شمانیوز
شما نیوز

ترشی میوه

طرز تهیه ترشی میوه

طرز تهیه ترشی میوه

در نبر زیر طرز تهیه ترشی میوه را به شما آموزش می دهیم.

به گزارش شمانیوز: ترشی چند میوه یا ترشی هفت میوه از آن دسته ترشی‌های میوه مجلسی است که با خوردن آن با یک تیر، چند نشان می‌زنید. در این ترشی، طعم‌های مختلف میوه‌های تابستانی یا پاییزی و حتی میوه‌های خشک را تجربه خواهید کرد. 

مواد اولیه مقدار مورد نیاز

پرتقال ۲ عدد

سیب ۲ عدد

کیوی ۳ عدد

انار ۱ عدد

انگور قرمز یا سفید ۱ خوشه

گلابی ۲ عدد

ازگیل ۱۰ عدد

سرکه سفید به مقدار لازم

نمک ۱ قاشق غذاخوری

شکر ۱ قاشق چای‌خوری

در اولین مرحله از طرز تهیه ترشی هفت میوه، ابتدا همه میوه‌ها را کاملا بشویید و با دستمال نخی تمیز، خشک کنید. میوه‌ها هیچ رطوبتی نباید داشته باشند. می‌توانید به مدت ۱ ساعت میوه‌ها را در محیط و با فاصله روی پارچه نخی بگذارید تا نم آنها گرفته شود. سپس آنها را خرد کنید.

در این مرحله، می‌توانید برخی میوه‌ها مثل گلابی، سیب و کیوی را با پوست خرد کنید یا پوست آنها را بگیرید. این میوه‌ها را خرد کنید. ازگیل‌ها را نصف کنید و هسته آنها را بیرون بیاورید و در یک ظرف بریزید. انار را پوست بگیرید و دانه کنید. انگورهای سیاه یا سفید (بهتر است مثل طرز تهیه ترشی انگور در این ترشی هم انگور شانی باشد) را دانه کنید. پرتقال را پوست بگیرید و هر پر پرتقال را خرد کنید. همه میوه‌ها را به همین شکل آماده کرده و با هم به آرامی مخلوط کنید تا له نشوند.

در آخرین مرحله از طرز تهیه ترشی هفت میوه پاییزی، مخلوط میوه‌ها را در شیشه‌های تمیز، خشک و استریل شده بریزید. در یک کاسه، سرکه را با نمک و شکر مخلوط کنید و کمی روی حرارت بگذارید تا دانه‌های نمک و شکر حل شوند. سپس حرارت را قطع کرده و صبر کنید مایه سرکه سرد شود.

سرکه را روی میوه‌ها بریزید، در حدی که روی آنها را بپوشاند. درب شیشه‌های ترشی را محکم ببندید. می‌توانید ۲۴ ساعت بعد، ترشی را سرو کنید ولی هر چه بیشتر صبر کنید، ترشی طعم بهتری خواهد گرفت و به اصطلاح ترشی می‌رسد

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی