شمانیوز
شما نیوز

معاون برنامه ریزی و نظارت شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران:

ظرف سه تا چهار سال سد تنگ معشوره به بهره‌برداری خواهد رسید

معاون برنامه‌ریزی و نظارت شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران گفت: ظرف سه تا چهار سال سد تنگ معشوره به بهره‌برداری خواهد رسید.

ظرف سه تا چهار سال سد تنگ معشوره به بهره‌برداری خواهد رسید

به گزارش شمانیوز، مهندس بهروز مرادی  اظهار کرد: در سیلاب ۹۸ خسارات سنگینی به پایین دست سد تنگ معشوره و منطقه پلدختر وارد شد.

وی افزود: این خسارات به دلیل عدم وجود چنین  مخازنی در بالا دست بوده است.

معاون شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران اضافه کرد: یکی از نقش های مهم سد تنگ معشوره اندازی تله‌اندازی سیلاب تا میزان ۳۰۰ میلیون مترمکعب است که مجوز آن را اخذ کردیم.

مرادی بیان کرد: یکی از اهداف دیگر سد تامین آب شرب و صنعت منطقه کوهدشت است و قسمتی هم نیز برای بخش کشاورزی است که امیدواریم تفاهماتی که با قرارگاه داشتیم  و با وزارت نیرو این سد در دولت سیزدهم به سرانجام برسانیم.

وی عنوان کرد: در سد تنگ معشوره تونل‌ انحراف آن زده شده و منتظر اتمام طراحی فرازبند هستیم که با شروع عملیات اجرایی فرازبند، عملیات اجرایی سد غاز خواهد شد.

معاون شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران خاطرنشان کرد: جاده‌های دسترسی را ایجاد کردیم.

مرادی گفت: منابع قرضه را استخراج و دپو می‌کنیم برای عملیات اجرایی؛ که با شروع آن ظرف سه تا چهار سال این سد را به پایان خواهیم رساند.

وی عنوان کرد: میزان تخصیص سد تنگ معشوره با پیگیری‌های فراوان حل  و فصل شد و این سد برای مناطق پایین دست پلدختر و کوهدشت تخصیص دارد.

معاون شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران بیان کرد: میزان تخصیص اعلام شده برای سد تنگ معشوره  ۱۸۵ میلیون مترمکعب بوده است که با همین میزان طراحی بدنه سد را انجام خواهیم داد.

مرادی کنترل سیلاب مهار و تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی، تولید انرژی برقابی و گردشگری را از اهداف مهم احداث سد معشوره  بیان کرد و افزود:  در حین اجرای کار سد معشوره،  هفت هزار نفر به صورت مستقیم اشتغال پیدا می‌کنند و همچنین پس از بهره‌برداری از آن ۳۰ هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

 

مهرگان پرس

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی