شمانیوز
شما نیوز

قیمت خودرو

پیش بینی جدید درباره بازار خودرو در آینده

پیش بینی جدید درباره بازار خودرو در آینده

یک کارشناس اقتصادی درباره بازار خودرو در آینده یک پیش بینی جدید ارائه داده است.

به گزارش شمانیوز :قیمت خودرو تحت تأثیر عوامل مختلفی مانند هزینه‌های تولید، نرخ ارز، تقاضای بازار و شرایط اقتصادی قرار دارد و ممکن است به طور مداوم نوسان داشته باشد. افزایش تقاضا برای خودرو، به ویژه در زمان‌هایی که اقتصاد رونق دارد، می‌تواند به افزایش قیمت‌ خودرو منجر شود، در حالی که کاهش عرضه به دلیل مشکلات تولید یا تحریم‌ها نیز می‌تواند قیمت‌ها را بالا ببرد. پیشرفت‌های فناوری و معرفی مدل‌های جدید با ویژگی‌های به‌روز و مصرف سوخت بهینه می‌تواند بر قیمت خودرو تأثیر بگذارد و باعث افزایش قیمت مدل‌های جدید و کاهش قیمت مدل‌های قدیمی‌تر شود. شرایط سیاسی و اقتصادی جهانی، مانند تحریم‌ها، بحران‌های نفتی و تغییرات قوانین مربوط به محیط زیست، می‌توانند به طور مستقیم بر قیمت خودرو و هزینه‌های تولید آن تأثیرگذار باشند.

پیش بینی قیمت خودرو در هفته آینده

مسیح فرزانه، کارشناس بازار خودرو اظهار کرد: بازار خودرو هفته آینده، به ویژه خودرو‌های وارداتی تحت شعاع یک خبر قرار می‌گیرند. وزیر اقتصاد در روز‌های اخیر از تخصیص یک میلیارد دلار برای واردات خودرو خبر داد که شفاف‌سازی در خصوص آن صورت نگرفته و معلوم نیست مبلغ فوق، اضافه بر ارزی است که از ابتدای سال تخصیص یافته بود یا خیر.

وی ادامه داد: خبر فوق باعث شد تا در روز‌های بعدی، بازار خودرو با تعدیل قیمت بیشتری به فعالیت خود ادامه دهد که هفته آینده هم احتمالاً این وضعیت ادامه‌دار باشد. افزون بر این همه ساله، بازار‌های مالی ایران خصوصاً بازار خودرو در فصل پاییز، دچار رکود شدید می‌شوند و پیش‌بینی می‌شود که رکود فعلی بازار خودرو، حتی تا آخر فصل پاییز هم ادامه‌دار باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی