شمانیوز
شما نیوز

شیخ حسینی:

راهبرد بانک توسعه تعاون در نیمه دوم سال افزایش سهم بازار است

راهبرد بانک توسعه تعاون در نیمه دوم سال افزایش سهم بازار است

افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون در دولت چهاردهم باجدیت دنبال می شود.

شصت و هشتمین جلسه شورای معاونین بانک توسعه تعاون با حضور مدیرعامل،معاونین مدیرعامل و سایراعضا برگزار شد.

محمد شیخ حسینی با اشاره به موضوع افزایش سرمایه بانک گفت:پیگیری ها برای افزایش سرمایه بانک در تمام سطوح بانک در دولت چهاردهم باجدیت پیگیری شود.

وی افزود:در قوانین بودجه و برنامه هفتم توسعه ظرفیت های خوبی برای افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون دیده شده است که لازم است با تمام توان در جهت عملیاتی شدن این قابلیت ها حرکت کنیم.

این مقام ارشد بانکی بیان کرد:نسبت کفایت سرمایه بانک توسعه تعاون در حال حاضر ۶/۶ درصد است اما برای رسیدن به ۸ درصد استاندارد نیاز است که وزارت امور اقتصادی ودارایی و سازمان برنامه و بودجه اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون تصریح کرد:دستیابی بانک های دولتی به نسبت کفایت سرمایه ۸درصدی در سال جاری، نیاز به تخصیص منابعی بالغ بر ۱۶۰همت در بودجه ۱۴۰۳ دارد.

شیخ حسینی بیان کرد: در بودجه سال جاری یک هزار میلیارد تومان برای افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون دیده شده است که امیدواریم با نگاه مثبت وزارت اقتصاد و سازمان برنامه این عدد تخصیص یابد،اختصاص این عدد موجب تحول اساسی در عملکرد بانک می شود.به گفته وی،با توجه به رویکرد توسعه ای بانک توسعه تعاون و یکی از راهبردهای این نهاد که توسعه اشتغال است،افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون می تواند در جهت توسعه اشتغال تفسیر شود.

این مقام ارشدبانکی اظهار کرد:دربرنامه هفتم توسعه نیز نگاه ویژه ای به افزایش سرمایه بانک های دولتی شده و ۹۳۰ هزار میلیارد تومان برای افزایش سرمایه بانک های دولتی پیش بینی شده است.

مدیر عامل بانک توسعه تعاون یادآور شد:دربرنامه هفتم توسعه مبلغ ۱۲ هزار میلیارد تومان برای افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون تعیین شده است که امیدواریم این مهم تحقق یابد.

شیخ حسینی در بخش دیگری از سخنان خود بر توسعه فعالیت همکاران صف در نیمه دوم سال تاکید کرد و گفت:بر اساس راهبرد تعیین شده سهم بازاربانک توسعه تعاون باید به بیش ازیک درصد افزایش یابد که این مهم نیاز دارد که جذب منابع دراولویت قرار گیرد.

وی ادامه داد:در راستای افزایش سهم بازار باید بحث تجهیزو ساماندهی مطالبات نیز با جدیت پیگیری شود.وی بیان کرد:در صورتی که شعب در راستای تکالیف تعیین شده حرکت کنند ،امسال می تواند بهترین سال عملکرد بانک باشد.مدیرعامل بانک توسعه تعاون همچنین بیان کرد:استقرار تمام همکاران بانک در ساختمان مرکزی(ساختمان شهید رئیسی) باید جزو اولویت های همه ارکان بانک باشد.

شیخ حسینی گفت:درراستای تسریع در استقرار همکاران و هماهنگی میان واحدها،هوشنگ حسنی به عنوان مسوول هماهنگی راه اندازی ساختمان شهید رئیسی منصوب می شود.

در این جلسه همچنین درباره«ایجاد صندوق رفاه و آتیه کارکنان» و«وضعیت عملکرد تفاهم نامه صندوق کارآفرینی امید» بحث و بررسی صورت گرفت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی