شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

برای انجام فرآیند طراحی سایت چه مراحلی را باید طی کنیم؟

طراحی سایت یکی از مهم‌ترین مشاغل در چند سال گذشته شده است. در طی سال‌های گذشته افراد زیادی به آن روی آورده‌اند. یکی از نکات بسیار مهمی که باید به یاد داشته باشید این است که فردی می‌تواند طراح سایت موفقی شود که ذوق هنری زیادی داشته باشد. او با ادغام کردن ذوق هنری خود و تخصص طراحی سایت می‌تواند بهترین سایت‌ها را برای مشتریان خود طراحی کند.

برای انجام فرآیند طراحی سایت چه مراحلی را باید طی کنیم؟

انجام پروژه‌های طراحی سایت

برای طراحی سایت چه باید کرد؟ در بسیاری از موارد به این موضوع برخورد می‌کنیم که کاربران در پروژه‌های طراحی سایت دچار مشکل می‌شوند. آن‌ها به دنبال نکاتی می‌گردند که بتوانند راه حلی برای مشکلات خود پیدا کنند. مجموعه سی فایو این امکان را فراهم کرده است تا بتوانید مشکلات خود را با کارشناسان مجرب آن‌ها در میان بگذارید.

حال به این موضوع می‌پردازیم یک شرکت طراحی سایت برای انجام پروژه ساخت سایت (https://see5.net) باید چه ویژگی‌های داشته باشد.

خدمات طراحی سایت باید اختصاصی باشد و ویژگی‌های مثل ریسپانسیو بودن در آن رعایت شده باشد. سفارش باید حتما به سلیقه مشتری شما نزدیک باشد تا از هرگونه مشکلی که احتمال رخ دادن آن است جلوگیری شود.

رعایت اصول سئو در قالب نیز یکی از مهم‌ترین موارد است؛ زیرا تاثیر زیادی در بهبود سئو شما خواهد داشت.

در انجام پروژه طراحی سایت زمان و کیفیت در چه جایگاهی قرار دارد؟

تصویر گرافیکی از مراحل پروژه طراحی سایت

زمان و کیفیت مهم‌ترین مواردی هستند که باید حتما به آن توجه شود. دلیل آن این است که اگر کیفیت آن بالا باشد مشتریان زیادی به سمت شما روانه می‌شود. همچنین مشتری می‌تواند به شما اعتماد بیشتری کند و پروژه‌های بیشتری به شما بسپارد.

 زمان تحویل پروژه نیز بسیار مهم است. سعی کنید سایت را در همان تایمی که گفتید تحول دهید تا زمینه اعتماد سازی را بنا کنید.

مراحل انجام طراحی سایت

اکثر کسب و کار در فکر راه‌اندازی وب سایت خود هستند؛ از این رو این موضوع برای طراحان سایت یک امتیاز مثبت است؛ به عنوان مثال جالب است که بدانید طراحی سایت پزشکی در طی سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته و بستر بسیار مناسبی را برای پیشرفت طراحان سایت به وجود آورده است. همچنین لازم به ذکر است بدانید که تفاوتی ندارد متقاضی از شما چه نوع سایتی را بخواهد، پزشکی یا خبری، اگر اصول آن را به خوبی بدانید می‌توانید در هر بستری شاهد پیشرفت روند کار خود باشید. در ادامه مواردی که لازمه طراحی سایت است را بیان می‌کنیم.

تصویر گرافیکی مرتبط با طراحی وب

خیلی از افراد نمی‌دانند برای طراح سایت باید از کجا شروع کنند. در ادامه چهار مورد از مواردی که لازمه یادگیری طراحی سایت است را به شما می‌گوییم.

Html

اچ تی ام ال به زبان نشانه گذاری ابر متن معروف است. این زبان اولین موردی است که در طی فرآیند آموزشی شما استفاده شود. این ابزار می‌تواند کمک شایانی به شما کند.

اچ تی ام ال ساختار اصلی وب سایت شما را طراحی می‌کند. همچنین این زبان دارای تگ‌هایی است که مشخص می‌کند در صفحه‌های وب سایت از چه عناصری می‌توان استفاده کرد.

زبان Html باعث می‌شود شما یک چارچوب کلی برای وب سایت بسازید. شما به تنهای با یادگیری این زبان نمی‌توانید وب سایت را طراحی کنید و در کنار آن باید زبان css را نیز فرا بگیرید.

یادگیری زبان css

Css به معنای برگه‌های آبشاری است. این زبان مکمل اچ تی ام ال است؛ زیرا تمام کمبود‌های آن زبان را کاور می‌کند. سی اس اس یک زبان نشانه گذاری محسوب می‌شود. به وسیله آن ساختار سایت مانند رنگ‌ها، سایز‌ها، فونت‌ها، نحوه چیدمان عناصر‌ها و... ساخته می‌شود. Css و html به شما کمک می‌کند تا ظاهر سایت زیبا شود.

یادگیری Javascript

از این زبان برای سایت‌های داینامیک و تعاملی استفاده می‌کنند؛ زیرا زبانی سطح بالا محسوب می‌شود. این زبان شیوه‌های برنامه نویسی مختلفی را پشتیبانی می‌کند.

از جاوا اسکریپت برای برنامه نویسی سمت سرور، اپلیکیشن‌های موبایل، بازی و... استفاده می‌شود.

یادگیری Jquery

اگر برنامه نویسی Jquery یاد بگیرید می‌توانید به راحتی کد بنویسد. دلیل آن این است که جی کوئری کتابخانه جاوا اسکریپت است. این زبان برنامه نویسی به شما کمک می‌کند تا سرعت کار شما بالا رود. با استفاده از انیمیشن‌ها و پیش فرض‌های که در آن وجود دارد، می‌توانید طرح‌های فوق العاده داشته باشید.

در حوزه برنامه نویسی وب ما دو دسته داریم:

  • برنامه نویسان سمت کاربر
  • برنامه نویسان سمت سرور

برنامه نویسان سمت کاربر وظیفه طراحی سایت را بر عهده دارند. ظاهر سایت از صفر تا 100 در اختیار آن‌ها خواهد بود.

برنامه نویسان سمت سرور افرادی هستند که منطق سایت را در دست دارند. اگر به هردو آن‌ها علاقه دارید با یادگیری آن شما به یک full stack تبدیل خواهید شد.

حال که گام‌های طراحی سایت شدن را آموختید به سراغ مراحل انجام طراحی سایت می‌رویم.

برای طراحی یک سایت شما باید چند مرحله را گام به گام انجام دهید تا آن چیزی که می‌خواهید در آخر برای شما میسر شود.

جمع آوری اطلاعات

تحقیق به منظور گردآوری اطلاعات از کسب و کار و یا شرکتی که می‌خواهد بری آن طراحی سایت انجام دهید. در این مرحله شما باید به دقت در مورد کسب و کار مشتری خود تحقیق کنید، مشتری هدف آن را بشناسید و از او بخواهید هدف خود را از راه‌اندازی سایت به شما بگوید. گاهی اوقات مشتری شما به دنبال شرکت طراحی سایت شخصی برای طراحی سایت مد نظر خود است و گاهی اوقات نیاز وی با سایت فروشگاهی یا خبری رفع می‌شود؛ لذا توجه به خواسته مشتری در اولویت اول قرار دارد.

برنامه ریزی

حال به سراغ برنامه ریزی می‌رویم. اگر برنامه ریزی دقیق داشته باشید می‌توانید از هزینه‌های زیاد جلوگیری کرد. شما با داشتن نقشه سایت می‌توانید به راحتی از بروز خطا و اضافه کاری جلوگیری کنید.

طراحی

در این قسمت کار اصلی شما شروع خواهد شد. قالب اصلی سایت، هدر، فوتر سایت مشخص خواهد شد. در اینجا چیزی که باید شما به عنوان طراح در نظر داشته باشید، ارتباط بین اجزای طراحی شده با یکدیگر است. طراح سایت باید خلاق باشد تا بتواند ارتباط‌ها را با یک نظر تشخیص دهد.

برنامه نویسی

در این گام شما باید شروع به برنامه نویسی کنید. این زمان معمولا طولانی بوده و نیاز به صبر و حوصله دارد.

راه اندازی و تست سایت

حال که کد نویسی سایت شما تمام شد. باید سایت را راه‌اندازی کنید. این کار بسیار دشوار خواهد بود و نیاز به توجه زیاد دارد.

امکانات حیاتی برای انجام طراحی سایت

تصویر مرتبط با اصول طراحی سایت

تمام آنچه گفته شد اصول و استانداردهای لازم برای انجام طراحی سایت است. در نظر داشته باشید که برای انجام طراحی سایت شما علاوه بر علم به امکانات نیز نیاز دارید این امکانات عبارتند از دامنه،‌ هاست، افزونه، قالب، سیستم مدیریت محتوا و صدها امکان دیگر که وجود آن‌ها ضروری و لازم است.

دامنه

دامنه همان آدرس سایت شما است که کاربر با جستجوی آن سایت شما را در نتایج گوگل پیدا خواهد کرد. دامنه‌ها قیمت و اعتبار متفاوتی دارند؛ به عنوان مثال دامنه ir نسبت به دامنه com قیمت مناسب‌تری دارد.

هاست

هاست همان فضایی است که اطلاعات سایت شما روی آن بارگذاری می‌شود. اگر سایت شما از نوع وبلاگی است و جز محتوای متنی اطلاعات دیگری ندارید‌ هاست با حجم کم می‌تواند کافی باشد؛ اما اگر سایت شما فروشگاهی است و قرار است عکس یا ویدیوهای بسیاری را روی سایت آپلود کنید لازم است یک‌هاست با حجم بالا خریداری کنید. قیمت‌هاست نیز متناسب با حجم آن متغیر است.

افزونه

افزونه‌ها امکانات و خدمات بیشتری به سایت شما اضافه می‌کنند. امکاناتی که قالب یا سیستم مدیریت محتوای شما آن‌ها را پشتیبانی نمی‌کند را به وسیله افزونه می‌توانید به سایت خود اضافه کنید.

سیستم مدیریت محتوا

سیستم‌های مدیریت محتوای بسیاری وجود دارد که معروف‌ترین و کاربردی‌ترین آن وردپرس است. وردپرس قالب‌ها و امکانات بسیاری را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد؛ از طرفی سایت‌هایی که به وسیله وردپرس طراحی شده‌اند به راحتی برای موتورهای جستجو بهینه سازی می‌شوند. 

قیمت انجام پروژه طراحی سایت

تصویر مرتبط به زبان های طراحی سایت

هزینه طراحی سایت حرفه‌ای به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که چند مورد از مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • طراحی گرافیکی: برای اینکه یک سایت منحصر به فرد داشته باشید خوب است از یک طراح گرافیک حرفه‌ای و مجرب بخواهید تا یک قالب کاملا انحصاری برای شما طراحی کند. طراحی یک قالب انحصاری هزینه بیشتری به همراه دارد؛ اما ظاهر سایت شما را متفاوت و چشم نواز خواهد کرد.
  • امکانات: گاهی برخی سایت‌ها برای افزایش امنیت و یا برای تمایز در خدمات امکاناتی را در نظر می‌گیرند که اجرای آن توسط یک برنامه نویس ممکن است. این امکانات هزینه بیشتری دربردارد؛ اما شما را متفاوت و منحصر به فرد معرفی می‌کند.
  • پشتیبانی: اگر قصد دارید سایتی را طراحی کنید که پشتیبانی داشته باشد باید برخی امکانات را به آن بیفزایید که افزودن این امکانات مستلزم پرداخت هزینه‌ای بیشتر است.
  • امنیت: امنیت نیز از سایر مواردی است که برای داشتن آن باید از یک تیم متخصص کمک بگیرید و یا امکانات بیشتری به سایر اضافه کنید که تمامی این موارد هزینه مازادی را به همراه دارد.

قیمت طراحی سایت بسته به بزرگ و کوچک بودن پروژه دارد و نمی‌توان قیمت دقیق برای آن مشخص کرد. اگر برای شما هزینه این کار زیاد است می‌توانید از فروشگاه سازهای آماده همچون سی فایو استفاده کنید و از امکانات بی‌نظیر و کاربردی آن بهره‌مند شوید.

***

این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری شمانیوز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با شمانیوز ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی