شمانیوز
شما نیوز

هیچ پرونده‌ای در رابطه با حقوق‌های نجومی به قوه قضاییه ارسال نکرده است

سخنگوی قوه قضاییه گفت: تا امروز هیچ پرونده‌ای در رابطه با حقوق‌های نجومی از سوی دولت و دیوان محاسبات کل کشور به دستگاه قضایی ارسال نشده است.

غلامحسین محسنی‌اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در صد و چهارمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه که امروز (یکشنبه) برگزار شد در رابطه با پیگیری پرونده حقوق‌های نجومی اظهار داشت: پرونده حقوق‌های نجومی از چند ماه گذشته مطرح شده است و مردم حق دارند از نظام و قوه قضاییه اقدامات انجام شده را پیگیری کنند و قوه قضاییه موظف است اگر جرمی رخ داده رسیدگی کند.

وی افزود: دولت به عنوان مقام بررسی کننده پرونده قرار بود گزارش‌هایی را به قوه قضاییه ارسال کند و ما هنوز منتظر ارسال پرونده‌ها هستیم اما تا به امروز موردی به دستگاه قضایی از سوی دولت ارسال نشده است.

سخنگوی قوه قضاییه بیان داشت: در رابطه با حقوق‌های نجومی دیوان محاسبات کل کشور هم وارد شده و گزارشی به مجلس ارائه داده است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محسنی اژه‌ای ادامه داد: چندی پیش در جلسه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی که رئیس دیوان محاسبات هم حضور داشت درخواست کرد با توجه به گزارش ارسالی به مجلس و گزارش تکمیلی‌ که قرار است تا پایان آبان ماه مجدد به مجلس ارسال شود دستگاه قضایی در رابطه با پیگیری پرونده صبر کند.

وی افزود: تا به امروز هیچ پرونده‌ای از ناحیه دیوان محاسبات به قوه قضاییه ارسال نشده است، چندی پیش دادستان کل کشور مأموریت پیدا کرد که به این موضوع رسیدگی کند که گزارشی تهیه شد و به دادستان تهران برای پیگیری‌های بیشتر ارجاع خواهد شد.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: همچنین سازمان بازرسی کل کشور لیست‌هایی تهیه کرده که چیزی بیشتر از گزارش دادستانی کل است و این لیست‌ها هم به دادستانی تهران ارسال شده است و دادستانی تهران نامه‌هایی را به دستگاه‌های مختلف برای ارائه گزارش ارسال کرده و ما از سازمان بازرسی کل کشور درخواست کرده ایم که گزارش تکمیلی علاوه بر لیست‌ها تهیه شده به دادستانی ارائه دهد.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای گفت: در ماه‌ها و هفته‌های اخیر در آمریکا حوادثی رخ داده که یک پرده از واقعیت این کشور از زبان مسئولان بلندپایه آن کنار کشیده است و بخشی از واقعیت‌های آمریکا از زبان مسئولان خودشان بیان شده است.

وی افزود: آنچه از زبان دو نامزد انتخاباتی آمریکا از تلویزیون‌های جهان پخش شد نشان داد که جای تعجب است کسانی می‌خواهند با این ویژگی‌ها بر جهان حکمرانی کنند و جای خجالت است که عده‌ای آمریکا را کدخدای جهان می‌خوانند و چگونه ممکن است کشوری با این وضعیت بخواهد مشکلات جهان را حل کند و کمک گرفتن از این کشور سفاهت است.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: امام سجاد (ع) فرموده‌اند اگر یک فرد نیازمند از نیازمند دیگری

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی