شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

مالیات فروشگاه اینترنتی چگونه محاسبه می شود؟

نحوه محاسبه مالیات بر درآمد فروشگاه اینترنتی چگونه است؟ محاسبه مالیات کسب و کار اینترنتی و بررسی نکات مهم آن

چه در دنیای واقعی و چه در دنیای مجازی نیز کار کنید، باید مالیات دهید. هیچ کسی نمی تواند از پرداخت مالیات فرار کند. چرا که روزی شناسایی خواهد شد و جریمه سنگینی در انتظار وی خواهد بود.

فروشگاه داران اینترنتی نیز باید مالیات پرداخت کنند. هر چیزی که بفروشید اعم از مواد غذایی گرفته تا فروش انواع خدماتی همچون قالب و افزونه، باید مالیات دهید.

رویه پرداخت و محاسبه مالیات فروشگاه اینترنتی درست همانند مشاغل دیگر بوده و باید بر اساس میزان درآمد خود مالیات دهید. اشخاص حقیقی در سه گروه بندی بر اساس میزان درآمد قرار می گیرند و طبقه اول 25 درصد، طبقه دوم 20 درصد و طبقه سوم باید 15 درصد از درآمد خود را به عنوان مالیات پرداخت کند.

دریافت مشاوره برای مالیات فروشگاه اینترنتی

دریافت مشاوره برای مالیات فروشگاه اینترنتی

دریافت خدمات مشاوره مالیاتی فروشگاه های اینترنتی برای هر مالک چنین کسب و کاری امری ضروری محسوب می گردد. چرا که شما با دریافت مشاوره مالیاتی می توانید از قوانین مختلفی برای کاهش مالیات استفاده کنید. چرا که مشاوران به این امر کاملا مسلط بوده و با رصد دفاتر حسابداری و یا حتی سیستم حسابداری شما مالیات دقیق را محاسبه خواهند نمود. البته به شرطی که شما پنهان کاری نکنید و تراکنش های شفاف داشته باشید.

 

حسابدار پاره وقت یا تمام وقت بگیرید

یکی دیگر از راه های انجام خدمات حسابداری و مالیاتی برای مودیان، استفاده از حسابدار پاره وقت است. بله درست شنیده اید. اگر در مجموعه خود حسابدار ندارید فقط کافی است فاکتورهای کاغذی و ریز اقلام خرید و رسیدهای فروش کالا یا خدمات خود را به حسابدار پاره وقت تحویل دهید تا برایتان رویه پلمپ دفاتر را انجام دهد و اگر لازم باشد مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت نموده و صورت معاملات فصلی را در مهلت مقرر ارسال نماید.

حسابدار یا مشاوره مالیاتی پاره وقت همانطور که از نام آن پیداست به طور دائمی در محل کسب و کار شما حضور ندارد. بلکه در روزهای معینی به شما مراجعه نموده و اطلاعات لازم همچون نام کاربری و کلمه عبور سامانه مودیان را دریافت می نماید و کار ارسال اظهارنامه را انجام خواهد داد.

حسابداران پاره وقت به زمان ارسال انواع اظهارنامه های مالیاتی آگاه هستند و شما دیگر دغدغه یادآوری زمان و یا از دست دادن زمان را ندارید.

پیاده سازی سیستم حسابداری دقیق

پیاده سازی سیستم حسابداری دقیق

کسب و کارهای گروه یک و کلیه کسب و کارهای حقوقی که باید طبق قوانین مالیاتی دفاتر حسابداری ارائه دهند، لازم است نرم افزار حسابداری معتبری را بر روی سیستم های فروش خود نصب داشته باشند.

اگر مستقیما کار فروش انجام نمی دهند و بلکه خدماتی را ارائه می کنند نیز لازم است از سیستم حسابداری بهره جویند.

از آنجایی که باید کار را به کاردان سپرد، لازم است به شرکت حسابداری معتبر همچون حساب اندیش ایرانیان مراجعه کنید تا کار نصب و راه اندازی را برایتان انجام دهد. علاوه بر نصب و راه اندازی می توانید آموزش های لازم را دریافت کنید و تا حدودی برخی خدمات حسابداری همچون ثبت فاکتور را خودتان به تنهایی انجام دهید.

در حال حاضر نرم افزار سپیدار بهترین نرم افزار حسابداری موجو در بازار ایران بوده که دارای طراحی فوق العاده و دقت و سرعت در انجام محاسبات است. همچنین قابلیت اتصال به سامانه مودیان را نیز داراست.

 

تهیه صورت مالی و ریز گزارشات حسابداری

تهیه صورت مالی و ریز گزارشات حسابداری

یک مدیر و یا هیئت موسسین و یا حتی سهام داران مجموعه باید به صورت دوره ای از وضعیت مالی کسب و کار خویش آگاه باشند. اگر شرکت رو به رشد است در جهت بهبود آن اقداماتی اندیشیده خواهد شد و اگر رو به سقوط باشد باید چاره ای اندیشید.

صورت های مالی در حسابداری به شرح زیر می باشند:

  • ترازنامه
  • صورت سود و زیان
  • صورت جریان وجوه نقد
  • صورت سود و زیان جامع

برای ارزیابی جریان های مالی می توان از صورت های مالی بالا استفاده کرد.

همچنین آن دسته از مودیانی که در گروه یک قرار دارند باید گزارشات مالی ارائه دهند که این کار توسط حسابداران پاره وقت و مشاوران مالیاتی قابل انجام است.

لیست حقوق و دستمزد و لیست بیمه کارکنان نیز یکی از گزارشات حسابداری بوده که کلیه مدیران به صورت ماهیانه تمایل دارند نسبت به این نوع گزارش آگاه باشند.

 

محاسبه دقیق سود برای تهیه اظهارنامه عملکرد

محاسبه دقیق سود برای تهیه اظهارنامه عملکرد

برای پرداخت مالیات شما باید بدانید که در طول یک سال چقدر درآمد داشته اید و میزان سود شما چقدر بوده است. باید بتوانید هزینه های خود را تخمین بزنید و از میزان فروش یا دریافتی ها کسر کنید. سپس از عدد باقی مانده مقدار معافیت مالیاتی سالیانه را کسر می کنیم و در صورتی که رقم بدست آمده در هر یک از گروه بندی های سطوح درآمدی قرار گرفت بر اساس درصد تعیین شده مالیات آن به صورت پلکانی محاسبه خواهد شد.

دقت کنید که سطح سوم محاسبه پلکانی نخواهد داشت. و مستقیما در عدد 0.15 ضرب خواهد شد.

اما در هنگام خود اظهاری شما میزان درآمد خود را اعلام خواهید کرد و با استفاده از ضریب مالیاتی محاسبات به صورت خودکار توسط سیستم انجام می شود.

پس از نمایش شما باید مالیات را به صورت آنلاین پرداخت کنید. همچنین می توانید نسبت به مالیات تعیین شده اعتراض کنید و در این شرایط حتما باید دفاتر مالیاتی و حسابداری را به ممیز نشان دهید.

در این صورت اگر میزان مالیات تعیین شده چه بالاتر از رقم قبلی باشد و چه پایین تر از آن، شما حق اعتراض نخواهید داشت.

 

ثبت دقیق اطلاعات در سامانه مودیان پایانه های فروشگاهی

سامانه مودیان به نشانی my.tax.gov.ir داشبورد مخصوص مودیان بوده که هر فردی با نام کاربری و کلمه عبور خود می تواند وارد کارپوشه خود شود و سوابق مالیات خود را مشاهده کند.

سامانه مودیان قابلیت های مختلفی دارد از جمله: مشاهده سوابق مالیات های پرداخت شده، ارسال اظهارنامه مالیات عملکرد اشخاص حقیقی و حقوقی، ارسال اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده و سوابق پرداخت آن، ارسال صورت معاملات فصلی، اعتراض به برگ تشخیص مالیات، ارسال فرم تبصره ماده 100، اقساطی کردن مالیات و خدمات دیگر که با ورود به پنل کاربری خود می توانید این موارد را مشاهده کنید.

اگر یک مالک فروشگاه اینترنتی ملزم به پرداخت چند نوع مالیات از جمله: مالیات خودروهای لوکس، مالیات بر اجاره املاک و مستغلات، مالیات بر ارث، مالیات بر درآمد اشخاص حقیقی و یا حقوقی، مالیات بر ارزش افزوده باشد تنها کافی است در پنل کاربری خود وارد شده و اقدام به ارسال اظهارنامه نماید.

 

سامانه های مختلف سازمان امور مالیاتی کشور

ما برای مالیات های مختلف سامانه جداگانه ای نداریم و همگی در یک سامانه قابل انجام است.

اما دقت کنید ارسال لیست مالیات بر حقوق کارکنان فروشگاه های اینترنتی در سامانه دیگری قابل ارسال است.

مالیات بر حقوق کارکنان فروشگاه اینترنتی فقط برای اشخاصی است که در سال 1403 بالای 12 میلیون تومان در ماه دریافتی دارند و این افراد خودشان کارفرما نیستند و مالیات آن ها را حسابداران فروشگاه اینترنتی که در آنجا کار می کنند پرداخت خواهند نمود. البته این کار توسط برخی شرکت های خدمات حسابداری معتمد سازمان امور مالیاتی کشور، همچون حساب اندیش ایرانیان نیز قابل انجام است.

منبع: hesabandish.com

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    حساب اندیش ایرانیان شرکت خیلی خوبیه واقعا ممنون از شمانیوز بابت همچین پستی

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی