شمانیوز
شما نیوز

خریداری ۹۱۳ هزار تن گندم از کشاورزان فارس

خریداری ۹۱۳ هزار تن گندم از کشاورزان فارس

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: ۹۱۳ هزار تن گندم از کشاورزان فارس خریداری شده که از نظر میزان خرید تضمینی این استان رتبه چهارم کشور را کسب کرده است.

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، مجتبی دهقان پور در حاشیه بازدید از مرکز خرید گندم در فارس با بیان اینکه ۹۱۳ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده که از نظر میزان خرید تضمینی استان فارس رتبه چهارم کشور را کسب کرده است، اظهار داشت: تولید گندم سال زراعی جاری در مقایسه با پارسال ۹ درصد کاهش داشته است.

وی علت کاهش میزان عملکرد محصول گندم را بارش های نامناسب فصل پاییز و زمستان دانست و ادامه داد: این بارش‌های نامناسب باعث خسارت ۳۰ تا ۱۰۰ درصدی به مزارع گندم استان فارس شد.

او با بیان اینکه تاکنون از ۱۶.۳ هزار میلیارد تومان مطالبات گندم کاران استان فارس ۱۳.۳ هزار میلیارد تومان پرداخت شده است، اضافه کرد: پیگیری‌های لازم برای پرداخت مابقی مطالبات ادامه دارد و امید است تا پایان شهریور ماه پرداخت مطالبات گندم کاران به صورت کامل انجام شود.

وی با اشاره به اینکه عملیات برداشت گندم در استان فارس با استفاده از حدود هزار و ۲۵ دستگاه کمباین سبک و سنگین انجام شده است، بیان کرد: ۱۳۸ مرکز خرید گندم در سال زراعی جاری، خرید گندم را در استان پهناور فارس بر عهده داشته‌اند.

دهقان پور از برنامه‌ریزی برای کشت ۴۲۰ هزار هکتار گندم در سال زراعی آینده در این استان خبر داد و افزود: اقدامات لازم برای تأمین بذر، کود، سموم و ماشین آلات لازم برای کشت مکانیزه در استان فارس انجام شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی