شمانیوز
شما نیوز

جرایم رانندگی

مبلغ جریمه رعایت نکردن مقررات حمل بار چقدر است؟

مبلغ جریمه رعایت نکردن مقررات حمل بار  چقدر است؟

از ۲۳ تیرماه سال جاری مبالغ جرایم رانندگی دچار تغییرات تحولات زیادی شده است که در ادامه جزئیات جریمه رعایت نکردن مقررات حمل بار را می‌خوانید.

به گزارش شمانیوز:موضوع جرائم رانندگی بخش مهمی از قانون و ایمنی جاده‌ای هر کشوری را تشکیل می‌دهد. جرائم رانندگی می‌توانند تأثیرات جدی بر فرد، جامعه و نهادهای قانونی بگذارند. این جرائم رانندگی نشان‌دهنده اهمیت رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی به منظور حفظ ایمنی و جان شهروندان است.عدم رعایت جرائم رانندگی شامل، مقررات حمل بار از سوی وسایل نقلیه عمومی، مسافر و حمل بار، تخلفی است که ۴۰۰ هزار تومان جریمه در پی دارد. 

از ۲۳ تیرماه و بر اساس ابلاغ محمد مخبر، سرپرست وقت ریاست جمهوری، مبالغ جریمه‌های راهنمایی و رانندگی که از سال ۹۶ تاکنون تغییر نکرده بود، افزایش پیدا کرد و از این تاریخ به بعد تخلفات رانندگی با نرخ‌های جدید جریمه می‌شود. اقدامی که هدف از آن کاهش تصادفات و خسارات جانی ناشی از آن و نیز افزایش نظم ترافیکی عنوان شده است.

تخلف« عدم رعایت مقررات حمل بار» یکی دیگر از کدهای جریمه‌ مربوط به وسایل نقلیه عمومی، مسافر و حمل بار است که مبلغ آن افزایش یافته است. این تخلف در کلانشهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد تجاری - صنعتی، ۴۰۰ هزار تومان جریمه در پی دارد و جریمه آن در سایر شهرها ۳۰۰ هزار تومان و روستاها نیز ۲۰۰ هزار تومان است. 

این تخلف شامل مواردی نظیر حمل بار بیش از حد ظرفیت، عدم رعایت مقررات ایمنی در حمل بار و ... است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی