شمانیوز
شما نیوز

نفت

قیمت نفت بالا میرود | جزییات

بانک آمریکایی گلدمن ساکس پیش بینی کرد اگر پای اتفاقات دریای سرخ به تنگه هرمز هم باز شود ممکن است قیمت نفت در بازار جهانی تا دو برابر هم افزایش یابد.

قیمت نفت بالا میرود | جزییات

به گزارش شمانیوز : به نقل از سی ان بی سی، دان استرویون، مدیر بخش تحقیقات بازار نفت بانک آمریکای گلدمن ساکس، گفت اگر اتفاقات دریای سرخ به تنگه هرمز هم برسد نهایتاً شاهد دو برابر شدن قیمت نفت در بازار جهانی خواهیم بود.

وی می‌گوید تداوم اختلال در عبور و مرور کشتی‌ها از دریای سرخ می‌تواند تبعات سنگینی را برای بازار جهانی انرژی در پی داشته باشد.

نیروهای یمنی اعلام کرده‌اند در حمایت از مردم فلسطین تا زمانی که درگیری‌ها بین رژیم صهیونیستی و نیروهای مقاومت فلسطینی ادامه داشته باشد جلوی حرکت کشتی‌ها به سمت بنادر رژیم صهیونیستی را خواهد گرفت.

استرایون می‌گوید اگر برای یک ماه حرکت کشتی‌ها از تنگه هرمز دچار اختلال شود قیمت نفت ۲۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد و در صورت تداوم این بحران شاهد دو برابر شدن قیمت نفت در بازار جهانی خواهیم بود. وی البته احتمال این رخداد را بعید دانسته است.

تداوم حمله نیروهای یمنی به کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی موجب شده تا برخی شرکت‌های کشتیرانی از عبور از دریای سرخ و باب المندب منصرف شوند و برای رسیدن به سرزمین‌های اشغالی آفریقا را دور بزنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied