شمانیوز
شما نیوز

شیراز قطب فرهنگی جهان است

شیراز قطب فرهنگی جهان است

وزیر میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی گفت: حافظ شیرازی نماد صلح و دوستی است و در جهان پرتنش امروز، برای رسیدن به قله صلح، دنیا باید با تساهل و تصلح حافظ آشنا شود.

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، سیدرضا صالحی امیری در آیین گرامیداشت حافظ در آرامگاه این غزلسرای بزرگ فارسی، اظهار داشت: ما بار دیگر اینجا گرد آمده ایم تا با صدای رسا بگوییم بر بلندای تاریخ بنویسید ما حافظ داریم و تا ابد بر این خوان باقی می‌مانیم.

وی افزود: حافظ مخزن اخلاق و اخلاص است و بی‌تردید اندیشه او نیاز اکنون نسل امروز و ضرورت فردای ما است.

وی بیان کرد: حافظ بزرگترین سرمایه فرهنگی ایران در دنیای امروز است و در زمانی که عناصر سرمایه فربه شده و از معدن و فولاد و نفت می‌گویند، برای دمیدن روح در جامعه باید به حافظ و سعدی متوسل شویم.

صالحی امیری گفت: جامعه بی روح کالبدی بیش نیست، اگر امروز با انبوهی از آسیب اجتماعی، آسیب‌های خانوادگی و معضلاتی در حاشیه شهرها مواجه هستیم، برای آن است که از سرمایه‌های فرهنگی خود فاصله گرفته‌ایم.

او ادامه داد: بازگشت به حافظ و اندیشه‌های او، بازگشت به شرافت و انسانیت است و از این رهگذر همیشه حیات گرمی خواهیم داشت.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه شیراز هویت‌ساز است،گفت: این شهر نه تنها برای ایران بلکه قطب فرهنگی جهان است و برای دنیا تمدن‌ساز است.

وی اظهار داشت: باید از اندیشمندانی که حافظ را زنده نگه می‌دارند، قدردانی کنیم.

او ادامه داد: تنها مردم شیراز حافظِ حافظ نیستند بلکه همه ایران حافظ این شاعر بزرگ است.

وی اضافه کرد: حافظ شیراز حافظ قرآن بود و امروز ما برای دست یافتن به حیات طیبه باید به عرفان و معرفت او برگردیم.

صالحی امیری گفت: دیوان حافظ در همه خانه‌های مردم ایران و در همه کتابخانه‌های بزرگ دنیا جای گرفته و این یعنی اشعار او شفابخش همه اعصار است و حیات بخش همه انسانها در بستر تاریخ است.

وی گفت: خداوند را شاکرم که یکبار دیگر توفیق داد تا در حافظیه باشم، حافظیه حافظ ایران است و من متعهدم هر چه در توان دارم برای این نقطه تاریخی و زیارتی بکوشم.

او افزود: می‌کوشیم موانع را برداریم و تلاش کنیم تا این نقطه به مثابه نگینی در دنیا بدرخشد. معتقدم اگر قرار بود خورشید از شرق طلوع کند، از اینجا طلوع می‌کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی