شمانیوز
شما نیوز

استاندار فارس :

اضافه کاری اجباری پرستاران باید برچیده شود

 اضافه کاری اجباری پرستاران باید برچیده شود

استاندار فارس گفت: رفع مشکلات پرستاران مراکز دولتی استان با جدیت در دستور کار قرار گرفته و در این ارتباط در روزهای گذشته چندین جلسه با حضور نمایندگان جامعه پرستاری تشکیل و تصمیماتی اتخاذ شده است.

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، دکتر محمد هادی ایمانیه با انتشار بیانیه هفت محوری خود که به دنبال مطالبه گری پرستاران بیمارستان های دولتی شیراز صادر کرد، ضمن اظهار تاسف از مشکلات پیش آمده در مسیر درمان بیماران مراجعه کننده به مراکز دانشگاهی و بیمارستانی در شیراز اظهار داشت: گرچه پیگیری های متعددی جهت رفع مشکلات پرستاران صورت گرفته اما برای رفع ریشه ای و عدم تکرار این نوع موارد، انجام اقداماتی لازم و ضروری است.

وی ادامه داد: بر این اساس ضرورت دارد به موضوع مهم عدالت در سلامت و کم کردن تفاوت درآمدها در جامعه سلامت، توسط مجلس و دولت توجه جدی و فوری شود.

او گفت: صدور فوری مجوز به کارگیری پرستار، بهیار و کمک بهیار جدید جهت کاهش فشار کار بر شاغلان نیز ضروری است.

 استاندار فارس بیان کرد: با افزایش پرداخت بابت ساعت اضافه کاری لازم است اضافه کاری اجباری سریعا برچیده شود و افراد بر اساس تمایل نسبت به انجام آن اقدام نمایند البته انصاف اقتضا می کند تلاش‌های انجام شده در سه سال گذشته توسط دانشگاه در راستای افزایش و تسریع در پرداخت ها نیز مورد توجه قرار گیرد.

به اعتقاد استاندار فارس تعامل مدیران دانشگاه و پرستاران در حد شایسته صورت نگرفته و شخصا معتقدم چنانچه تعامل بیشتری صورت گرفته بود از بسیاری از نگرانی ها پیشگیری می‌شد و اینجانب به سهم خود از هر همکاری که مورد تکریم لازم قرار نگرفته عذرخواهی می کنم و اکیدا از مسوولان دانشگاه می خواهم که به ویژه مدیرانی که مستقیما با همکاران پرستار ارتباط دارند را از میان افراد صبور و ساعی در بازکردن گره های زندگی اشخاص انتخاب کنند.

ایمانیه افزود: از مسوولان فعلی پرستاری نیز هر کدام که از صبر و انگیزه لازم جهت حل مشکلات پرستاران برخوردار نیستند می خواهم مدیریت را به همکاران صبورتر واگذار کنند.

وی ادامه داد: از همکاران پرستار که سابقه‌ای درخشان در خدمت رسانی و رفع آلام و دردهای بیماران دارند (شهدای عزیز سلامت که عمدتا از جامعه پرستاری هستند گویای این حقیقت است) توقع نبود به رغم همه مشکلاتی که دارند و اینجانب نیز بسیاری از آنها را به حق می‌دانم با خروج خود از خدمت در بخش های اورژانس و... این سابقه درخشان را خدشه دار کنند.

وی گفت: طی چند روز گذشته در چندین جلسه با حضور اینجانب و نمایندگان جامعه پرستاری و دانشگاه تصمیماتی مفید که در حد اختیارات استان (فارس) بود اتخاذ و اجرای آنها نیز آغاز شده است.

استاندار فارس گفت: از همه همکارانی که بخش های بیمارستانی را ترک کرده اند و می‌دانم که هرگز حاضر به وارد آمدن آسیب به بیمارانی که همه آنها را بستگان و فامیل خود تصور می کنند نیستند، می‌خواهم با بازگشت سریع تر به کار، زمینه را برای پیگیری مواردی که باید در سطح ملی حل شود فراهم کنند.

ایمانیه افزود: از پرستاران عزیزی که به رغم همه مشکلات و بویژه فشارهایی که این چند روز متحمل شده‌اند با صبوری در میدان خدمت مانده‌اند نیز صمیمانه تشکر می‌کنم و از همکاران عزیزی که با بازگشت به بیمارستان ها به بهبود شرایط کمک کرده‌اند نیز قدردانم.

وی اظهار داشت: همچنین مقرر شد کمیته‌ای با سرپرستی اینجانب و همکاری نمایندگان مردم در مجلس، مسئولان دانشگاه و با کمک وزیر بهداشت اینگونه موارد را با جدیت و فوریت پیگیری کنند و این مسیر تا حصول نتیجه ادامه خواهد داشت.

او ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز موظف شده به طور مستمر نسبت به اطلاع رسانی اقدامات انجام شده به پرستاران اقدام کند.

گفتنی است در روزهای اخیر تعدادی از پرستاران بیمارستان های دولتی شیراز نسبت به آنچه که عدم توجه به مطالبات و خواسته هایشان نامیدند دست از کار کشیده و اعتراض کرده و خواستار رسیدگی به مشکلات شان شدند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی