شمانیوز
شما نیوز

امام جمعه شیراز :

سازمان ملل کارآیی خود را از دست داده است

سازمان ملل کارآیی خود را از دست داده است

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز با بیان اینکه تولید محور صادرات است، گفت: تولید به یک نگاه عالمانه و دقیق نیاز دارد که بدانیم چگونه می‌توانیم بدون آسیب زدن از منابع طبیعی خود استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نمازجمعه شیراز با اشاره به فرارسیدن روز صادرات  اظهارداشت: این روزها مردم در اخبار آمارهای قابل‌توجهی از وضعیت تولید و صادرات و رشد اقتصادی می‌شنوند؛ برای اکثر آنها این سوال پیش می‌آید که اگر آمار این است پس چرا وضعیت اینگونه است؟ لذااین آمارها باید دقیق تر و درست‌تر شود، طوری برای مردم صحبت نکنیم که مشخص نباشد چه می‌گوییم.

وی ادامه داد: صادرات یعنی تولید انجام و مصرف داخلی خودمان تأمین شده و اضافه را صادر کردیم؛ پس تولید محور صادرات است و اگر تولید نکنیم چه چیزی را صادر کنیم؟

وی بیان کرد: امسال سال جهش تولید است و همان طوری که بارها تاکید کردیم ما دچار جنگ ترکیبی هستیم و اگر اخبار جبهه مقاومت را داریم از این مسائل هم نباید غافل شویم.

وی گفت: تولید باید با شرایط و ضوابط خود افزایش پیدا کند، نمی خواهیم به محیط زیست آسیب برسانیم؛ تولید به یک نگاه عالمانه و دقیق نیاز دارد که بدانیم چگونه می‌توانیم بدون آسیب زدن از منابع طبیعی خود استفاده کنیم.

آیت‌الله دژکام یادآور شد: تحریم شکسته نمی‌شود چون دشمن شمشیرش را از رو بسته است اما می‌شود خنثی کرد و رئیس جمهور محترم در سخنرانی اخیر خود فرمود تحریم را اگر بخواهیم خنثی کنیم باید روابطمان را با همسایگان قوی کنیم.

وی بیان کرد: ایران نزدیک به ۱۶ کشور در اطراف خود دارد و ملت ها با هم ارتباط دارند و اگر ملت‌ها وسط میدان بیایند و با یکدیگر تعامل داشته و کالاها را تبادل کنند و سود ببرند شرایط درست می شود.

امام جمعه شیراز گفت: کشور ما در صادرات به نفت وابسته است اما اگر تولیدات دیگر کشور بازار جهانی را بگیرد قصه عوض خواهد شد، این کار دست دولت به تنهایی نیست و ملت باید تلاش کنند و دولت حمایت کند و جنس تولید شود و صادر کنیم.

وی افزود: امیدوارم کار کارستانی در فارس انجام شود، بنده این بیت سعدی را یادآور می شوم که فرمود "شنیدم هر چه در شیراز گویند به هفت اقلیم عالم باز گویند"، اگر شیراز کار قشنگ نشان داد در عالم تکرار می‌شود و جاهای دیگر انجام می دهند و از این جهت شیرازی ها در تاریخ نقش تاثیرگذاری دارند؛ حرف شیراز غیر از دیگری است و سعی کنیم کار خوب ارائه دهیم که اگر در عالم تکرار می‌شود خوبی از شیراز تکرار شود.

او با یادآوری اینکه هفته آینده سالروز تاسیس سازمان ملل است، گفت: سازمان ملل شعارهای انسان دوستانه و حقوق بشری دارد اما تشکیلش پس از جنگ جهانی دوم به وسیله قدرت‌هایی انجام شده بود که ادعا داشتند فاتح جنگ هستند و ما مسلمانان آنجا نبودیم و آنها از همان جا گفتند مسلمانان نابود شده‌اند اما خواب این قضیه را ببینند و ما آینده جهان را متعلق به خودمان می دانیم.

وی ادامه داد: ما مسلمانان می دانیم که امام زمان(عج) می آید و همه کشورهای جهان باید فریاد لااله‌الاالله و محمدا رسول الله سر دهند، می دانیم چه کار می کنیم و پای کار خود محکم ایستاده ایم اما آنها پس از ۸۰ سال که گذشته است متوجه شده اند که "آن سبو بشکست وآن پیمانه ریخت" و چیزی که مدعی بودند نمی توانند محقق کنند اما مسلمانان قوی و امیدوار به آینده در حالیکه همه دنیای آنها را ناامیدی گرفته با اطمینان به اینکه وعده خدا حق است وسط میدان آمده اند.

دژکام بیان کرد: سازمان ملل نقش و کارآیی خودش را از دست داده؛ دیگر بیشتر از این که رئیس سازمان ملل می‌خواست به اسرائیل برود ولی گفتند که راهت نمی دهیم؛ این‌ حنا دیگر رنگی ندارد، یک سال است این همه دارد آدم می‌کشد و رئیس سازمان ملل را راه نمی دهند و به مصوبه سازمان ملل بی توجه هستند و این یعنی سازمان ملل نمی تواند نقشی ایفا کند و شما باید حق خود را با قدرت بگیرید.

وی گفت: بنده نمی گویم حق را با جنگ بگیریم، رهبر معظم انقلاب نیز فرمود ما طالب جنگ نیستیم اما اگر کسی بخواهد به ما زور بگوید ما در مقابل زور می ایستیم؛ ما جنگ طلب نیستیم اما فشار، ظلم و زورگویی دشمن را به هیج وجه نمی پذیریم.

امام جمعه شیراز در رابطه با کنگره ۱۵ هزار شهید سرافراز استان فارس که در حال برگزاری است، گفت: راه شهیدان همیشه ادامه دارد و ما موظفیم هر از گاهی به خود یادآور شویم که شهیدان گردن ما حق دارند؛ ۱۵ هزار شهید در این استان بلندآوازه فارس تقدیم شده تا اسلام، ایران و انقلاب اسلامی بماند.

وی اظهار کرد: در این ایام کارهای بسیار پاکیزه ای انجام می شود؛ امروز صبح افتتاحیه نمایشگاه "روایت اقتدار" در محل نمایشگاه بین المللی شهرک گلستان را داشتیم که خوب است خصوصا برای جوان ترها و دانش‌آموزان که بروند و ببینند.

دژکام ادامه داد: برای بازدید از این نمایشگاه برنامه‌ریزی‌های خوبی هم آموزش و پرورش و هم دانشگاه‌ها و تشکل‌های مردمی انجام دهند و در ایام برپایی نمایشگاه حسن استفاده شود.

او یادآور شد: ۲ شب، دوم و سوم آبان ماه سالگرد شهدای حرم مطهر حضرت احمد بن موسی(ع) در حرم برگزار می شود؛ رهبر معظم انقلاب هم فرمود در عالم شهادت ستاره بودند و ستاره های عالم شهادت شیراز را فراموش نکنیم و در این مجالس شرکت کنیم.


 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی