ای باشیم براین اساس مقرر شده است تا کارگروه بازگشت ارز نرخ را تعیین کند.اختلاف نرخ فروش آیفون‌های آمریکایی براساس قیمت دلار تلگرامی و نرخ محاسبه مالیات شرکت‌های واردکننده براساس نرخ اسکناس سنا سبب شده تا شاهد ریسک فرار مالیاتی گسترده‌ای باشیم براین اساس مقرر شده است تا کارگروه بازگشت ارز نرخ را تعیین کند.

جزئیات جدید از اجرای دستور وزیر اقتصاد در خصوص فرار مالیاتی واردکنندگان آیفون

به گزارش شمانیوز:چندی پیش بود که وزیر اقتصاد در جریان بازدید از خبرگزاری تسنیم در پاسخ به دغدغه‌ای که در زمینه نرخ محاسبه قیمت و مالیات کالاهای وارداتی از طریق رویه واردات از محل صادرات خود، به ویژه واردات 700 میلیون دلاری آیفون‌های آمریکایی وجود داشت، دستور پیگیری این مسئله را از رئیس سازمان امور مالیاتی صادر کرد.

بررسی‌های بعدی نشان داد که سازمان امور مالیاتی کارگروه ویژه‌ای را برای رسیدگی به این مسئله در چارچوب محاسبه مالیات‌های مربوط به حوزه تجارت خارجی و واردات ایجاد کرده است.

تعیین تکلیف موضوع مبنای محاسبه مالیات کالاهای وارد شده از محل صادرات خود در جلسه کارگروه بازگشت ارز

براساس آخرین پیگیری‌های انجام شده و  به گفته مدیر کل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی، به نظر میرسد مرجع ابلاغ سیاست های ارزی کارگروه بازگشت ارز بوده و مصوبات پس از ابلاغ بانک مرکزی جنبه قانونی و الزامی پیدا می کند. به این ترتیب انتظار می‌رود که با توجه به دستور وزیر اقتصاد در جلسه آینده کارگروه بازگشت ارز این مسئله مورد بررسی و تعیین تکلیف شود.

لازم به ذکر است، با توجه به تاکید سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نرخ محاسبه قیمت و به دنبال آن محاسبه مالیات واردکنندگان آیفون باید براساس نرخ اسکناس سامانه سنا انجام می‌شده است با این وجود به نظر می‌رسد که برخی واردکنندگان محاسبه قیمت مصرف‌کننده را براساس نرخ بازار آزاد انجام داده‌اند در حالی که نرخ محاسبه مالیات آنها همچنان براساس نرخ اسکناس سنا محاسبه می‌شود که این مسئله زمینه یک فرار مالیاتی گترده را ایجاد کرده است./تسنیم

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied