شمانیوز
شما نیوز

با تصمیم مجلس :

پرداخت سود سهامداران از طریق سامانه سجام اجباری شد

نمایندگان مجلس ناشران ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار را موظف به پرداخت سود سهامداران از طریق سامانه سجام کردند.

پرداخت سود سهامداران از طریق سامانه سجام اجباری شد

به گزارش شمانیوز، نمایندگان در نشست علنی نوبت دوم امروز (یکشنبه، 15 اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 1401 کل کشور، با بندهای الحاقی (1)،(2)،(3)،(4) و (5) تبصره (5) ماده واحده لایحه مذکور موافقت کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه ای، شرکت‌های بورسی را موظف به واریز سود از طریق ‫سجام کردند که در صورت تخلف شرکت‌ها، باید سود را با جریمه ۲۰ درصدی پرداخت کنند.

همچنین در بندالحاقی اصلاح شده (2) تبصره (5) ماده واحده لایحه آمده است: کلیه ناشرین ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار موظفند جهت تسهیل امور سهامداران، سود تقسیمی مصوب مجمع عمومی را با همکاری شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه از طریق سامانه جامع اطلاعات مشتریان(سجام) به سهامداران پرداخت نمایند.

از سویی دیگر، درصورت پرداخت سودهای توزیعی از هر طریقی به جز سجام، ناشر مکلف است مبلغ سود را با بیست درصد(۲۰%) جریمه پرداخت نماید. سازمان بورس و اوراق بهادار موظف است بر اجرای این بند نظارت کند. مدیران متخلف از اجرای این حکم، با شکایت سازمان بورس اوراق بهادار به انفصال از خدمت در دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های سهامی عام به مدت 6 ماه تا دو سال محکوم می‌شوند.

 

خانه ملت

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied