شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

راهنمای کامل نگهداری از لباسشویی: تخصصی و کاربردی

لباسشویی‌ها از جمله دستگاه‌های پرکاربرد خانگی هستند که نگهداری صحیح از آن‌ها می‌تواند به افزایش عمر مفید و بهبود عملکرد آن‌ها کمک شایانی کند. در این مقاله، به بررسی نکات کلیدی در نگهداری از لباسشویی‌ها خواهیم پرداخت. با رعایت این نکات، می‌توانید از سلامت و عملکرد بهینه دستگاه خود اطمینان حاصل کنید و هزینه‌های تعمیرات را به حداقل برسانید.

 

انتخاب محل مناسب برای نصب

 

مکان لباسشویی در خانه باید به درستی انتخاب شود تا از آسیب به بدنه آن جلوگیری شود. در زیر به نکات مهم اشاره خواهیم کرد.

 

  • قرار دادن لباسشویی در سطح صاف و پایدار:

لباسشویی باید روی سطحی صاف و بدون شیب قرار گیرد تا از لرزش و جابجایی در هنگام چرخش در دور بالا جلوگیری شود. و قطعات داخل لباسشویی مانند بلبرینگ و تسمه با حرکات شدید دچار مشکل نشوند.

 

فاصله منتسب لباسشویی از اطراف

  • فاصله مناسب از دیوار

برای اینکه لباسشویی زیاد داغ نشود و آسیب نبیندبهتر است اطمینان حاصل کنید که دستگاه حداقل 5 تا 10 سانتی‌متر از دیوار فاصله دارد تا جریان هوا به خوبی در اطراف آن گردش کند.

  • قرار گرفتن به دور از منابع حرارتی

لباسشویی را دور از منابع حرارتی مانند اجاق گاز و شوفاژ قرار دهید تا از آسیب‌های حرارتی به دستگاه جلوگیری شود. اگر اون oven یا ماکروفر یا هواپز دارید این وسایل را روی ماشین لباسشویی قرار ندهید تا برد آن آسیب نبیند.

 

بررسی و تمیز کردن منظم فیلترها

لباسشویی ها برای اینکه بتوانند به درستی کار شستشو لباس ها را انجام بدهند نیاز است که فیلتر تمیز داشته باشند. برای این منظور بهتر است با استفاده از دفترچه راهنمای لباسشویی از محل فیلتر و نحوه تمیز کردن و شستشوی آن آگاهی یافته و هر دو ماه یکبار فیلترهای را تمیز کنید. عموا لباسشویی ها دارای دو فیلتر هستند که در زیر آن ها را توضیح داده ایم.

  • فیلتر پمپ تخلیه: هر چند ماه یک بار، فیلتر پمپ تخلیه را بررسی و تمیز کنید تا از انسداد و کاهش کارایی دستگاه جلوگیری شود.
     

تمیز کردن فیلتر لباسشویی


  • فیلتر ورودی آب: فیلترهای ورودی آب را نیز به صورت دوره‌ای تمیز کنید تا رسوبات و ذرات معلق مانع از جریان آب نشوند.

 

استفاده از مواد شوینده مناسب

 

یکی از نکات مهم دیگر استفاده از مایع لباسشویی خوب برای شستشوی لباس ها در ماشین است. استفاده همیشگی از پودر باعث گرفتن جرم های بیشتر می شود. به همین دلیل بهتر است از مایع لباسشویی برای شست و شو استفاده کنید.

 

  • مواد شوینده مخصوص لباسشویی: بهتر است از پودر، قرص و مایع با کیفیت عالی برای شستشوی لباس ها استفاده کنید.
  • مقدار مناسب: طبق دستورالعمل تولیدکننده، از مقدار مناسب مواد شوینده استفاده کنید تا از تشکیل رسوبات در داخل دستگاه جلوگیری شود. بیش از اندازه پودر لباسشویی یا مایع ریختن باعث تمیزی بیشتر نشده و تنها به دستگاه شما آسیب می رساند.

 

تمیز کردن درب و لاستیک دور آن

 

اگر میخواهید هرچند وقت یکبار هزینه ای را برای تعویض لاستیک درب لباسشویی خرج نکنید بهتر است به نکات زیر توجه کنید.

 

  • خشک کردن لاستیک دور درب: پس از هر بار شستشو، لاستیک دور درب را با یک دستمال خشک کنید تا از رشد قارچ و باکتری جلوگیری شود.
  • باز گذاشتن درب لباسشویی: درب لباسشویی را باز بگذارید تا داخل دستگاه خشک شود و بوی نامطبوعی ایجاد نشود.

 

بررسی و تنظیم تراز دستگاه

قبلاز شروع شستشو با استفاده از وسیله تراز، اطمینان حاصل کنید که لباسشویی کاملاً تراز است. پایه‌های قابل تنظیم دستگاه را به گونه‌ای تنظیم کنید که از لرزش و جابجایی در هنگام کار جلوگیری شود. معمولا با ریختن کمی آب زیر پایه ها می توانید آنها را به زمین بچسبانید یا براحتی جابجا کنید.

 

اجرای برنامه‌های شستشوی مخصوص

هر ماشین لباسشویی دارای یک دفترچه راهنمای شستشوی مخصوص است. با مطالعه دفترچه راهنمای محصول می توانید برنامه های شستشو را با دقت مطالعه کرده و بهترین برنامه را متناسب با جنس لباس ها انتخاب کنید.

 

  • استفاده از برنامه‌های شستشوی خودکار: برخی از لباسشویی‌های مدرن، برنامه‌های شستشوی خودکار دارند که به تمیز کردن داخل دستگاه کمک می‌کنند. این برنامه‌ها را به صورت دوره‌ای اجرا کنید.
  • استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده: به طور دوره‌ای از مواد ضدعفونی‌کننده مخصوص لباسشویی استفاده کنید تا از رشد قارچ و باکتری جلوگیری شود. برای این منظور می توانید از قرص های شستشوی لباسشویی استفاده کنید.

 

رعایت ظرفیت مجاز لباسشویی

همیشه به ظرفیت مجاز دستگاه توجه کنید و از بارگذاری بیش از حد لباس‌ها خودداری کنید. بارگذاری بیش از حد باعث فشار زیاد به موتور و دیگر قطعات می‌شود. مثلا اگر روی لباسشویی شما قید شده است "8 کیلویی" ، دقت کنید که این میزان مربوط به وزن لباس های خیس است. پس وزن لباس های خشک باید حداقل نصف این میزان باشد. همه لباسشویی ها روی در شیشه ای شان یک فرورفتگی دارند تا شما بدانید بیش از این نشان لباس در دیگ لباسشویی نریزید.

 

تعمیر و نگهداری دوره‌ای توسط متخصصان و سرویس دوره ای دستگاه

  • سرویس های دوره‌ای: هر سال یک بار دستگاه را توسط تکنسین‌های مجرب بازدید و سرویس کنید تا از سلامت قطعات و عملکرد بهینه دستگاه مطمئن شوید.
  • استفاده از نمایندگی‌های مجاز: برای تعمیر و نگهداری لباسشویی پاکشوما و دوو، از نمایندگی‌های مجاز و معتبر استفاده کنید تا از قطعات اصلی و خدمات با کیفیت بهره‌مند شوید.

 

معرفی نمایندگی‌های معتبر جهت سرویس لباسشویی

کاریزما سرویس

کاریزما سرویس یکی از نمایندگی‌های معتبر دوو و پاکشوما، ایندزیت، بوش، اسنوا، مدیا و سایر برندهای موجود در ایران می باشد و به دلیل داشتن بیش از 60 شعبه در سراسر استان تهران یکی از بهترین نمایندگی ها برای انجام سرویس دوره ای می باشداین شرکت با استفاده از تکنسین‌های مجرب و قطعات اصلی، خدمات با کیفیتی ارائه می‌دهد. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت کاریزما سرویس مراجعه کنید.

این شرکت در جایجای استان دارای شعباتی بسیار مانند نمایندگی اسنوا شهرری، نمایندگی اسنوا پاکدشت و نمایندگی ال جی و نمایندگی دوو در پاکدشت و اسلامشهر و پرند و نمایندگی پاکشوما در پاکدشت و ایندزیت در تمام نقاط تهران می باشند.

 

سام سرویس

سام سرویس خدمات پس از فروش محصولات سامسونگ را در سرتا سر ایران بر عهده دارد. اگر لباسشویی سامسونگ در منزل دارید می توانید از سام سرویس برای سرویس دوره ای و تعمیرات کمک بگیرید.

 

بوش سرویس

بوش سرویس نیز از دیگر نمایندگی‌های معتبر دوو و پاکشوما در تهران است که با ارائه خدمات با کیفیت و استفاده از قطعات اصلی، تعمیرات لوازم خانگی را با دقت و حرفه‌ای انجام می‌دهد. این مرکز با داشتن تکنسین‌های متخصص و مجرب، خدماتی با کیفیت بالا را به مشتریان ارائه می‌دهد.

نگهداری صحیح از لباسشویی‌ها می‌تواند به افزایش عمر مفید و بهبود عملکرد آن‌ها کمک کند. با رعایت نکات ذکر شده در این مقاله و مراجعه به نمایندگی‌های معتبر مانند کاریزما سرویس، سام سرویس، پاکشوما خدمات، الجی سرویس و دوو سرویس و پشتیبان سرویس می‌توانید از سلامت و عملکرد بهینه دستگاه خود اطمینان حاصل کنید و از هزینه‌های اضافی تعمیرات جلوگیری کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی