شمانیوز
شما نیوز

یارانه مادران

خبر خوش برای مادران / زمان واریز یارانه مادران اعلام شد

خبر خوش برای مادران / زمان واریز یارانه مادران اعلام شد

یارانه مادران ،یک طرح حمایتی از طرف دولت برای مادران باردار و شیرده است.

به گزارش شمانیوز :یارانه مادران به عنوان یک حمایت مالی از سوی دولت است.این یارانه  مادران به مادرانی کمک می‌کند تا بتوانند هزینه‌های مربوط به تغذیه، آموزش و بهداشت فرزندان خود را بهتر مدیریت کنند و شرایط زندگی را بهبود بخشند.با توجه به نقش حیاتی مادران در تربیت و رشد کودکان، این یارانه مادران به ترویج عدالت اجتماعی و کاهش فقر در جامعه کمک می‌کند.یارانه مادران نه تنها به عنوان یک منبع مالی، بلکه به عنوان یک نماد از توجه دولت به حقوق و نیازهای زنان و خانواده‌ها در نظر گرفته می‌شود.

طرح یسنا یا یارانه مضاعف ۶۰۰ هزار تومانی در قالب اعتبار خرید رایگان بسته‌های حمایتی، در دولت قبل برای مادران باردار و دارای فرزند زیر ۲ سال به طور رسمی از سال گذشته اجرا شد.

طرحی که به‌واسطه آن، مادران باردار یا دارای کودک شیرخوار (زیر ۲ سال) که در دهک یک درآمدی قرار داشتند به شکل ماهانه از دولت یارانه دریافت می‌کنند.

در مرحله نخست این طرح، ۲۷ هزار مادر شناسایی شدند که از این میان ۲۲ هزار نفرشان مشمول دریافت این یارانه مضاعف بودند. از سال گذشته مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به یارانه دریافتی این مادران اضافه شد تا به واسطه آن بتوانند با خرید از سبد کالایی شامل ۱۶ قلم ماده موردنیاز برای مادر و رشد فرزند امنیت غذایی خود را تأمین کنند.

این طرح از سال گذشته به شکل آزمایشی در هشت استان ایلام، لرستان، هرمزگان، گلستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی و شمالی به مرحله اجرا درآمد.

مادران مشمول طرح یسنا می‌توانستند از بسته‌های حمایتی پیش‌بینی‌شده که شامل لبنیات، پروتئین، حبوبات، روغن، غلات، مغزی‌جات، میوه‌جات و سبزی‌ها و بسته بهداشتی شامل پوشک، شامپو، صابون و شوینده‌های بهداشتی برای کودک و مادر است تا مبلغ حدود ۶۰۰ هزار تومان به‌صورت رایگان خرید کنند.

اما دیری نپایید که اجرای این طرح دچار وقفه شد و ابتر ماند. به تازگی مجتبی احمدلو مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد در از فعالیت دوباره این طرح برای مادران مشمول خبر داد.

وی در این باره گفته است: «سهمیه فروردین و اردیبهشت‌ماه (با سرانه ماهانه ۳۵۰هزار تومان) در روزهای اخیر و سهمیه خردادماه نیز در هفته‌های آتی به حساب مادران واریز می‌شود.»

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی