شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ اگهی

شبکه REQ چیست؟

تا پیش‌ از این، بسیاری از شرکت‌های بزرگ و کاربران ارزهای دیجیتال برای پرداخت‌های مالی بین‌المللی خود مجبور بودند که از یک شخص حقیقی یا حقوقی واسط و قابل‌اعتماد کمک بگیرند. در واقع اعتماد به اشخاص ثالث به‌عنوان یک راه‌حل پرداخت در نظر گرفته می‌شد. امروزه شبکه Req این مشکل را برطرف کرده است.

شبکه REQ چیست؟

این شبکه، یک سامانه پرداخت غیر متمرکز بر پایه بلاکچین اتریوم است که نیاز به شخص ثالث برای درخواست پرداخت را برطرف می‌کند. راه‌حل ارائه شده توسط شبکه REQ، بسیار ارزان و راحت است؛ به همین دلیل مورد استقبال بسیاری از شرکت‌های بزرگ و کاربران قرار گرفته است.

شبکه ریکوئست برای رسیدن به این هدف بسیار منعطف طراحی شده و با قوانین مالی تمام کشورهای دنیا سازگاری دارد. شبکه پرداخت غیرمتمرکز REQ از ارزهای دیجیتال اتریوم (Ethereum)، پالیگان (Polygon)، سلو (Celo) و فانتوم (Fantom) پشتیبانی می‌کند. به‌طورکلی، ریکوئست، از رابط کاربری ساده برنامه پرداخت Web2 استفاده کرده و آن را با زیرساخت Web3 بهبود می‌دهد.

نحوه عملکرد REQ

نحوه عملکرد شبکه ریکوئست بسیار جالب است. در این بخش می‌خواهیم به این بپردازیم که روش کار پروژه REQ چیست؟ همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، ریکوئست پرداخت‌های مالی را تسهیل می‌کند؛ اما چگونه؟ بیایید با یک مثال شروع کنیم. تصور کنید یکی از کارمندان در یک شرکت فروشگاهی قصد دارد تا هزینه کالای خریداری شده را به اطلاع مشتری رسانده و مبلغ آن را دریافت کند. امروزه ثبت درخواست پرداخت‌های مالی به علت وجود واسطه‌ها، ناامن، پیچیده و پرهزینه است. شبکه ریکوئست این مشکل را حل کرده است.

کارمند موردنظر با استفاده از سیستم پرداخت مالی REQ، یک درخواست پرداخت به همراه آدرس کیف پول ارز دیجیتال و مبلغ تراکنش، ارائه می‌کند. اگر درخواست از نوع فاکتور باشد، می‌تواند شامل شرایط و ضوابط پرداخت نیز باشد. پس از وارد شدن این جزئیات، کاربر می‌تواند درخواست خود را برای پرداخت به‌طرف مقابل ارسال کند. این فرایند، یک رکورد در شبکه درخواست ایجاد می‌کند و به همه طرف‌های درگیر اجازه می‌دهد تا فاکتورها و پرداخت‌ها را برای اهداف حسابداری پیگیری کنند.

هرچند در شبکه ریکوئست، هیچ واسطه‌ای وجود ندارد و به دنبال آن، هزینه ناشی از واسطه‌ها حذف می‌شود؛ اما انجام تراکنش‌ها در شبکه رایگان نیستند. هر تراکنش در شبکه REQ با مقداری کارمزد همراه است. دلیل این موضوع، مقررات شبکه بلاکچین اتریوم و هزینه گس (Gas) آن است. این یعنی کاربران ریکوئست برای خدماتی که از اتریوم دریافت می‌کنند، هزینه پرداخت می‌کنند.

ویژگی‌ها

در این بخش به این سؤال پاسخ می‌دهیم که ویژگی شبکه REQ چیست؟ شبکه ریکوئست، یک شبکه لایه‌بندی‌شده است. همان‌طور که قبلاً به آن اشاره کردیم، ریکوئست بسیار منعطف است و به همین دلیل است که آینده ارز req را بسیار روشن و امیدبخش می‌کند. این شبکه برای داشتن این مزیت، از معماری سه‌لایه برخوردار است تا بتواند خود را برای اجرا در کاربردهای مختلف آماده کند.

این سه‌لایه عبارت‌اند از:

لایه هسته

شبکه ریکوئست مثل دیگر برنامه‌های مبتنی بر بلاکچین از یک هسته قوی برخوردار است. این موضوع لازمه تمام شبکه‌های بلاکچینی است. REQ با کمک این هسته قوی، از تمامی ارزهای دیجیتال مبتنی بر استاندارد ERC20 پشتیبانی می‌کند.

لایه افزونه

این لایه به‌منظور اجرای تراکنش‌ها به‌صورت ایمن و قابل‌اعتماد ایجاد شده است. لایه افزونه شامل انواع کد و دستورالعمل است که با کمک آن‌ها می‌توان به اجرای قراردادهای هوشمند و دریافت مالیات اقدام کرد.

لایه برنامه‌ها

لایه اپلیکیشن‌ها بیشتر به برنامه‌نویسان مرتبط است و برای آن‌ها ایجاد شده است. برنامه‌نویسان با کمک این لایه می‌توانند امنیت ریکوئست را بهبود بخشیده و از انواع انتقال دارایی‌های جعلی جلوگیری کنند.

بنیان‌گذاران شبکه REQ

پشت شبکه ریکوئست، یک تیم بسیار حرفه‌ای وجود دارد. اعضای این تیم پیش از اجرای ایده REQ، پروژه موفقی به نام Monettis را به پایان رسانده بودند. مانتیس یک برنامه انتقال دارایی است که محبوبیت زیادی به دست آورده است. پس از اجرای موفق ایده مانتیس، اعضای این تیم تصمیم گرفتند که این ایده را روی دنیای بلاکچین‌ها امتحان کنند؛ بنابراین شبکه ریکوئست به‌منظور ایمن‌تر و آسان‌تر کردن انتقالات ارزهای دیجیتال به وجود آمد.

کریستوفر لاسوت (Christopher Lassuyt) و ایتین تاتور (Etienne Tatur) بنیان‌گذاران این شبکه هستند که تجربه زیادی را در زمینه انتقال دارایی دارند. عملکرد شفاف و بسیار قابل‌اطمینان این دو نفر باعث شده است تا تمایل کاربران به استفاده از پلتفرم REQ بیشتر شود. اعضای این تیم، شبکه ریکوئست را هر دو هفته به‌روز‌رسانی می‌کنند؛ همچنین این تیم حضور فعالی در شبکه‌های اجتماعی داشته و پاسخگوی کاربران ریکوئست است.

مزیت رقابتی شبکه REQ چیست؟

با تمام توضیحاتی که درباره شبکه ریکوئست ارائه شد؛ سؤال اساسی این است که مزیت رقابتی شبکه REQ چیست؟ این شبکه دارای سه ویژگی ممتاز است که آن را بسیار منحصربه‌فرد کرده است:

شبکه ریکوئست برای انجام تراکنش‌ها و ثبت درخواست‌های پرداخت، نیازی به اشتراک گذاری اطلاعات هویتی ندارد؛ بنابراین در حفظ حریم خصوصی بسیار قدرتمند است.

کلیه عملکردها همچون ثبت درخواست پرداخت بسیار راحت است و تنها با زدن یک کلیک انجام می‌شود.

برخلاف سایر برنامه‌های پرداخت مالی، بر پایه بلاکچین است که علاقه کاربران ارز‌های دیجیتال را به دنبال دارد.

نقشه راه پلتفرم ریکوئست

پلتفرم ریکوئست در سال ۲۰۱۷، یعنی در سال آغاز به کار خود، برنامه‌هایی همچون ارائه نسخه وایت پیپر و انتشار وب‌سایت رسمی را به انجام رساند. همچنین توکن بومی شبکه و نخستین نسخه از پلتفرم ریکوئست روی بلاکچین اتریوم نیز در این سال ارائه شد. یک سال بعد یعنی در سال ۲۰۱۸، تمام ارزهای مبتنی بر ERC-20 برای پشتیبانی روی برنامه ریکوئست قرار گرفتند.

همچنین فرایندهای پرداخت و حسابرسی نیز با استفاده از ریکوئست در این سال محقق شدند. پس از بهبود و توسعه گسترده طی سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱، هم اکنون این شبکه بر روی تراز مالی، پیش‌پرداخت‌ها و استفاده از بلاکچین Zilliqa کار می‌کند. علاوه بر این شبکه ریکوئست در تلاش است تا فرایند ایمن و راحتی را برای پرداخت حقوق کارمندان شرکت‌های بزرگ فراهم کند.

https://wallex.ir/blog/what-is-req/

* این مطلب رپرتاژ آگهی میباشد و سایت شمانیوز هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied