شمانیوز
شما نیوز

رتبه‌بندی و درجه‌بندی شعب

رتبه‌بندی و درجه‌بندی شعب

معاون بازاریابی و شبکۀ فروش بیمه سرمد با اعلام اینکه یک برنامۀ جامع یک‌ساله جهت آموزش رشته‌های فنی، بازاریابی و فروش در نظر گرفته شده که این دوره‌های آموزشی در خراسان جنوبی و رضوی آغاز شده، ادامه داد: همچنین یکی از برنامه‌های بیمه سرمد طرح سرآمدان است که به رتبه‌بندی نمایندگان مربوط می‌شود. طبق این طرح، آزمون‌هایی تدوین شده که سطح علمی و کارآمدی نمایندگان در آن‌ها سنجیده می‌شود. این کار در خصوص کارکنان ستاد و شعب آغاز شده و در مرحلۀ بعد در سطح نمایندگان نیز این آزمون‌ها برگزار می‌شود و با توجه به نتایج آزمون، برای کسانی که نیاز به آموزش‌ دارند آموزش‌های تخصصی اجرا می‌شود.

وی همچنین گفت: نمایندگان بیمه سرمد جزو بهترین نماینده‌های صنعت بیمه هستند، چون با توجه به وضعیت بحرانی شرکت در چند سال گذشته، نمایندگان دچار ضرر و آسیب شدند که خوشبختانه در دورۀ جدید مدیریتی اوضاع شرکت بهبود پیدا کرد. تمام تلاش شرکت این است که بتوانیم گذشته را برای نمایندگان جبران کنیم و تأکید مدیرعامل نیز بر این نکته است که نمایندگان بتوانند به روزهای اوج خود برگردند.

بزرگ‌زاده در ادامه اظهار کرد: برنامه‌ای که شرکت در حال حاضر پیگیری می‌کند تملیکی کردن شعب استیجاری است و قصد داریم که شعب را تملیکی کنیم و در این راستا در استان‌های خوزستان، مازندران و آذربایجان شرقی موفق به خریداری ملک شعب شدیم.

وی افزود: توسعۀ کمی و کیفی و توانمندسازی شعب نیز در دستور کار است و از نظر زیرساختی تمام شعب متصل به شبکۀ مرکزی شرکت هستند. طرح سرآمدان نیز در سطح شعب اجرا خواهد شد و خروجی این طرح سنجش صلاحیت و دانش فنی پرسنل است تا بتوانیم از این طریق آموزش‌ها را هدفمند کنیم.

معاون بازاریابی و شبکۀ فروش بیمه سرمد همچنین خاطرنشان کرد: قرار است حدود اختیارات شعب بر اساس دانش فنی و درجۀ شعبه افزایش داده شود. تا سال گذشته در شعب ساختار سازمانی مشخصی وجود نداشت و با تشکیل کمیتۀ تخصصی با همکاری مدیریت برنامه‌ریزی، مدیریت منابع انسانی و معاونت بازاریابی برای اولین بار ساختار شعب در بیمه سرمد تدوین و طراحی شد و طی مدت ۳ ماه و برگزاری حدود ۱۴ جلسه درجه‌بندی و ساختار شعب تدوین و تصویب شد و به‌زودی به شعب ابلاغ خواهد شد.

بزرگ‌زاده از طراحی شناسنامۀ شعب خبر داد و تأکید کرد: در این شناسنامه وضعیت شعب از نظر نوع ملکیت، سابقۀ فعالیت، وضعیت پرتفوی، تاریخچۀ فعالیت، جایگاه شرکت در استان‌های مختلف، وضعیت تحصیلی و سابقۀ پرسنل در آن قید خواهد شد.

رضایتمندی مشتریان، نتیجۀ تلاش شبکۀ فروش

وی در ادامه گفت: در سال ۱۴۰۳، برای هر شعبه دو نوع بودجه در نظر گرفتیم. یک بودجه عادی که به همۀ شعب تعلق می‌گیرد و با توجه به عملکرد سه ساله تهیه شده است؛ یک بودجۀ طلایی هم داریم که با توجه به وضع استان، پتانسیل استان و وضعیت شعبه در نظر گرفته می‌شود و بیشتر از بودجۀ عادی است و در استان‌هایی که پتانسیل بیشتری دارند این بودجه می‌تواند به شعب تخصیص یابد.

معاون بازاریابی و شبکۀ فروش بیمه سرمد دربارۀ میزان رضایتمندی مشتریان گفت: رؤسای شعب هر ماه ۳ جلسه تشکیل می‌دهند و صورتجلسه‌ها را ارسال می‌کنند. یک جلسه با نمایندگان، یک جلسه با بانک و یک جلسه برای وصول مطالبات که به‌صورت ماهانه برگزار می‌شود. از این میان، در صورتجلسه با بانک رضایتمندی مشتریان هم وجود دارد و در حال حاضر از نظر رضایتمندی مشتریان در وضعیت خوبی هستیم و به‌طور مستمر در حال پایش و بهبود تجربۀ مشتریان هستیم.

بزرگ‌زاده همچنین خبر داد: در سال ۱۴۰۲ یک مجتمع بانک و بیمه در تهران با بانک صادرات تأسیس کردیم که تمام امورات بیمه برای مشتریان بانک صادرات در مجتمع مذکور انجام می‌پذیرد و توانسته رضایتمندی خوبی ایجاد کند.

وی در پایان اعلام کرد: در دی ماه ۱۴۰۲ اولین همایش سراسری نمایندگان با حضور ۲۰۰ نمایندۀ برتر شرکت برگزار شد و در این جلسه از نماینده‌های برتر تقدیر به عمل آمد. یکی از بخش‌های این همایش برنامه‌های آموزشی تخصصی بود که نتیجۀ آن بازگشت آرامش و اطمینان به شبکۀ فروش، و درنهایت افزایش فروش ایشان بود. یکی از دغدغه‌های مهم شرکت بیمه سرمد بزرگ‌کردن سفرۀ نمایندگان است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی