شمانیوز
شما نیوز

فوتون G7

رونمایی از فوتون G7 / فوتون G7، قدرتمند و جادار + فیلم

رونمایی از فوتون G7 / فوتون G7، قدرتمند و جادار + فیلم

در ویدیو زیر به بررسی و معرفی بیشتر خودرو فوتون G7 خواهیم پرداخت.

به گزارش شمانیوز :فوتون G7، پیکاپ قدرتمند چینی، با موتور 2.0 لیتری توربو دیزل و گشتاور 400 نیوتن متر، برای چالش‌های جاده‌ای و آفرود آماده است. این خودرو با کابین جادار و امکانات رفاهی مطلوب، تجربه‌ای راحت و لذت‌بخش از رانندگی را در هر شرایطی به ارمغان می‌آورد.سیستم‌های ایمنی و کمک راننده پیشرفته در فوتون G7، از جمله ترمز ABS، ESP و EBD، به حفظ امنیت سرنشینان و راننده کمک می‌کنند.فوتون G7 با ظاهری مدرن و عضلانی، هندلینگ قابل قبول و قیمت مناسب، در میان پیکاپ‌های میان‌رده بازار، گزینهٔ قابل‌توجهی محسوب می‌شود.

امکانات فوتون تونلند G7

در داخل کابین کیفیت متریال نسبت به آنچه در دیگر پیکاپ های چینی دیده می شود، بهتر است و ارگونومی کابین هم خوب ارزیابی می شود. فوتون تونلند G7 یک خودروی پر آپشن محسوب می شود و در این پیکاپ امکانات خوبی نظیر سیستم تهویه اتوماتیک، ۶ کیسه هوا، دوربین ۳۶۰ درجه، آینه های تاشوبرقی، سنسور دنده عقب، نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی لمسی مالتی مدیا، سنسور نور و باران، تنظیم حالت انتقال قدرت(AUTO-2H-4H-4L)، تنظیم حالت رانندگی اسپرت، عادی و اکونومی، صندلی شش حالته برقی راننده، گرمکن صندلی های جلو، کروز کنترل، استارت دکمه ای، پدل شیفتر (تعویض دنده از پشت فرمان)، سیستم پایش فشار باد تایر ها (TPMS)، رول بار، کنترل حرکت در سراشیبی، قفل دیفرانسیل اتوماتیک محور عقب و… را دارد.

فوتون G7

مشخصات فنی تونلند اتوماتیک G7

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، زیر کاپوت پیکاپ جدید ایران خودرو دیزل پیشرانه بورگوارد با کد G01-4G20TI5 با استاندارد یورو ۶ را داریم که یک موتور ۲ لیتری توربو با فناوری پاشش مستیم سوخت (GDI) است. این پیشرانه توان تولید نهایت قدرت ۲۳۸ اسب بخار و گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر را دارد و قدرت از طریق جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک ZF به تمام چرخ ها منتقل می شود. سیستم انتقال قدرت قابلیت کمک سنگین و سبک را دارد و کنترل پایداری در حالت ۴H هم فعال است. در این پیکاپ اتوماتیک ایران خودرو دیزل، تنظیم سیستم انتقال قدرت به چرخ ها به صورت برقی و اتوماتیک است. در سایر پیکاپ ها تنظیم حالت انتقال قدرت به صورت دستی (برقی یا مکانیکی) بوده و راننده می تواند میان حالت های تک دیفرانسیل عقب، دو دیفرانسیل سبک و دو دیفرانسیل سنگین، انتقال قدرت را انتخاب کند. اما در پیکاپ تونلند G7 اتوماتیک این امکان وجود دارد تا انتقال قدرت و تقسیم نیرو میان چرخ های جلو و عقب به صورت اتوماتیک انجام شود که این ویژگی در پیکاپ های فعلی بازار ایران وجود ندارد.

همانطور که خواندید، با پیکاپی طرف هستیم که بالاترین قدرت و گشتاور را ارائه می دهد و سیستم انتقال قدرت پیشرفته تری نسبت به رقبا دارد. همچنین ایران خودرو دیزل در زمینه سفارش گذاری قطعات فنی، تطبیق سوخت و سازگارسازی با شرایط ایران با طرف چینی همکاری داشته و به نوعی می توان گفت این نسخه از فوتون تونلند G7 مخصوص بازار ایران سفارشی شده است.

تعلیق جلوی تونلند G7 اتوماتیک از نوع جناغی دوبل بوده و در بخش عقب این پیکاپ از تعلیق فنر تخت با دیفرانسیل یک پارچه استفاده شده است. همین مسئله باعث می شود که این پیکاپ جدید تفاوت خاصی با سایر پیکاپ های چینی بازار نداشته باشد و همچنان بهمن G9 با تعلیق چند اتصالی در بخش عقب و با کیت تعلیق نیتروژنی، در اولویت فناوری های پیکاپ ها در بحث سیستم های تعلیق و دفع ضربه باشد.

طراحی

طراحی نمای عقب فوتون g7 هم متداول و شبیه به اکثر پیکاپ‌های هم‌رده است. البته یک پوشش پلاستیکی مشکی با لوگوتایپ بزرگ FOTON روی درب قسمت بار وجود دارد که این نما را کمی متفاوت کرده است. اما میزان جذابیتش سلیقه‌ای است و برخی افراد آن را نمی‌پسندند.

اما نقطه قوت اصلی مشخصات پیکاپ فوتون g7 از نظر ظاهری در طراحی کابین آن نهفته است. جایی که المان‌های به‌روزی مثل لیور دنده الکترونیکی، مانیتور ایستاده در قسمت بالایی داشبورد و شیفترهای تعویض دنده پشت فرمان، در کنار کیفیت مناسب متریال، فضایی نسبتاً لوکس و فراتر از این سگمنت را ایجاد کرده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی