شمانیوز
شما نیوز

یارانه

روش های استعلام یارانه / به راحتی استعلام یارانه را در خانه انجام دهید

روش های استعلام یارانه / به راحتی استعلام یارانه را در خانه انجام دهید

در خبر زیر روش های استعلام یارانه در خانه را به شما آموزش می دهیم.

به گزارش شمانیوز :یارانه به کمک‌های مالی و اقتصادی دولتی اطلاق می‌شود که به منظور حمایت از اقشار مختلف جامعه و کاهش هزینه‌های زندگی ارائه می‌شود. این حمایت‌ها معمولاً شامل کالاهای اساسی، انرژی، مسکن و خدمات اجتماعی است. هدف اصلی یارانه‌ها، بهبود شرایط معیشتی افراد و کاهش نابرابری‌های اقتصادی در جامعه است. با این حال، توزیع نادرست یا ناکارآمد یارانه‌ها می‌تواند به بروز مشکلات اقتصادی و اجتماعی منجر شود.

استعلام واریز یارانه با کد ملی

برای این امر، سرپرست خانوار یا فردی که یارانه به حساب وی واریز می گردد باید، به بانک مربوط به حساب یارانه، مراجعه کند و با دادن اطلاعاتی چون، کد ملی و شماره حساب به مسئول مربوطه در بانک، تقاضای گزارش گردش حساب یارانه خود در یک ماه اخیر را داشته باشد. در گزارش دریافتی، تمامی واریز ها و برداشت ها و واریز کننده، مشخص است و در صورتی که یکی از واریز کننده ها، وزارت رفاه، کار و تعاون اجتماعی باشد، فرد می تواند از واریزی یارانه خود، مطلع گردد. 

استعلام واریز یارانه با کدملی و بدون شماره حساب 

برای این امر، کافی است فرد، اپلیکیشن های همراه بانک یا اینترنت بانک مربوط به حساب یارانه خود را برروی تلفن همراه خویش، نصب نماید و پس از احراز هویت با کد ملی، و ورود به اپلیکیشن، موجودی حساب و گردش حساب خود، واریز ها و برداشت ها را بررسی کند. 

شایان ذکر است، ورود به سامانه حمایت hemayat.mcls.gov.ir، امکان استعلام واریز یارانه با کد ملی، شماره حساب یا بدون شماره حساب را فراهم نمی آورد و افراد در این سامانه می توانند، از وضعیت دهک بندی و صدک بندی یارانه خود، همچنین، از تعلق یا عدم تعلق یارانه به سرپرست خانوار و اعضای تحت سرپرستی او، مطلع گردند و شناسنامه اقتصادی خانوار را مشاهده نمایند.

همچنین، در گذشته و تا قبل از از دسترس خارج شدن سامانه رفاهی refahi.ir، امکان استعلام واریز یارانه و بررسی سوابق پرداخت یارانه، وجود داشت؛ اما در حال حاضر، چنین امکانی، فراهم نمی باشد. 

استعلام واریز یارانه با کد دستوری

بر اساس آنچه در اخبار مختلف آمده، سرپرست خانوار، برای استعلام واریز یارانه با کد دستوری، باید مطابق آنچه در ادامه آمده است، عمل نماید:

سرپرست خانوار، برای استعلام از مانده‌ حساب یارانه با کد دستوری، باید کد دستوری # ۱۴۶۳*۵۰۰* را در تلفن همراه خود، اعم از هوشمند یا غیر هوشمند، شماره‌ گیری نماید و سپس عدد گزینه مربوط به «موجودی یارانه سرپرست» را در کادر مربوطه درج کند تا موجودی حساب یارانه، به وی، پیامک شود. (نکته مهم اینکه، در برخی مواقع، به علت بروزرسانی سیستم های مخابراتی، امکان عدم پاسخ گویی از طریق کد دستوری و دریافت خطا، وجود دارد.)

شایان ذکر است، کد دستوری #کدملی*۴۳۸۵۷*۴* یا کد دستوری #28*788*، برای استعلام واریز یارانه، کاربرد ندارند، بلکه از طریق آن ها، صرفا می توان مشمول یارانه بودن یا عدم مشمولیت را مورد بررسی و استعلام قرار داد. در ادامه، پیگیری واریز جدید یارانه، بررسی خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی