شمانیوز
شما نیوز

نقش‌گیری تدیّن از آموزش و پرورش آغاز می‌شود/ لزوم همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش برای تربیت دانش‌آموزان

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با تاکید بر لزوم همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش گفت: نقش‌گیری تدیّن از آموزش و پرورش آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله مرتضی مقتدایی دقایقی پیش در نهمین نشست آموزشی ـ ترویجی مدیران حوزه‌های علمیه و دبیران کمیته‌های استانی و ستادی همکاری‌ها که در سالن همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: 7 صفر مصادف با ولادت امام موسی‌بن جعفر (ع) است که در چنین روزی، ایشان جهان را با وجود خویش منور کرد.

وی با بیان اینکه امروز روز شهادت امام مجتبی (ع) نیز هست، ادامه داد: شهادت امام حسن مجتبی‌(ع) 28 صفر است اما بزرگان ما نقل می‌کنند که شهادت این امام در 7 صفر بوده که در چنین روزی هم بخاطر ولادت و هم شهادت بزرگان ما ترجیح داده‌اند امروز را روز عزا و مصیبت بدانند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه در عین احترام به ولادت حضرت موسی‌بن جعفر (ع) باید برای امام حسن (ع) عزاداری کنیم، گفت: کار صدا و سیمای جمهوری اسلامی که مرتب امروز را روز عید و ولادت عنوان می‌کند کار درستی نیست زیرا خواسته مراجع و بزرگان ما این بوده است که امروز روز عزاداری باشد.

مقتدایی به هدف برگزاری این نشست مشترک اشاره کرد و بیان داشت: تفاهم و تعاملی بین حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش و پرورش تشکیل شده که برای تحکیم راهکارهای این تفاهم و رسیدن به تکامل باید بحث شود و مدیران و مسئولان حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش باید در کنار هم بنشینند و از نزدیک راهکارهای اجرایی این تعامل را تبیین کرده و در معرض اجرا بگذارند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: زمانی که مقام معظم رهبری به قم مشرف شدند، در صحبت‌هایشان از آموزش و پرورش گلایه کردند و به حوزه‌های علمیه تأکید کردند که شما باید در آموزش و پرورش وارد شده و آموزش و پرورش را اسلامی کنید.

وی اضافه کرد: پس از آن، ما از وزیر آموزش و پرورش دعوت کردیم که به قم آمده و در آنجا بیانات مقام معظم رهبری را خوانده و خواسته‌هایشان را مرور کردیم لذا در همانجا کمیته‌ای تشکیل شد و دفتر همکاری آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه از همانجا آغاز شد تا اینکه امروز رسمیت گرفت.

مقتدایی ادامه داد: برای اینکه این پایگاه قانونی باشد، شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز این دفتر را رسمی کرد تا مبادا در طول زمان، مسئولی از حوزه علمیه و یا آموزش و پرورش این دفتر را تغییر و یا حذف کند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه تأکید کرد: این دفتر تاکنون برکات خوبی داشته و باید ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان امانتی در دست مدارس هستند، بیان کرد: ما باید دانش‌آموزان را هم از نظر روحی و هم از نظر تدیّن، افرادی متدین بار بیاوریم و تحویل جامعه دهیم.

مقتدایی خاطرنشان کرد: در این زمینه، حوزه‌های علمیه به آموزش و پرورش کمک می‌کنند تا مدارس را همانند حوزه‌های علمیه طلبه‌ها معنوی کرده تا دانش‌آموزان هم‌درس بخوانند و هم اخلاق و احکام دینی و مسائل شرعی را فرا بگیرند و سپس یک محصل متدین تحویل اجتماع دهند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با تاکید بر لزوم همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش برای تربیت دانش‌آموزان، یادآور شد: نقش‌گیری تدین افراد از آموزش و پرورش آغاز می‌شود.

انتهای پیام/3138/ک40

جزئیات خبر
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی