شمانیوز
شما نیوز

پیام تبریک دکتر محمد فرزاد میرزایی قلعه مدیر کل گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور به مناسبت آغاز هفته جهانی گردشگری

پیام تبریک دکتر محمد فرزاد میرزایی قلعه مدیر کل گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور به مناسبت آغاز هفته جهانی گردشگری

گردشگری به عنوان یکی از بازوان اقتصاد امروز در قالب صنعتی سبز شناخته می شود که می‌تواند ضمن رشد شاخص های اقتصادی و توسعه فرهنگی، زمینه ساز صلح جهانی باشد. این بخش از اقتصاد که آن را در قالب اقتصاد فرهنگی می شناسیم نقش بسیار مهمی در مناطق آزاد دارد. این مناطق با وجود جذابه های بیشمار، توانسته اند مقصد گردشگرانی از سراسر کشور و البته کشور های خارجی بخصوص کشورهای همسایه باشند.

در واقع مناطق آزاد را ضمن اینکه بهشت سرمایه گذاران معرفی می نماییم، باید آن را بهشت چهار فصل کشور برای حضور گردشگران بدانیم؛ چرا که پراکنش فضایی این مناطق ظرفیتی را فراهم نموده است که همواره بتواند الگوی حرکتی گردشگران را راهبری نماید. 

 جریان اقتصاد گردشگری مناطق آزاد مصداق عینی اقتصاد مقاومتی است چرا که تکیه بر ظرفیت های  درونی دارد و نگاه برونگرا را پیش می برد و البته پایه های آن بر عدالت محوری، دانش بنیان بودن و احترام متقابل جامعه مهمان و میزبان متکی است.

  در این بخش تلاش شده است ضمن تعریف بالغ بر ۲۴۰ بسته آماده سرمایه گذاری به ارزشی بالغ بر به یک میلیارد یورو، با جهت دهی به ظرفیت های جامعه محلی بستر حضور آنها را در زنجیره اقتصادی گردشگری در قالب تعاونی های صنایع دستی و گردشگری توسعه دهیم.

اینجانب به نوبه خود به پاس هفته جهانی گردشگری ، این هفته مبارک را به تمامی کنشگران این حوزه تبریک عرض کرده و از تمامی کنشگران و سرمایه گذاران و البته گردشگران جهت حضور در مناطق آزاد دعوت می نمایم تا  بتوانیم روحیه نشاط و امید را با رویکرد مردمی سازی این صنعت به پیش بریم.

 

جزئیات خبر
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی