شمانیوز
شما نیوز

پاول دورف

زندگی نامه پاول دورف + علت دستگیری او

زندگی نامه پاول دورف + علت دستگیری او

مالک تلگرام شب گذشته در خاک فرانسه بازداشت شده است. در ادامه علت دستگیری پاول دورف را می خوانید.

به گزارش شمانیوز :پاول دورف مالک و بنیان گذار اپلیکیشن تلگرام است. از شب گذشته خبردستگیری پاول دورف نقل محافل شده است. بازداشت پاول دورف درجهان بازتاب گسترده ای داشته است. حتی مالک ایکس (توییتر سابق )نیز به خبر دستگیری پاول دورف واکنش نشان داده است. 

پاول دوروف کیست؟

پاول والریویچ دورف (Pavel Valeryevich Durov) متولد 10 اکتبر 1984 در سن پترزبورگ روسیه است. دوران کودکی پاول به‌خاطر شغل پدرش که یک فرد نظامی بود، در تورین ایتالیا به‌سر شد اما بعد از مدتی دوباره به روسیه بازگشتند. میراث اوکراینی از خانواده مادری به پاول رسیده است.

پدر و پدربزرگ پاول افراد نظامی بودند و نشان‌های نظامی زیادی داشتند. ارتباط پاول به‌طور کلی با خانواده‌اش خوب است اما او جزئیاتی را از ارتباطات خانوادگی‌ش فاش نکرده است. تاثیرگذارترین فرد از خانواده پاول، برادرش بود؛ پاول چندین بار گفته که تلاش‌های برادرش، عامل مهمی برای موفقیت پاول در خلق تلگرام بوده است.

پاول از سن ۱۱ سالگی به برنامه نویسی علاقه داشت و به کمک برادر بزرگترش، نیکولا، برنامه‌نویسی را یاد گرفت و پیشرفت خوبی هم در این زمینه کرد؛ طوری‌که در زمان دبیرستان از این مهارت خود برای تغییر عکس صفحه اصلی کامپیوترهای مدرسه استفاده می‌کرد و رمزهای شبکه کامپیوتری را هک می‌کرد.

پاول بعد از گذراندن دوران دبیرستان، در رشته لغت‌شناسی و ترجمه انگلیسی دانشگاه ایالتی سنت پترزبورگ مشغول به تحصیل شد. اطلاعاتی در صفحه رسمی وی کی وجود دارد که نشان می‌دهد، پاول دورف می‌تواند به ۸ زبان دنیا (روسی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی، ایتالیایی، لاتین و فارسی) صحبت کند. پاول در دوران دانشگاه ۳ بار توانست جایزه معتبر Potanin را دریافت کند و در المپیادهای برنامه نویسی و زبان شناسی هم مقام کسب کرد. سال ۲۰۰۶ بود که پاول دروف با یک نمره عالی از دانشگاه فارغ‌التحصیل شد.
پاول در دوران دانشگاه وبسایت‌ durov.com برای دروس رشته تحصیلی و spbgu.ru هم پلتفرم آنلاین برای ارتباط دانشجویان و اساتید دانشگاه را راه اندازی کرد.

ماجرای آشنایی پاول دوروف با تلگرام

سال ۲۰۱۱ پیرو اعتراضات ضددولتی در مسکو، پاول به دنبال یک راه ارتباطی با برادر خود نیکولا بود؛ اما راهی وجود نداشت. از این‌رو، پاول برای برقراری تماس امن با نیکولا ایده ایجاد پیام رسان تلگرام به ذهن‌ش خطور کرد.

پاول به کمک نیکولا یک شبکه پیام رسان رمزگذاری شده ایجاد کرد. از آن زمان تا کنون کاربران در یک فضای رمزگذاری شده و امن در تلگرام چت می‌کنند و پیام‌های خود را رد و بدل می‌کنند. ابتدا دفتر مرکزی تلگرام در برلین بود اما بعدا به دبی منتقل شد.

خدمات تلگرام از همان ابتدا به‌‌صورت رایگان در اختیار کاربران بود و یک فضایی ایمن برای اطلاعات کاربران شناخته می‌شد که هیچ دیتایی را در اختیار دولت‌ها یا شرکت‌ها قرار نمی‌دهد.

پیام رسان تلگرام به‌طور منظم به‌روزرسانی میشد و کاربران به سادگی می‌توانستند چت کنند، تماس صوتی رد و بدل کنند، پیام‌های خود را ویرایش و حذف کنند، گروه و کانال ایجاد کنند، از استیکر، ایموجی و گیف استفاده کنند، پیام متنی، تصویری، صوتی و ویدیویی بفرستند، تبلیغات کنند و ….

پاول دورف چندین سال بعد از راه اندازی تلگرام، تلگرام پرمیوم را اضافه کرد که خدمات و ویژگی‌های فوق‌العاده‌تری را به کاربران ارائه می‌دهد. تلگرام اکنون در بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران استفاده می‌شود و یکی از محبوب‌ترین پیام‌رسان‌ها است.

علت دستیگری پاول دورف

شبکه TF۱ فرانسه خبر داده «پاول دوروف» بنیان‌گذار و مدیرعامل تلگرام در فرودگاه «لوبورژه» در حومه پاریس بازداشت شده است.

فرانسه پیشتر برای او قرار بازداشت صادر کرده بود.تلویزیون فرانسه: دوروف ممکن است با اتهاماتی نظیر تروریسم در دادگاه فرانسه محاکمه شود.

این حکم دستگیری تنها در صورتی قابل اجرا بود که دوروف در قلمرو ملی فرانسه حضور پیدا می کرد. “او امشب دست به اقدامی زد. ما نمی دانیم چرا … آیا این سرقت فقط یک قدم بود؟ به هر حال، او خود را در معرض خطر قرار داده است.”، منبعی نزدیک به تحقیقات به TF۱/LCI می گوید. دوروف از زمانی که فهمید در فرانسه ممنوع الورود شده است، به امارات، کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق و آمریکای جنوبی سفر می کرد. او خیلی کم به اروپا سفر کرده و از کشورهایی که تلگرام در آنجا تحت نظارت است اجتناب کرده است.

یک بازپرس در گفتگو با TFL: پاول دوروف قطعا به زندان پیش از محاکمه می‌رود. او در پلتفرمش به تعداد زیادی جرم و جنایت اجازه داده و برای جلوگیری از اون‌ها هیچ کاری نکرده.

واکنش ایلان ماسک به بازداشت پاول دورف 

ایلان ماسک به هشتگ "پاول را آزاد کنید" پیوست .ماسک معتقد است اگر دروف آزاد نشود، حمله بعدی به سمت پلتفرم ایکس خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی