شمانیوز
شما نیوز

استاندار فارس :

عواید حاصل از معادن باید در زندگی مردم هزینه شود

عواید حاصل از معادن باید در زندگی مردم هزینه شود

استاندار فارس با تاکید بر اینکه عواید حاصل از معادن باید در زندگی عموم مردم هزینه شود، گفت: تمام بهره برداران معادن استان می‌بایست به وظایف اخلاقی و انسانی خود نسبت به ساکنین و مجاورین معدن‌ها عمل نمایند.

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، بیست و هفتمین جلسه شورای معادن استان به ریاست محمد هادی ایمانیه استاندار فارس در سالن شهید سلیمانی استانداری برگزار شد.

 استاندار فارس در این جلسه خواستار ارائه گزارش کلیه معادن استان به تفکیک میزان درآمد و میزان عمل به وظایف مسئولیت اجتماعی و پرداخت حقوق‌های دولتی و سایر تکالیف قانونی شد و گفت: پس از ارائه گزارش چند نفر به صورت میدانی این گزارش را راستی آزمایی خواهند کرد چرا که معادن قطعاً جز انفال است و قسمت قابل توجهی از عواید کلی آن باید در زندگی عموم مردم هزینه شود.

 وی افزود: تمام معادن استان می‌بایست به وظایف اخلاقی و انسانی خود نسبت به ساکنین و مجاورین معدن‌ها عمل نمایند.

 ایمانیه بهبود محیط زیست، تامین سلامت، بهسازی جاده‌های مواصلاتی، رعایت بهداشت و عمران و آبادی ساکنین و مجاورین معادن را در اولویت دانست و تصریح کرد: نقش مسئولیت اجتماعی بهره برداران معادن در این مسائل که جز تکالیف قانونی هم بشمار می رود غیر قابل انکار است و باید به صورت ویژه در دستور کار بهره‌برداران قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در فارس همچنین بر لزوم نظارت همه جانبه و لحظه ای از فعالیت معادن تاکید کرد و خواستار فراهم شدن زیرساخت های مانیتورینگ معادن شد و افزود: باید به این سمت حرکت کنیم تا بهره‌برداری از معادن طبق مجوزات قانونی واگذار شده به صورت لحظه‌ای قابل ارزیابی و پایش باشد.

وی همچنین بر لزوم حمایت از ارتقاء تکنولوژی در اکتشاف و بهره برداری از معادن و ایجاد صنایع معدنی در اطراف معادن تاکید کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی