شمانیوز
شما نیوز

معاون طرح وبرنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت:

جهش بزرگ برای صنعت نساجی و پوشاک

با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های واحد‌های تولیدی نساجی و پوشاک و شرایط اقتصادی کشور، این صنعت آمادگی یک جهش خوبی را دارد.

جهش بزرگ برای صنعت نساجی و پوشاک
به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از روابط عمومی وزارت صنعت معدن و تجارت: سعید زرندی در جلسه‌ای که با حضور انجمن‌ها و تشکل‌های صنعت نساجی و پوشاک برگزار شد گفت: مشکلات به وجود آمده در اقتصاد کشور در کنار همه زحمت‌ها و تنگنا‌های که برای تولید کشور ایجاد کرد، اما برای صنعت نساجی و پوشاک به یک فرصت تبدیل شده است. وی گفت: نوسانات قیمت ارز منجربه کاهش واردات و قاچاق محصولات مرتبط با صنعت نساجی و پوشاک شده و تولیدات را بالا برده لذا فعالان این صنعت باید از این فرصت جهت تقویت و توسعه تولید داخل استفاده نمایند.
جهش بزرگ برای صنعت نساجی و پوشاک زرندی گفت: چند صنعت در سال رونق تولید برای ما اهمیت ویژه دارد که صنعت نساجی و پوشاک از جمله صنایع اولویت دار وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال ۹۸ است و ما مصمم به رفع موانع این صنعت برای توسعه آن هستیم. معاون طرح و برنامه افزود: یکی از اهداف مهم سال رونق تولید، توجه به بازار صادراتی با اولویت کشور‌های همسایه می‌باشد و این صنعت نیز باید برای صادرات گام بردارد. وی در خصوص مشکلات این صنعت از جمله، کمبود نقدینگی، مالیات، بازسازی و نوسازی صنایع تاکید کرد: در غالب تبصره ۱۸ قانون بودجه برای نوسازی و بازسازی و سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی، تسهیلاتی در نظر گرفته شده که با توجه به اهمیت نساجی و پوشاک، این واحد‌ها در اولویت دریافت قرار خواهند گرفت. زرندی در خصوص مالیات بر ارزش افزوده گفت: جلسات، مکاتبات واقداماتی دراین خصوص انجام شده است که امیدواریم مجلس شورای اسلامی با همراهی خوب خود، کمک بزرگی به تولید انجام دهد. معاون طرح و برنامه در ادامه تصریح کرد: نمی‌شود همه شعار رونق تولید بدهند، اما در مقام عمل هیچ تفاوتی نسبت به گذشته در خصوص تولید نداشته باشند. وی گفت: باید نگاه‌ها نسبت به تولید تغییر کند و اگر بخواهیم رونقی اتفاق بیفتد الزامات آن هم باید محقق شود. زرندی افزود: گرچه همه از محدودیت‌های مالی کشور مطلع هستند، اما می‌توان با پیداکردن کسب و کار‌های که فرار مالیاتی یا کم اظهاری دارند، منابع در آمدی مالیاتی تامین شود تا باری از دوش تولید برداشته شود. معاون طرح و برنامه تاکید کرد: مشکلات مربوط به گمرک یکی از دغدغه‌های بخش صنعت است که وزارت صنعت، معدن و تجارت آن را پیگیری می‌کند. وی گفت: استراتژی توسعه صنعت نساجی و پوشاک که با همکاری تشکل‌ها و انجمن‌ها تدوین شده به زودی ابلاغ می‌شود تا این صنعت با نقشه راه مشخص حرکت نماید.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی