شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی

پرفروش ترین لامپ های رشد گیاه در سایت نوراکومارت

اگر در حال پرورش یک گیاه باشید، می‌دانید که نور برای یک گیاه، از همه چیز مهم‌تر است. با استفاده از نور کافی خورشید، یک گیاه رشد کرده و می‌تواند فتوسنتز کند. فتوسنتز، مهم‌ترین فرایند در یک گیاه است.

پرفروش ترین لامپ های رشد گیاه در سایت نوراکومارت

در طی چرخه فتوسنتز، نور خورشید و یا نورهای مصنوعی دریافت شده و به انرژی شیمیایی لازم، برای فعالیت گیاه تبدیل می‌شود. در زمان‌هایی که نور کافی برای تأمین نیاز گیاه وجود نداشته باشد، باید از لامپ رشد گیاه استفاده شود. این لامپ، می‌تواند نور خورشید را شبیه‌سازی کرده و طیف‌های نوری مخصوص برای فتوسنتز را، دارد. این لامپ، مصرف آب موردنیاز خاک گیاه را نیز، کاهش می‌دهد. در این مقاله، به معرفی مزایای پرفروش ترین لامپ رشد گیاه می‌پردازیم. همچنین؛ علائم کمبود نور در گیاهان را، بررسی کرده و چند گیاه را نام می‌بریم که باید در معرض نور آفتاب باشند.

معرفی پرفروش ترین لامپ رشد گیاه

 

لامپ رشد گیاه، نوعی لامپ است که با تولید نور مصنوعی در یک طیف الکترومغناطیسی خاص، به رشد گیاهان کمک می‌کند. این لامپ، یک منبع نور مصنوعی مناسب برای رشد گیاه است. در مکان‌هایی که نور کافی وجود ندارد یا در روزهایی که میزان نور خورشید کم باشد، استفاده از این لامپ ضروری است. نور خورشید تمام طیف‌های نور مرئی را دارد؛ اما یک گیاه برای فتوسنتز فقط به طیف نور آبی و قرمز نیاز داشته و بقیه طیف‌ها را، منعکس می‌کند. نور آبی، برای رشد کلروفیل گیاه و نور قرمز، برای تولید میوه یا گل ضروری است. امروزه، طیف بنفش بیشترین کاربرد را دارد. رنگ بنفش، تاکید بیشتری بر رنگ قرمز دارد تا رنگ آبی. با داشتن پرفروش ترین لامپ رشد گیاه، می‌توانید شادابی گیاهتان را تضمین کنید. مزایای استفاده از لامپ رشد گیاه به شرح زیر است:

  • این لامپ، نور مناسب گیاه را به طرز چشمگیری افزایش می‌دهد. افزایش این نور، باعث افزایش چرخه فتوسنتز در گیاه می‌شود که برای سلامت آن بسیار مهم است.
  • انرژی مورداستفاده، کم و بهینه است.
  • گیاهی که از لامپ رشد استفاده می‌کند، در برابر آفات مقاومت بهتری از خود نشان می‌دهد.
  • نورهای ساطع شده از لامپ، رشد گیاه را سریع‌تر می‌کند.
  • تسریع بخشیدن گل‌دهی گیاهان، از مهم‌ترین مزایای استفاده از لامپ ال ای دی رشد گیاه است. این لامپ، انرژی موردنیاز گیاه برای تولید شکوفه را با استفاده از طیف نور قرمز، در دسترس گیاه قرار می‌دهد.

پرفروش‌ترین لامپ رشد گیاه در نوراکومارت

  • با استفاده از این لامپ، می‌توانید زمان گل‌دهی گیاه را تغییر دهید.
  • لامپ رشد، می‌تواند یک عنصر زیبا در دکوراسیون خانه شما شود. این لامپ، از نگاه زیباشناسی نیز نورپردازی مناسبی دارد.
  • طول عمر و توان نوری زیاد.

چرا نور آپارتمان برای گیاه کافی نیست؟

لامپ‌های معمولی در یک آپارتمان، برای رشد گیاه کافی نیستند. این مسئله دلایل مختلفی دارد، از جمله:

  • شدت نور طبیعی در آپارتمان، از نور مستقیم خورشید کمتر است. این کمبود شدت نور، برای فتوسنتز گیاه کافی نیست.
  • لامپ‌های آپارتمان، طیف‌های محدودی از نور را ساطع می‌کنند. گیاهان برای رشد، به طیف وسیع‌تری از نور احتیاج دارند.
  • در آپارتمان، گیاهان در مدت‌زمان مناسبی در معرض نور مداوم قرار نمی‌گیرند. یک گیاه، نیاز دارد چندین ساعت در معرض نور باشد.
  • حتی اگر گیاه را نزدیک پنجره قرار دهید، نمی‌توانید فاصله آن از نور طبیعی را جبران کنید. این امر، در روزهای ابری تشدید می‌شود.
  • لامپ‌های آپارتمان، معمولاً دمای زیادی دارند. برای رشد گیاهان، باید دمای لامپ کمتر باشد.

فقدان شدت، طیف و مدت‌زمان ایدئال نور، باعث می‌شود رشد گیاه عالی نباشد. برای داشتن یک گیاه سالم، نیاز دارید از لامپ رشد گیاه استفاده کنید تا تمامی نکات مهم، رعایت شود. برای خرید و قیمت مهتابی رشد گیاه به سایت نوراکومارت مراجعه کنید.

چه زمانی باید از لامپ رشد گیاه استفاده کنیم؟

برای فهمیدن اینکه آیا نیاز به یک لامپ رشد گیاه دارید، به گیاهتان توجه کنید. آیا در مکان مناسبی قرار دارد؟ آیا نور کافی به آن می‌رسد؟ کاهش نور، باعث ایجاد رقابت بین رشد برگ‌ها و رشد ساقه‌ها می‌شود. این امر، باعث گل‌دهی کمتر گیاه می‌شود. در این حالت، ممکن است گل‌های گیاه مقاومت خوبی نشان ندهد و از ساقه به زمین بریزند. کمبود نور در گیاهان، علائمی واضح و در بعضی‌اوقات خطرناک دارد. مانند:

  • کاهش رشد گیاه
  • تولید گیاه جدید ضعیف
  • برگ گیاه رنگ‌پریده و برگ‌های جدید نیز بی‌رنگ هستند.
  • برگ‌های جدید از برگ‌های قدیمی، کوچک‌تر باشند.
  • طول میان‌گره‌ها افزایش‌یافته باشد.

علائم کمبود نور در گیاهان

کاهش رشد گیاه، اولین نشانه کمبود نور آن گیاه هست.

  • ساقه گیاه باریک شده باشد.
  • فاصله بین دو برگ افزایش یافته باشد.
  • گیاه شکننده و خسته به نظر برسد.
  • گیاه بیمار شده باشد.

در صورت مشاهده این موارد، باید از پرفروش ترین لامپ رشد گیاه استفاده کنید تا گیاه شما شادابی خود را بازیابد. برای خرید و قیمت لامپ رشد گیاه در سایت نوراکومارت به صفحه‌ی محصولات رشد گیاه مرجعه کنید.

گیاهانی با نیاز بالا به لامپ رشد گیاه

برخی گیاهان که بومی استرالیا و آفریقای جنوبی هستند، برای رشد به نور بیشتری نیاز دارند. اگر نور کافی به این گیاهان نرسد، خیلی زود برگ‌هایشان به سمت پائین خم شده و به رنگ زرد یا قهوه‌ای در می‌آیند. این نوع گیاهان، مدت‌زمان بیشتری باید در معرض نور آفتاب باشند. اگر از این نوع گیاهان در آپارتمانی بدون نور کافی دارید، حتماً باید پرفروش ترین لامپ رشد گیاه را تهیه کنید. نگهداری از این نوع گیاهان بدون لامپ رشد گیاه، کار دشواری است.

  1. آلوئه‌ورا
  2. حسن‌یوسف
  3. کاکتوس
  4. گیاه یوکا
  5. شمعدانی
  6. ختمی
  7. ژاله
  8. بنجامین
  9. مرجان

این گیاهان آفتاب‌دوست (High-light Plants)، در روز باید 10 تا 16 ساعت در معرض نور مستقیم باشند.

مزایای لامپ رشد گیاه

گیاه آلوئه‌ورا یک گیاه آفتاب‌دوست است که به آب کمی نیاز دارد.

علاوه بر میزان نور مورد نیاز در این نوع گیاهان، باید به ویژگی‌های خاص آن مانند اندازه گیاه توجه کنید.

سخن پایانی

در این مقاله، به دلیل استفاده از لامپ رشد گیاه پرداختیم. به این نکته اشاره کردیم که اگر نور محیط آپارتمان کافی نباشد، باید از پرفروش ترین لامپ رشد گیاه استفاده کنید. اهمیت استفاده از آن را شرح داده و علائم کمبود نور در گیاهان را، بررسی کردیم. در آخر، چند گیاه آفتاب‌دوست را نام بردیم که برای نگه‌داری از آن‌ها، حتما باید از لامپ رشد گیاه استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر، همین حالا مقاله‌های دیگر سایت را بررسی نمایید.


این مطلب، یک خبر آگهی بوده و این پایگاه خبری در محتوای آن هیچ نظری ندارد

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی