شمانیوز
شما نیوز

خودرو هاوال H6

هاوال H6 شاسی‌بلند جدید در بازار خودروهای ایران / هاوال H6، تجربه‌ای نوین از رانندگی + فیلم

هاوال H6 شاسی‌بلند جدید در بازار خودروهای ایران / هاوال H6، تجربه‌ای نوین از رانندگی + فیلم

در خبر زیر به بررسی و معرفی خودرو شاسی بلند محبوب هاوال H6 پرداخته شده است.

به گزارش شمانیوز :خودرو هاوال H6 یکی از مدل‌های محبوب و پرفروش برند چینی هاوال است که به عنوان یک کراس اوور کامپکت شناخته می‌شود و به دلیل طراحی جذاب و امکانات مدرن خود توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. هاوال H6 به موتورهای قدرتمند و اقتصادی مجهز شده و عملکرد خوبی در جاده‌ها و شرایط مختلف آب و هوایی ارائه می‌دهد و تجربه رانندگی راحتی را برای کاربران فراهم می‌کند.هاوال H6 دارای امکانات پیشرفته‌ای از جمله سیستم‌های سرگرمی و اطلاعات، دوربین‌های دید360 درجه، و سیستم‌های ایمنی مدرن است که آن را به گزینه‌ای مناسب برای خانواده‌ها تبدیل می‌کند.با توجه به قیمت رقابتی و ویژگی‌های قابل قبول، هاوال H6 به عنوان یکی از گزینه‌های جذاب در بازار خودروهای کراس اوور در ایران و سایر کشورها شناخته می‌شود.

طراحی بدنه هاوال H6 HEV

طراحی بدنه هاوال H6 هیبرید به ویژه در نمای جانبی، چیز جدیدی ندارد و می‌تواند یادآور کراس اوورهای اروپایی نظیر رنو کولئوس باشد. با این حال، چهره این خودرو در اثر فیس‌لیفت جدید و برخورداری از عناصر نوین مثل جلوپنجره یکپارچه با سپر، تزیینات کروم‌رنگ و قاب تهاجمی مه‌شکن‌ها، ظاهری امروزی و مدرن‌تر به خود گرفته است.

در نمای جانبی، طراحی خودرو کمی ساده‌تر است و با توجه به گذشت حدود ۴ سال از عرضه آن، در مقایسه با کراس‌اوورهای مدرن امروزی، کمی ساده و تا حدی کلاسیک به نظر می‌رسد. در بخش عقب نیز مطابق رسم اکثر خودروهای چینی، چراغ‌ها به صورت پیوسته و سراسری طراحی شده‌اند. بخش انتهایی هاوال H6 هیبرید با وجود المان‌هایی نظیر اسپویلر بالای شیشه عقب و طرح متعارف سپر، در مجموع ظاهری متعادل، زیبا و دلنشین را به نمایش می‌گذارد که البته شاید با نمای جلوی آن هماهنگی کاملی نداشته باشد اما این نکته در پس سایر زیبایی‌های بدنه تقریبا گم شده است.

مشخصات فنی هاوال H6 هیبرید

این محصول وارداتی بی‌ام کارز، نیروی مورد نیاز خود را از یک پیشرانه هیبریدی برقی-بنزینی دریافت می‌کند. موتور بنزینی ۱.۵ لیتری توربوشارژ این خودرو قادر است ۱۴۷.۵ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. در سوی دیگر، یک موتور الکتریکی به قدرت ۱۷۴ اسب بخار و ۳۰۰ نیوتن‌متر گشتاور نیز در این محصول به کار گرفته شده است. موتور الکتریکی با دو ضریب دنده به عنوان بخشی از یک سیستم انتقال قدرت DHT، می‌تواند چرخ‌های جلو را به گردش درآورد.

همچنین، یک باتری کوچک به ظرفیت ۱.۶۹ کیلووات ساعت در هاوال H6 هیبرید تعبیه شده است تا انرژی مورد نیاز موتور الکتریکی را تامین کند. با توجه به ظرفیت کم این باتری، نیازی به شارژ از طریق منبع بیرونی نیست و می‌توان با کمک موتور بنزینی آن را شارژ کرد. هاوال H6 هیبرید حدود ۱۷۲۰ کیلوگرم وزن دارد و طبق ادعای شرکت سازنده، تنها ۵.۲ لیتر بنزین در هر ۱۰۰ کیلومتر می‌سوزاند. البته این مصرف در شرایط استاندارد و آزمایشگاهی بوده و در عمل، مصرف سوخت این خودرو به بالای ۶ لیتر خواهد رسید.

طراحی کابین و امکانات هاوال H6 HEV

درون کابین هاوال H6 هیبرید، المان‌های مدرن به وضوح خودنمایی می‌کنند. وجود شیفتر دنده دایره‌ای در کنسول وسط صندلی‌های جلو به همراه یک پنل زیبا، حس کیفیت فضای داخلی این خودرو را افزایش می‌دهد. طراحی داشبورد به سبک مدرن صورت گرفته و با وجود انحناهای ظریف، سادگی و آینده‌نگری را به نمایش می‌گذارد. نمایشگرهای مالتی‌مدیا و صفحه کلاستر پشت آمپر، تمام دیجیتال بوده و به طور ارگونومیک و هماهنگ با یکدیگر روی داشبورد قرار گرفته‌اند. طرح فرمان، حس قدرت و تسلط را به راننده منتقل می‌کند و برای خودرویی در این سطح، مناسب به نظر می‌رسد.

 هاوال H6

علاوه بر این، وجود سانروف پانوراما دو تکه، لذت رانندگی و حضور در کابین را به ویژه در روزهای ابری یا شب‌های مهتابی دوچندان می‌کند. متاسفانه، حجم صندوق عقب کمی کوچکتر از حد انتظار بوده و تنها ۴۰۷ لیتر فضا در اختیار می‌گذارد که در حد یک سدان کوچک است. با این حال، در صورت خواباندن صندلی‌های ردیف دوم، می‌توان ۱۴۳۵ لیتر فضا برای حمل لوازم ایجاد کرد.

جزئیات خبر
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی