شمانیوز
شما نیوز

حسن یزدانی

بیوگرافی کامل حسن یزدانی و همسرش + تصاویر

بیوگرافی کامل حسن یزدانی و همسرش + تصاویر

بیوگرافی کامل از حسن یزدانی و همسر و فرزندانش را اینجا بخواننید.

به گزارش شمانیوز: حسن یزدانی چراتی متولد 5 دی 1373 در جویبار مازندران کشتی گیر ایرانی است.

تحصیلات 

حسن یزدانی فوق دیپلم تربیت بدنی و فارغ التحصیل لیسانس رشته مدیریت دولتی است که از کشاورزی در روستا به مرد اول کشتی آزاد ایران و جهان رسیده است.

القاب حسن یزدانی

بزرگ ترین ، پادشاه ، بی باک ، یل جویبار ، سهراب ایران ، یوزپلنگ از القاب حسن یزدانی است.

خانواده و اصالت

یزدانی در روستای لپو صحرا شهرستان جویبار به دنیا آمده است. او سومین فرزند خانواده است و سه برادر دارد.

پدرش علی اعظم یزدانی و مادرش حمیرا یزدانی است.

رضا یزدانی کشتی گیر معروف به پلنگ جویبار هم از پسر عموهای پدرش می باشد.شروع کشتی

بصورت جدی کشتی را از سال 1384 وقتی 11 ساله بود از روستا زیر نظر امید اسماعیل پور شروع کرد تا اینکه یکسال بعد در جویبار زیر نظر همت مسلمی ادامه داد.

photo12795756521

 

حضور در تیم ملی و کسب مدال

یزدانی اولین بار سال 1390 به تیم ملی نوجوانان دعوت شد و چند ماه بعد در شهریور همین سال توانست به مدال برنز قهرمانی نوجوانان آسیا در وزن 50 کیلوگرم برسد.

او 19 روز بعد هم در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان به مدال نقره رسید.

قهرمان جوانان جهان

این کشتی گیر جوان در تابستان 1393 وقتی 20 ساله بود در وزن 66 کیلوگرم در مسابقات آزاد جوانان جهان در «زاگرب کرواسی» قهرمان جوانان جهان شد.

وی پس از این مدال به رده سنی بزرگسالان تیم ملی آمد.

وضعیت ازدواج و همسر حسن یزدانی

حسن یزدانی ازدواج کرده و متاهل است.

بنا بر اطلاعات همسر حسن یزدانی اهل کرمانشاه و از کارمندان یک شرکت هواپیمایی معروف است.

 

حسن+یزدانی

ازدواج دوم حسن یزدانی 

 حسن یزدانی در این مراسم خصوصی که فقط بستگان و دوستان نزدیکش در آن حضور داشتند به جرگه متأهلین پیوست.

 

5933022

قهرمانی المپیک

حسن یزدانی ۳۰ ژانویه ۲۰۱۶، در گرند پریکس پاریس برای نخستین بار در رقابت‌های دستهٔ ۷۴ کیلوگرم شرکت کرد. او در این مسابقات ابتدا کشتی‌گیرانی از اسپانیا و آمریکا را شکست داد و در دور نیمه‌نهایی مقابل هموطن خود علیرضا قاسمی به برتری دست یافت. یزدانی در پیکار پایانی مقابل علی شعبان‌اف بلاروسی با نتیجهٔ ۶ بر ۶ شکست خورد و به جایگاه دوم و نشان نقره رسید.رقابت یزدانی–شعبان‌اف در این تورنمنت، از سوی اتحادیهٔ جهانی به عنوان یکی از کشتی‌های برتر هفته در سطح جهان انتخاب شد.

یزدانی دو هفته بعد از رقابت‌های پاریس در مسابقات بین‌المللی الکساندر مدوید در مینسک، بلاروس حضور پیدا کرد و باز هم با کسب جایگاه دوم به کار خود پایان داد. او در پیکار نهایی توسط تسابولوف از روسیه ضربهٔ فنی شد.

یزدانی ۱۵ آوریل در دور نهایی مسابقات انتخابی تیم ایران برای حضور در المپیک ریو ۲۰۱۶ در تهران شرکت کرد. مصطفی حسین‌خانی حریف او در مسابقات گزینشی بود. این رقابت به صورت بهترین از سه برگزار گردید و یزدانی با کسب دو برد پیاپی (۵–۱ و ۲–۰) رقیب خود را شکست داد و به عنوان نمایندهٔ وزن ۷۴ کیلوگرم کشتی آزاد ایران رهسپار ریو شد.

یزدانی ۱۱ و ۱۲ ژانویه در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۶ در لس آنجلس به رقابت پرداخت و توانست برای دومین دورهٔ متوالی و جام قهرمانی رقابت‌ها را به دست آورد (تیم ایران نیز برای پنجمین بار پیاپی و هفتمین بار در تاریخ قهرمان شد). تیم ایران در رقابت برای صدرنشینی گروه A مقابل تیم میزبان، آمریکا قرار گرفت. نتیجهٔ این مسابقه ۴ به ۴ مساوی شد اما به علت پیروزی حسن یزدانی با اختلاف ۱۰ امتیاز برابر الکس دیرینگر، تیم ایران به مرحلهٔ نهایی راه یافت. یزدانی در رقابت نهایی (بین تیم‌های ایران و روسیه) نیز عملکرد خوبی داشت و توانست تسابولوف را طی ۴ دقیقه و ۳۰ ثانیه، با نتیجهٔ عالی ۱۴–۴ شکست بدهد. این دومین برد او برابر رقیب قدرتمند روسیه‌ای (پس از لیگ برتر ایران ۲۰۱۴) بود.

یزدانی

قهرمانی رده‌های پایه، طلای جوانان آسیا و جهان

یزدانی در سال ۲۰۱۱ به عضویت تیم ملی نوجوانان ایران درآمد و در اوت سال ۲۰۱۱ با شرکت در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا ۲۰۱۱ به مدال برنز وزن ۵۰ کیلوگرم دست یافت. نوزده روز پس از کسب مدال برنز آسیا، یزدانی در مسابقات کشتی قهرمانی نوجوانان جهان شرکت کرد و با کسب عنوان دوم به مدال نقره وزن ۵۰ کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی نوجوانان جهان دست یافت.

وی در سال ۲۰۱۳ در رقابت‌های قهرمانی جوانان ایران به عنوان نمایندهٔ مازندران شرکت کرد و پس از فرزاد کولیوند از کرمانشاه در جایگاه دوم دستهٔ ۶۰ کیلوگرم قرار گرفت.[۱۴] یزدانی سال ۲۰۱۴ نیز در وزن ۶۶ کیلوگرم به میدان رفت و توانست عنوان نخست رقابت‌ها به دست بیاورد و این بار، کولیوند به عنوان رقیب اصلی او در جایگاه دوم قرار گرفت.

یزدانی در ژوئن سال ۲۰۱۴ به عنوان نمایندهٔ وزن ۶۶ کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد جوانان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا در اولان باتور، مغولستان شرکت کرد و با پیروزی مقابل تمام رقیبان به قهرمانی رسید. او در این رقابت‌ها مقابل اورازیلوف از ترکمنستان (۱۸–۸)، الیاس ژومایف از قزاقستان (۱۰–۰، ضربهٔ فنی) و یوهی فوجینامی از ژاپن را (۱۸–۱۳) مغلوب کرد و صاحب مدال طلا شد.

او دو ماه بعد از رقابت‌های آسیایی، در مسابقات کشتی آزاد جوانان جهان در زاگرب، کرواسی در وزن ۶۶ کیلوگرم شرکت کرد و قهرمان جوانان جهان شد. یزدانی در دور نخست جیون بالفور از کانادا را ۱۰–۰، دور دوم زی پینگ لین از چین را ۱۱–۰ و دور سوم الیاس ژومای از ازبکستان را ۲۱–۱ شکست داد و به نیمه‌نهایی رسید. یزدانی در رقابت‌های نیمه‌نهایی و نهایی نیز به ترتیب رسول آرسان علی‌اف از روسیه را ۸–۴، ضربهٔ فنی و آرون پیکو، از ایالات متحده را ۷–۲ شکست داد و صاحب گردن آویز طلا شود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی